پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

اهمیت منابع کنکور کارشناسی ارشد

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 814240
اهمیت منابع کنکور کارشناسی ارشد
در هر رشته امتحانی، بعد از اعلام مواد امتحانی توسط سازمان سنجش، یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین قدم ها برای آغاز مطالعه، تعیین منابع برای مطالعه می باشد .

اهمیت منابع کنکور کارشناسی ارشد زمانی افزایش پیدا می کند، که با انتخاب منبع نادرست و یا قدیمی ممکن است نتیجه آزمون برای داوطلب به طور کلی تغییر یابد .

لذا مشخص کردن منابع دقیق و صحیح برای کنکور و هم چنین به روز شده، به شدت اهمیت دارد .

در کنکور کارشناسی تا حد قابل توجهی منابع برای مطالعه مشخص و معین می باشد ولی به این دلیل که فضای کنکور کارشناسی ارشد، کاملا با کنکور کارشناسی متفاوت است، این اهمیت چندین برابر می شود که داوطلب بتواند بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد را پیدا کند .

بهترین منبع کنکور کارشناسی ارشد برای مطالعه زبان انگلیسی چیست ؟

همانظور که می دانیم، زبان انگلیسی از جمله دروسی می باشد که می توان گفت نامش در تمامی گرایش ها و رشته ها دیده می شود .

نکته بسیار مهمی که در نحوه مشخص کردن منبع برای زبان انگلیسی باید به آن توجه شود این است که داوطلب باید بداند برای مطالعه این درس به سراغ منابعی برود که با هدف کنکور کارشناسی ارشد، نوشته شده اند .

یعنی کتاب هایی که هدف اصلی شان کنکور کارشناسی ارشد بوده و به صورت اختصاصی در این زمینه فعالیت می کنند .

گاها دیده شده است که داوطلبان به جای اینکار به سراغ کتاب هایی رفته اند که برای سایر آزمون ها مانند آیلتس، تافل و ... نوشته است و در نتیجه در کنکور نتوانسته اند نتیجه مطلوبی کسب کنند .

قطعا مطالعه کتاب هایی که دایره لغات شما را افزایش دهد می تواند به شما کمک کند ولی نکته مهم این است که هر کتابی برای هدفی نوشته شده است و باید این موضوع را حتما رعایت کنید .

آیا منابع کنکور کارشناسی ارشد آزاد و منابع کنکور کارشناسی ارشد سراسری متفاوت است ؟

با توجه به ادغام شدن کنکور دانشگاه آزاد و کنکور دانشگاه های سراسری و یکسان شدن سوالات، منابع برای هر دو آزمون یکسان می باشد و داوطلبین هر دو آزمون با مطالعه منابع، به سوالات یکسانی پاسخ می دهند .

بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد را به چه صورت پیدا کنیم ؟

بعد از آنکه رشته و گرایش مورد علاقه خودتان را مشخص کردید، به دفترچه ثبت نام سازمان سنجش ک هر ساله منتشر می شود مراجعه کنید .

در دفترچه ثبت نام مواد امتحانی و هم چنین ضرایب برای هر گرایش و برای هر رشته آورده شده است که بر حسب گرایش مدنظرتان می توانید مواد امتحانی و ضرایب مربوط به آن را ببینید.

بعد از مشخص شدن مواد امتحانی، بایستی بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد را برای هر درس مشخص کنید.

تعیین بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد کار بسیار حائز اهمیتی می باشد و داوطلب باید این نکته را بداند که با انتخاب هوشمندانه ترین و معتبر ترین منابع کنکور، موفقیت خود را تا حد قابل توجهی می تواند تضمین کند.

یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه های برتر، انتخاب منابع هوشمندانه و کاملا درست می باشد که سبب می شود به جای مطالعه چندین منبع نادرست، منابعی را انتخاب کنند که به پیشرفت شان کمک بسیار زیادی می کند و یکی از مهم ترین دلایل موفقیت شان می باشد .

برای هر درس چند منبع باید بخوانم ؟

در حالت کلی نمی توان پاسخ دقیقی به این سوال داد و برای هر شخص با توجه به رتبه ای که مد نظر دارد و هم چنین شرایط خودش، پاسخ به این سوال متفاوت می باشد .

بسیاری از کتاب های موجود در بازار، نتیجه ای بجز اتلاف وقت و انرژی برای داوطلبین ندارند و همین مسئله نشان دهنده آن است که داوطلب باید با هوشیاری تمام، بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد را انتخاب نماید.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که حتما یک منبع درست و استاندارد را برای مطالعه انتخاب کنید و از انتخاب چندین منبع و مطالعه همزمان چندین منبع برای یک درس به طور کامل جلوگیری کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را کسب نمائید .

تاثیر آزمون کارشناسی ارشد بر روی منابع کنکور کارشناسی ارشد

هر ساله بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد، شما به عنوان داوطلب کنکور سال بعد، می بایستی تحلیل بسیار دقیقی از بودجه بندی و سبک سوالات بخوانید .

تحلیل های کنکور های سراسری باعث می شود تا منابع کنکور کارشناسی ارشد، هر ساله با توجه به تیپ سوالات کنکور، تغییراتی داشته باشند و این نکته سبب می شود تا شما به عنوان داوطلب کنکور، از جدیدترین تغییرات منابع کنکور کارشناسی ارشد با خبر باشید تا بتوانید نتیجه مطلوبی بگیرید .

به طور کلی هر منبع چند بار باید خوانده شود ؟

بسیاری از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، فکر می کنند که موفقیت در کنکور، بر حسب تعداد دفعات مطالعه هر منبع ایجاد می شود .

این موضوع را می توان به این صورت بیان کرد که اولین قدم این است که برای هر درس، بهترین منبع انتخاب شود .

بعد از انتخاب بهترین منبع، می بایستی هر منبع را با کیفیت قابل توجهی مطالعه کرد و در آن به تسلط بسیار خوبی دست یافت .

بدون شک کیفیت از کمیت مهم تر است و همین مسئله ایجاب می کند که شما بهترین منبع کنکور کارشناسی ارشد را انتخاب کنید و با توجه به شرایط و ساعت مطالعه تان سعی کنید به تسلط و تثبیت بسیار قابل توجهی در آن درس، برسید .

منبع : سایت 3گام

www.3gaam.com
https://jahannews.com/vdcgtt97zak9qx4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtt97zak9qx4.rpra.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *