پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

جزئیات تهدید بمب‌گذاری در هواپیمایی ماهان

دوشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 814192
یک هواپیمای ایرانی تهدید به بمب‌گذاری شد و درخواست فرود اضطراری داد.
جزئیات تهدید بمب‌گذاری در هواپیمایی ماهان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، صبح امروز رسانه‌های هندی اعلام کردند که یک هواپیمای ایرانی تهدید به بمب‌‌گذاری شده و از برج مراقبت فرودگاه دهلی درخواست فرود اضطراری کرده است.

بنا بر گزارش این رسانه‌ها، پلیس دهلی ساعت 9:20 امروز (به وقت محلی) اعلام کرده که پیامی مبنی بر "تهدید به بمب‌گذاری" از هواپیمای ماهان ایران دریافت کرده و خلبان این هواپیما خواستار فرود اضطراری در فرودگاه دهلی نو شده، اما مقامات هواپیمایی هند به علت "مشکلات فنی" از فرود این هواپیما در فرودگاه دهلی نو جلوگیری کردند.

گفته می‌شود مقامات کنترل ترافیک هوایی هند پس از دریافت اطلاعات، هواپیمای ایرانی را به فرود در فرودگاه "جایپور" هدایت می‌کنند، اما خلبان این هواپیما با اینکه برای مدتی ارتفاع خود را کاهش داده بود، از تغییر مسیر به سمت این فرودگاه خودداری کرده، بار دیگر اوج گرفته و به مسیر خود به سمت گوانگژو ادامه می‌دهد.

جنگنده‌های نیروی هوایی هند در جریان این تصمیم خلبان این هواپیما را تا خروج از آسمان هند اسکورت می‌کنند.

هواپیمای پرواز تهران-گوانگژو شرکت هواپیمایی ماهان که ساعت 4:19 دقیقه بامداد امروز از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم چین بوده در جریان این اتفاق پس از چند بار چرخیدن در آسمان هند به مسیر قبلی خود به سوی چین ادامه می‌دهد.

کاپیتان محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رابطه با اتفاق پیش آمده، گفت: براساس اطلاعاتی که داریم ساعتی پیش مداخله‌ای در مسیر پرواز هواپیمای ایرانی شرکت ماهان در آسمان هند صورت گرفته که مبتنی بر یک گزارش تأیید نشده اولیه‌ بوده است. بعد از بررسی‌های به عمل آمده، تصمیم بر ادامه مسیر گرفته شد و هواپیمای ایرباس تا ساعتی دیگر در گوانگژو به زمین می‌نشیند.

محمدی‌بخش افزود: اطلاعات تکمیلی بعد از اتمام پرواز و فرود هواپیمای ایرانی در ارتباط با خلبانان کسب می‌شود و راویت کامل‌تر طرف ایرانی ماجرا منتشر می‌شود.
https://jahannews.com/vdcco0q4i2bqss8.ala2.html
jahannews.com/vdcco0q4i2bqss8.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....