پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۴

نکات مهدی سلحشور برای ترویج حجاب

سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 814292
برخی از روش‌ها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد می‌کردند.
نکات مهدی سلحشور برای ترویج حجاب
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، امروز جنگ علیه جمهوری اسلامی به جنگ رسانه‌‌ای و روایت‌ها از اتفاقات مبدل شده است و در این جنگ نرم که سال‌ها پیش مقام معظم رهبری بارها از آن سخن به میان آوردند، سواد رسانه‌ای نقش بسیار اثرگذاری دارد. در ماجرای فتنه اخیر افراد سرشناسی با سوار شدن بر همین موج از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کردند و در فضای مجازی به تحریک اغتشاشگران پرداختند. برای بررسی ابعاد این جنگ و ملزومات آن در جبهه خودی با مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) و از یادگاران دوران دفاع مقدس که ارتباط نزدیکی با جوانان و فعالیت‌های رسانه‌ای دارد، گفت‌وگویی داشتیم:

برخورد با بی‌حجابی و ترویج حجاب باید یک بسته کامل باشد
مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع) در این خصوص با اشاره به اینکه برخی مواقع بی‌توجهی‌هایی صورت می‌گیرد و یا در مواقعی نیاز است تا قانون اصلاح شود، اظهار داشت: یک جاهایی ممکن است برخورد دُرست نباشد و یا نیاز باشد که روش‌ها اصلاح شود. ما به این موضوعات اعتقاد داریم که به طور مثال معتقدم برخورد با بی‌حجابی و ترویج حجاب یک بسته کامل باید باشد که بخشی از آن گشت ارشاد است. البته نسبت به نوع اجرای آن هم حرف‌هایی دارم.

وی افزود: در کشور ما تمام این بسته تعطیل شده است و تنها گشت‌ ارشاد را با تمام ایرادهایی که به آن وارد است، نگه داشته‌ایم.

امروز هر کس که بغضی دارد به کف میدان آمده است
سلحشور با اشاره به اینکه با عنایت به این اشکالات باید بدانیم اگر ماجرای مهسا امینی رخ نمی‌داد، دشمنان یک ندا آقاسلطان عَلَم می‌کردند تا این اغتشاشات به وجود بیاید، گفت: دشمنان مدت‌های زیادی است که زمینه‌چینی کرده بودند و تدارکات اندیشیده بودند تا همچنین فرصتی مهیا شود و اغتشاش کنند. این یک پروژه از پیش تعیین شده بود تا به نظام یک ضربه اساسی بزنند. در این برهه کنونی، مهسا امینی بهانه و نیروی انتظامی هم عامل این قصه شد.

دشمنان در اغتشاشات اخیر هرچه داشتند به میدان آوردند
این مداح اهل بیت(ع) گفت: برخی از روش‌ها و عملکردها در زمینه حجاب دارای ایراد است که باید به جای خود بحث شود و از سوی دیگر باید این را بدانیم که اگر مهسا امینی هم نبود، بهانه دیگری برای این اقدامات ایجاد می‌کردند. امروز به بهانه این قصه هرکس، با هر بغض و کینه‌ای از اسلام، نظام اسلامی، اصل اعتقادات و باورها دارد، به میدان آمده‌ است.

وی تصریح کرد: دشمنان داخلی و خارجی این کشور این روزها در کف خیابان هم براندازی و هم تجزیه‌طلبی را دنبال می‌کنند و به تعبیری هرچه را که می‌توانند، انجام می‌دهند. اگر تمام معاندین را در یک صف قرار دهیم، الان این صف تشکیل شده و یا تمام توان به میدان آمده‌اند. البته موفق نخواهند شد و به حول قوه الهی، پوزه‌شان به خاک مالیده می‌شود کمااینکه قبلاً هم مالیده شده است.

تجزیه‌طلبان در برابر نظام، عددی نیستند
سلحشور گفت: مثال این افراد مانند پشه‌ای است که روی فیلی نشسته است و به او اعلام می‌کند که من می‌خواهم بلند شوم و او می‌گوید من اصلاً متوجه نشدم که چه زمانی نشستی که حال می‌خواهی بلند شوی. یعنی این افراد تجزیه‌طلب و معاند در برابر نظام اسلامی عددی نیستند.

این مداح اهل بیت(ع) گفت: این افراد باید بدانند که نظام اسلامی ما، سوریه را که ۸۵ ـ ۹۰ درصد از خاکش از دست رفته بود و تنها یک کاخ و باند فرودگاه از آن باقی مانده بود، نگه می‌دارد، در کشور خودش با قاطبه مردم پایبند به ارزش‌ها که کار راحت‌تری دارد. البته در مواردی اشکالاتی وجود دارد که نباید نادیده گرفت.

حجاب هنوز در جامعه به عنوان معروف و کار پسندیده شناخته نمی‌شود
وی با اشاره به راهبردها و راهکارها برای مقابله با وضع کنونی گفت: در خصوص حجاب معتقدم هنوز در سطح جامعه به عنوان معروف و کار پسندیده شناخته نمی‌شود که بخواهیم افراد را به آن دعوت کنیم؛ امر به معروف شود و بعد از آن نوبت نهی از منکر شود. برای معروف شدن حجاب و ارزش‌های اخلاقی چه هزینه‌ای کردیم؟ اتفاقاً برعکس هزینه شده است و این از روند تولید فیلم و سریال در تلویزیون و سینمای کشور مشهود است.

سلحشور گفت: در کشور ما چه هزینه و اقدامی برای حجاب صورت گرفته است که معروف باشد و عمل نکردن به آن یک منکر شناخته شود. زمانی برای بستن یک کمربند در ماشین، کلی فیلم و تبلیغات صورت گرفت تا جا بیفتد و ابتدا هم پلیس تذکر می‌داد و با رفتار نرم با کسانی که رعایت نمی‌کردند، برخورد می‌‌کرد. نمی‌توان یک باره و دفعتاً برای اجرای یک ارزش وارد شد. باید جدی هزینه کرد. نیاز است یک مرجع مشرف به لحاظ فقهی و اجتماعی برای این امر تولید محتوا کند که زمان‌بر است.

نهی از منکر در شرایط کنونی نباید علنی باشد
این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه با این فضای رسانه‌ای نباید علنی با فردی که منکری را مرتکب شده است، مشابه گشت ارشاد برخورد کرد؛ زیرا کوچک‌ترین برخوردی، خودزنی است، گفت: البته نمی‌توان برخوردی هم نداشت؛ بلکه باید برخورد و تذکر را مخفیانه انجام داد. امروز اطلاعات افراد به راحتی قابل احصاء است. می‌توان شیوه تذکر و برخورد را تغییر داد.

وی گفت: افراد بی‌حجاب را می‌توان جمع کرد و با نهایت احترام و ادب با آنان صحبت کرد. در این نشست‌ها باید خبره‌ها و نخبه‌ها که هنجارها را می‌شناسند، حضور پیدا کنند و با آنان صحبت و بحث کنند. این جلسات باید مناظره‌ای باشد تا بتوان حجاب را به هنجار و معروف تبدیل کرد. در موقع خروج هم به این افراد یک بسته فرهنگی شامل چادر و روسری هدیه‌ دهیم. نیاز نیست در ملأعام با این افراد برخورد کرد.

روشنگری وظیفه افراد تریبون‌دار در موقع فتنه است
سلحشور با اشاره به اینکه در مواقع وقوع فتنه و ایجاد غبار، افرادی که تریبون دارند باید روشنگری کنند، گفت: در مواقعی که غبار جاده را می‌گیرد باید چراغ ماشین را روشن کرد تا بتوان مسیر درست را تشخیص داد. فتنه هم همین شرایط است؛ افراد اثرگذار باید در حوزه تاثیر خود حرف بزنند و غبار را کنار بزنند.

۳ حلقه‌ای که در زمان فتنه باید داشته باشیم
این مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه در فتنه‌ها، غبارها و این جنگ روایت‌ها نیازمند ۳ حلقه هستیم، گفت: اول مغز متفکر و نقطه راهبردی که جریان، اجتماع و جهان اسلام را می‌بیند و سر بزنگاه می‌تواند خبر و تحلیل و ایده دهد و کار را دربیاورد. این مغز متفکر در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی و سیاسی باید خوراک و محتوا تولید کند و در اختیار دیگران قرار دهد. حلقه دوم لشکر پیاده‌ نظام هستند که باید حرف‌ها و نکات این مغز متفکرها را به گوش مابقی افراد جامعه برسانند.

لشکر پیاده‌نظامی باید داشته باشیم تا حرف‌ها را به گوش مردم برساند
وی افزود: در جبهه مقابل و میان اراذل، افرادی هستند که هرکدام مطالب و نظرات سردمداران خود را به گوش آحاد جامعه می‌رسانند. در جریان حزب‌اللهی چرا نباید این افراد را داشته باشیم؟ این لشکر پیاده نظام نیازمند آموزش و توانمندی است که بتواند در مقابل حجم سنگین آتش دشمن مقابله کند.

سلحشور ادامه داد: این لشکر پیاده‌نظام باید هماهنگ زیر نظر حلقه اول عمل کند. یعنی نیروی پیاده‌ای باشد که هر جایی را حلقه اول با تحلیل دقیق گفت، بزند. این لشکر پیاده نظام را نداریم و امروز پراکنده هستیم. در بسیج باید ۳۰۰ـ۴۰۰ هزار نیروی آموزش‌دیده داشته باشیم و در هیأت‌ها باید ۵۰۰ هزار نیرو داشته باشیم. اما امروز این نیروها را نداریم. یک دست این افراد باید موبایل و دست دیگر کِلاش باشد؛ یعنی باید برای هر دو جبهه آموزش دیده باشند.

شبهات را با تولیدات رسانه‌ای جذاب باید پاسخ داد
این مداح اهل بیت(ع) تصریح کرد: حلقه سوم، جریان رسانه‌ای قوی است که باید با تولیدات جذاب و جوان‌پسند و امروزی، شبهات را پاسخ دهد و مهمات برساند. ما امروز نه نیروی پیاده و نه مهمات و نه نظریه‌پرداز داریم. دشمن برعکس ما همه این‌ها را دارد.

وی اضافه کرد: در این جنگ به راحتی می‌توانیم پیروز شویم؛ به شرطی که این سه حلقه را داشته باشیم. در خصوص حجاب و معرفی این معروف، چه کار رسانه‌ای قوی داشتیم؟ در زمینه ولایت فقیه که مفهوم بسیار مظلومی است چه در بحث کلامی و شخصیتی مقام معظم رهبری، چه کاری انجام داده‌ایم؟

سلحشور با اشاره به اینکه اگر کار نکنیم، روزی در این کشور کسی پیروان صدام و گروه منافقین را با خودی اشتباه خواهد گرفت و شاید حتی تعریفی متفاوت در ذهن نسل جدید ما ایجاد کنند، گفت: باید کار کردن را از جایی شروع کنیم.
https://jahannews.com/vdcdno0jxyt0fx6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdno0jxyt0fx6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دقیقا همین نوع نگاه بوده که تا کنون این افراد موفق نبوده اند .
United States
همگی نوه ها و نتیجه های ساواکی های ملعون بعلاوه ی تجزیه طلبان و ضدانقلابیون و ناراضیان و اغتشاشگران و زخم خوردگان از نظام هستند....که با حجاب مشکل دارند
Iran, Islamic Republic of
....
م خ
Iran, Islamic Republic of
گشت ارشاد هم بد حجاب ها رو یک جا جمع میکنن که باهاشون صحبت کنن.که از شانس بد این خانم توی همون سالن فوت شدن و همه به دردسر افتادن و دشمن هم این موضوع رو بهانه ای قرار داده برای اغتشاشات.