پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

یمن: شرکت‌های نفتی امارات و عربستان را ترک کنند

يکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۲
کد مطلب: 814131
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پیامی توییتری به تمامی شرکت‌های نفتی فعال در امارات و عربستان هشدار داد که این کشورها را ترک کنند.
یمن: شرکت‌های نفتی امارات و عربستان را ترک کنند
به گزارش جهان نيوز،  «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه یکشنبه در پیامی در توییتر به تمامی شرکت‌های نفتی در امارات و عربستان هشدار داد که به سرعت این کشورها را ترک کنند.

یحیی سریع در پیام توییتری خود نوشت: «نیروهای مسلح یمن به شرکت‌های نفتی که در امارات و عربستان سعودی فعالیت می‌کنند این فرصت را می‌دهد که وضعیت خود را تنظیم کرده و این کشورها را ترک کنند (و این هشدار) تا زمانی که کشورهای متجاوز آمریکایی - سعودی به آتش بسی پایبند نباشند که به ملت یمن حق بهره‌بردای از ثروت‌های نفتی خود برای پرداخت حقوق کارمندان دولت یمن نمی‌دهد، (وجود خواهد داشت)».

آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تا دوم اکتبر (۱۰ مهر) تمدید شد.

دولت صنعاء در این مدت در شرایطی به دلیل کاهش درد و رنج‌های مردم یمن با آتش‌بس موافقت کرده است که ائتلاف سعودی همچنان به محاصره یمن ادامه داده و به طور روزانه با حملات خود آتش بس را نقض می‌کند.
 
وی در پیام توییتری خود اضافه کرد: «القوات المسلحة تمنح الشرکات النفطیة العاملة فی الإمارات والسعودیة فرصة لترتیب وضعها والمغادرة مادامت دول العدوان الأمریکی السعودی غیر ملتزمة بهدنة تمنح الشعب الیمنی حقه فی استغلال ثروته النفطیة لصالح راتب موظفی الدولة الیمنیة، وقد أعذر من أنذر
https://jahannews.com/vdcfmjdcyw6dyya.igiw.html
jahannews.com/vdcfmjdcyw6dyya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جواب زور را باید با زور دارد. همین و بس.