کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ترکیه ۳ هزار نیروی امنیتی به قطر اعزام می‌کند

10 مهر 1401 ساعت 14:18

همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال، ترکیه قرار است نیروی امنیتی به قطر اعزام کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، ترکیه قرار است نیروی امنیتی به قطر اعزام کند.

در همین ارتباط نیز، متن تفاهمنامه اعزام نیروی امنیتی از ترکیه به قطر برای تأمین امنیت بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ از سوی «رجب طیب اردوغان»، ریاست جمهوری ترکیه به پارلمان این کشور ارسال شده است.

در این متن با اشاره به اینکه قطر بین روز‌های ۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خواهد بود، آمده است: پیش بینی می‌شود بیش از یک میلیون نفر از سراسر جهان در این بازی‌ها حضور یابند و نیرو‌های مسلح ترکیه همراه طرف قطری در تأمین امنیت بازی‌ها مشارکت خواهند کرد.

در متن فوق تصریح شده است: اقدامات مشترک نیرو‌های امنیتی دو کشور حول مقابله با تهدیدات مختلف به ویژه تروریسم در مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی خواهد بود.

گفته شده براساس توافق صورت گرفته میان ترکیه و قطر حدود سه هزار پلیس ضد شورش ترکیه برای تأمین امنیت بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر اعزام خواهند شد. علاوه بر این تعداد نیروی امنیتی، ۵۰ کارشناس کشف و خنثی‌سازی بمب و ۸۰ سگ پلیس ترکیه نیز در کنار نیرو‌های ضد شورش آموزش‌دیده فعال خواهند بود.

طبق گزارش پایگاه خبری «عربی ۲۱»، در طول برگزاری مسابقات جام جهانی قطر، نیرو‌های پلیس ترکیه فقط از فرماندهان ترکیه‌ای خود که به طور موقت در قطر خدمت می‌کنند، دستور خواهند گرفت و طرف قطری نمی‌تواند دستور مستقیم به پلیس ترکیه بدهد.

ماه‌هاست که مقامات وزارت کشور ترکیه و قطر و سازمان‌های امنیتی دو طرف در حال برگزاری جلساتی برای تأمین امنیت جام جهانی هستند. خبرگزاری آناتولی پیشتر خبر داده بود که قرار است هیأتی از اعضای وزارت کشور ترکیه برای انجام تغییرات نهایی این اقدام به قطر سفر کنند.


کد مطلب: 814092

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/814092/ترکیه-۳-هزار-نیروی-امنیتی-قطر-اعزام-می-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com