جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تجلیل قالیباف از توانمندی موشکی ایران

جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 813806
متاسفانه صنایع خودروسازی امان مردم را هم در قیمت و هم در کیفیت بریده‌اند.
تجلیل قالیباف از توانمندی موشکی ایران
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمدباقر قالیباف در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر اظهار داشت: خوشبختانه در آغاز ماه ربیع و بعد از 2 ماه عزاداری در ایام محرم و صفر و همزمان با هفته دفاع مقدس که یادآور فرهنگ جهاد و شهادت، سربلندی و عزت و افتخار ملت ایران است، توفیق دارم در جمع گرم و صمیمی مردم شهرستان‌های لامرد و مهر حضور داشته باشم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هرچه داریم به برکت خون شهدا است، اظهار کرد: باید یاد کنیم از امام شهدا، آن بزرگ مردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز در راه خدا گامی برنداشت، امامی که با عمل و اخلاص خودش در این مقطع از زمان باعث تجدید حیات اسلام و عزت امت اسلامی شد آن هم در زمانی که دین به عنوان افیون معرفی می‌شد؛ ایشان دین و معنویت را به میدان آورد.

قالیباف ادامه داد: اگر بخواهیم به عزت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پی‌ببریم، باید بررسی کنیم در آن دوران چه گذشته است؛ در قرن بیستم، دو جنگ جهانی رخ داد و بعد از آن دنیا به سمت جنگ سرد رفت و همه دنیا در ابعاد سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی بین دو قدرت شرق و غرب (آمریکا و شوروی سابق) تقسیم شد و هیچ اتفاق و برابری نظامی و سیاسی در دنیا اتفاق نمی‌افتاد مگر اینکه یکی از این دو قدرت پشت سر آن قرار داشت. در 5 قاره کره خاکی این قانون ظالمانه بر همه جوامع بشری حاکم بود و در چنین ایام و زمانی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) متولد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 2 ابرقدرت در مقابل انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران ایستادند و مقابله کردند، در حقیقت جنگ تحمیلی یک جنگ تمام معنا علیه ما بود.

قالیباف با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از سوی غرب و اروپا مورد حمله قرار گرفته بودیم، گفت: هواپیما‌های میراژ فرانسه و موشک‌های هوا به دریای آن‌ها برای زدن نفتکش هایمان و فلج کردن اقتصاد ما در جنگ و همچنین سایر تجهیزات زمینی، هوایی و دریایی که شوروی از آن‌ها حمایت می‌کرد علیه ما استفاده می‌شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع نیروی انسانی کشور‌های مختلف و امکانات، پول و ثروت بعضی کشور‌های منطقه و فرامنطقه‌ای علیه کشورمان استفاده می‌شد و به معنای واقعی شرق و غرب دست به دست هم دادند تا در مقابل دینداری یک ملت و انقلاب اسلامی بایستند.

وی بیان کرد: دفاع مقدس ارزشمند است، زیرا برگرفته از اندیشه‌های ناب برخاسته از قرآن و مکتب اهل بیت (ع) و سنت‌های الهی بود و مردم، با ایمان، ایثار و تکیه بر هویت انقلابی و اسلامی خود از وطن، ارزش‌ها و آرمان‌های خود دفاع کردند و زن و مرد به میدان آمدند و نماد و مانوری از انسجام اجتماعی شکل گرفت و حرکت عظیم فرهنگی مبتنی بر فرهنگ بسیج که برخاسته از فرهنگ عاشورا بود، رقم خورد که همه این‌ها بیانگر عظمت دفاع مقدس است.

قالیباف با تأکید بر اینکه امروز اینجا جمع نشده‌ایم از باب اینکه بگوییم یک پدیده تاریخی در فلان زمان به تاریخ پیوسته است، افزود: در واقع امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم راه نجات بشریت انسجام جامعه اسلامی، پیوند امام و امت و تکیه بر سنت‌های الهی و مردم است.

وی ادامه داد: برای اینکه هر روز پیوند عمیق بین امام و امت شکل بگیرد باید ریشه آن را درفرهنگ دفاع مقدسی که برخاسته از فرهنگ عاشورا، جهاد و شهادت است، دنبال کرد فرهنگی که مبتنی بر سنت‌های الهی و تکیه بر مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصاویر نشان داده شده از روز‌های اعزام مردم لامرد و مهر به جبهه‌های جنگ افزود: این تصاویر نمادی از عظمت انقلاب اسلامی و نمادی از اینکه مردم در اوج مشکلات اینگونه به میدان جنگ می‌روند است. در آن دوران جوانان، نوجوانان، پدر و پسر، خانواده‌ها، همسران و خانواده‌های آن‌ها از جنگ پشتیبانی کردند.

وی اضافه کرد: امروز اگر پیشرفتی می‌بینیم به برکت انقلاب اسلامی است و مجاهدت مستضعفان در انقلاب اسلامی است، همان‌هایی که حضرت امام فرمودند که کسانی که پای این انقلاب تا آخر ایستاده‌اند که طعم فقر را چشیده باشند و این انقلاب تا روزی محکم پابرجا است که سیاست‌ها و تصمیمات براساس اولویت دادن به محرومین و مستضعفین به عنوان صاحبان اصلی انقلاب باشد و در آن صورت است که پیروز و موفق خواهیم بود.

وی ادامه داد: امروز اگر به مناسبت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا گرد هم آمده‌ایم برای این است که مدیریت را در دوران دفاع مقدس یاد گرفته‌ایم، نحوه حکمرانی را در این دوران آموخته‌ایم و الگوی مدیریت جهادی را از این دوران برداشته‌ایم، این‌ها ویژگی‌های دوران دفاع مقدس است، مهم‌ترین ویژگی دوران دفاع مقدس همین بی‌بدیل بودن منطق فرهنگ دفاع مقدس است.

دکتر قالیباف با اشاره به وجود برخی مشکلات در اداره کشور، بیان کرد: اگر امروز ما در اداره کشور مشکلاتی می‌بینیم و برخی می‌گویند این مشکلات برای جنگیدن و دشمن‌تراشی است، باید بگویم هیچ کدام منطق ندارد، ما جنگی را شروع نکرده‌ایم و با جایی جنگ نکرده‌ایم، در هر موضوعی این آمریکای مستکبر و ظالم و رژیم صهیونیستی کودک‌کُش هستند که تاب تحمل جمهوری اسلامی را ندارند و هر روز در مسائل داخلی و خارجی توطئه می‌کنند که می‌توان نمونه آن را در اقدامات منافقین در حوادث ابتدای انقلاب نظیر غائله گنبد و جنگ تحمیلی پیدا کرد.

وی به شرایط کنونی اشاره و تأکید کرد: شیطنت‌های امروز دشمنان نیز در جنگ شناختی، اقتصادی و فرهنگی است که علیه ما به راه انداخته‌اند چرا که باور‌های انقلاب و ارزش‌های آن، مانع حرکت دشمنان است، بنابراین آن‌ها دشمنی می‌کنند.

قالیباف اظهار داشت: با صراحت می‌گویم اگر در مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی چالش‌ها و مشکلاتی داریم و کارنامه قابل قبولی نداریم به این دلیل است که از فرهنگ دفاع مقدس در اداره کشور، مدیریت، تصمیم‌گیری و قانونگذاری در هر بخشی استفاده نمی‌شود و اگر فرهنگ دوران دفاع مقدس را مبنای مدیریت کشور قرار می‌دادیم شرایط امروز ما به مراتب بهتر بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جوانانی که آن روز‌ها را درک نکرده‌اند و صفای آن روز‌ها را ندیده‌اند، باید بدانند در زمان جنگ ابتدایی‌ترین امکانات از جمله لباس و اسلحه ژسه فراهم نبود، حتی تجهیزات ابتدایی نظامی هم نداشتیم، اما امروز آن فرهنگ به انقلاب اسلامی عمق بخشید و ایران اسلامی ما در بعد امکانات دفاعی جزو ده کشور اول دنیا شد، از این رو باید با همین نگاه و فرهنگ به حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی نگاه کرد و حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی اختلاف نظرها، تفاوت سلیقه و روش‌ها پیش می‌آید، گفت: در دوران دفاع مقدس هم این اختلاف نظر‌ها وجود داشت، اما به سرعت به سمت دوستی، یکدستی و انسجام می‌رفتیم، آن زمان منیتی وجود نداشت و به سرعت موضوعات حل می‌شد. در کار کارشناسی بحث‌های سنگینی شکل می‌گرفت، اما دل‌ها به هم نزدیک بود. امروز این فرهنگ را نیاز داریم و باید در همه سطوح مسئولیتی چنان دلدادگی، دوستی، همدلی و انسجام شکل بگیرد.

رئیس قوه مقننه کشور با تأکید بر اینکه در دفاع مقدس رمز موفقیت در جبهه تکیه بر سنت‌های الهی و مردم بود افزود: وقتی صحبت از مردم می‌شود یعنی سازوکاری برای اداره کشور آماده کنیم که مبنای آن مردم باشند و خروجی آن به نفع و برای مردم باشد که اگر چنین ساختاری ایجاد شود، این حکمرانی درست است. حکمرانی که انسجام و موفقیت همراه داشته باشد.

وی با اشاره اهمیت درک و باور فرهنگ ما می‌توانیم به بیان مصداقی در یک نقطه جغرافیایی یعنی شمال و جنوب اتوبان کرج در تهران که محل قرار گرفتن مجموعه هوا فضای سپاه و شرکت‌های خودرسازی است اشاره کرد و در تشریح این مثال گفت: در شمال اتوبان کرج نمونه‌ای از حکمرانی، الگو و حرکت مبتنی بر باور‌های اسلامی وجود دارد به نحوی که در دهه شصت تولید خمپاره 60 و 120 برای ما ممکن نبود و برای تولید مهمات دچار مشکل بودیم. حداکثر برد آتش ما 15 کیلومتر بود و رژیم صدام می‌دانست از 15 کیلومتر به بعد نیروهایش می‌توانند آزادانه زندگی کنند و احساس امنیت داشته باشند، اما همان فرهنگ، توانست به سرعت در حوزه علم، فناوری و صنعت پیشرفت ایجاد کند تا جایی که امروز در عرصه موشکی جز چند کشور اول دنیا باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: امروز موشک‌های بالستیک ما از جو خارج و به جو باز می‌گردند و در عین نقطه زنی می‌توانند اهداف متحرک را هم مورد هدف قرار دهد. سرعت موشک‌های ما بالای چند ماخ است، اما متاسفانه صد متر پایین‌تر در اتوبان کرج صنایع خودروسازی وجود دارد که امان مردم را هم در قیمت و هم در کیفیت بریده اند.

رئیس قوه مقننه تأکید کرد: امروز در یک جنگ تمام عیار شناختی و جنگ نابرابر اقتصادی و فرهنگی هستیم که اگر با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بایستیم و پیش برویم اساس کار خود را در جامعه گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: امروز دشمن تلاش می‌کند مردم را در مقابل هم قرار دهد، کارآمدی نظام را زیر سوال برده و می‌خواهد فاصله امام و امت را زیاد کند لذا باید در مقابل آن‌ها با روش و نوع نگاه درست بایستیم.

رییس قوه مقننه تاکید کرد: ما باید بر کارآمدی نظام و کارآمد شدن نظام همت کنیم و در این مسیر به درستی حرکت کنیم. کارآمدی یعنی ما بر پیله ناکارآمدی انباشته شده غلبه کنیم که به وضوح آن را می‌بینیم که در تار و پود دیوان سالاری ما چگونه ضعف ایجاد کرده است و دشمن بر آن‌ها سوار شده و مشکلاتی ایجاد می‌کند. با این حال ما می‌توانیم بر این مشکلات غلبه کنیم، اما نیازمند آن هستیم که همه همت کنی و پای کار باشیم.

وی تأکید کرد: امروز اگر مدعی دلسوزی برای کشور، وطن، انقلاب و آینده هستیم و می‌خواهیم بگوییم خدمتگزار مردم، سربازان خوب وطن و بسیجیان و سربازان خوب و وفادار به رهبر معظم انقلاب و خون شهدا هستیم فقط باید یک کار انجام دهیم و آن هم کارآمدی دین در اداره جامعه است. اگر می‌خواهیم همه ارزش‌های انقلاب باقی بماند و نظریه سیاسی امام به معنای اصل نظام مبتنی بر ولایت فقیه باقی بماند باید کارآمدی دین در اداره جامعه را به اثبات برسانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به جوانان گفت: اگر دغدغه کشور، مردم، دین و عزت مسلمین را دارید باید در این مسیر حرکت کنید و این‌ها به حرف نیست، به عمل است و نماد رضایت باید در یکایک مردم تبلور پیدا کند، رضایت مردم در نهایت رضایت خداوند تبارک و تعالی را به دنبال دارد. مسئولین هرچه اختیار بیشتری دارند باید بیشتر پاسخگو باشند و وظیفه بیشتری برعهده بگیرند.

وی با اشاره به بازدید‌ها و بررسی برخی مشکلات در شهرستان‌های لامرد و مهر، گفت:

در نظر داریم برخی موضوعات که در برنامه دولت و از سال‌های قبل وجود دارد در برنامه هفتم لحاظ کنیم، مسائل آلومینیوم جنوب را به نحوی حل کنیم که فاز دوم آن راه اندازی شود، همچنین جاده منتهی به چابهار و عسلویه با کمک مجلس و دولت ایجاد خواهد شد، حل مجموعه مشکلات برای افزایش ظرفیت کار، اشتغال و بهبود اقتصاد منطقه نیز مدنظر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حل بحران آب که به اولویت کشور‌های دنیا تبدیل شده است، مدنظر قرار دارد و انتقال آب به سمت مرکز و شمال استان از قبل مدنظر بود، امروز تلاش شد بخشی از مشکلات رفع و تصمیم گیری‌ها و تسهیل‌گری‌ها انجام شود تا کار برای تأمین آب شرب و صنعت با سرعت پیش برود.

در نخستین یادواره سرداران شهید شهرستان‌های لامرد و مهر که با حضور استاندار فارس، امام جمعه لامرد، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان فارس، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار شد، از خانواده‌های شهدا و ایثارگر با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی قدردانی و تجلیل شد.
https://jahannews.com/vdcdzs0j9yt0fj6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdzs0j9yt0fj6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *