کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرانی کالاها در انگلیس رکورد جدیدی ثبت کرد

7 مهر 1401 ساعت 10:33

افزایش قیمت‌ها در انگلیس، بار دیگر در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر سرعت گرفته و به بالاترین رقم از سال 2005 رسیده است.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، کنسرسیوم خرده فروشی (BRC) انگلیس اعلام کرد، افزایش قیمت‌ها توسط مغازه‌ها و سوپرمارکت ها در انگلیس، بار دیگر در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر سرعت گرفته و به بالاترین رقم از سال 2005 رسیده است.

بر اساس گزارش BRC، قیمت‌‌ها از 5.1 درصد افزایش در 12 ماهه منتهی به ماه آگوست به 5.7 درصد در 12 ماه منتهی به ماه سپتامبر رسیده است که ناشی از جهش بی‌ سابقه 10.6 درصدی قیمت مواد غذایی به علت جنگ در اوکراین است؛ جنگ اوکراین هزینه‌ های خوراک دام، کود و روغن نباتی را افزایش داده است.

شرکت تحقیقات بازار NielsenIQ اعلام کرد، 76 درصد مصرف کنندگان انتظار دارند که طی 3 ماه آینده تاحدی یا به شدت تاثیر تحت بحران هزینه های زندگی قرار بگیرند که این رقم در ماه تابستان 57 درصد بود.

مایک واتکینز، رئیس NielsenIQ که به بررسی خرده فروشی‌ها و کسب و کارها می‌پردازد، می‌گوید: ‌از اینرو خانوارها برای مدیریت مالی شخصی خود در پاییز امسال به دنبال پس انداز خواهند بود و ما انتظار داریم خریداران در مورد مخارج اختیاری محتاط تر باشند و این امر بر فشار بر بخش خرده فروشی می‌افزاید.

شاخص قیمت مصرف ‌کننده در انگلیس که محدوده وسیع‌ تری از قیمت ‌ها را نسبت به آمار BRC بررسی می‌کند، در ماه جولای به بالاترین میزان در 40 سال گذشته برابر با 10.1 درصد رسید اما در ماه آگوست به 9.9 درصد کاهش یافت.

چندی پیش، شرکت تحلیل داده «کانتار» گزارش داد، بحران هزینه‌های زندگی در انگلیس در حال وخیم تر شدن است به طوری که تورم مواد غذایی به بالاترین سطح از سال 2008 که بحران مالی در جهان رخ داد، رسیده است. قیمت خواروبار در سال منتهی به ماه اگوست 12.4 درصد افزایش یافته است.

در گزارش این شرکت آمده است: ‌اگر مصرف کنندگان برای کاهش هزینه ها تغییراتی در خرید و نحوه خرید خود ایجاد نکنند، جدیدترین آمار به معنای این است که متوسط صورت حساب سالیانه خواربار از 4610 پوند (5410 دلار) به 5181 پوند (6080 دلار) خواهد رسید.‌

این افزایش شدید، میانگین صورت حساب های سالانه خانوار را تا ۵۷۲ پوند (۶۷۰ دلار) افزایش می‌دهد و این در زمانی‌ است که خانواده‌ها در حال حاضر تلاش می‌ کنند تا قبض‌های افزایش یافته انرژی را مدیریت کنند.

بلومبرگ نیز ماه پیش طی گزارشی نوشت، از آنجا که هزینه‌‌های انرژی در سراسر انگلیس سر به فلک گذاشته است، حدود 60 درصد کارخانه‌های انگلیسی در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند.

نظرسنجی توسط « MakeUK»، یک گروه لابی برای کارخانه‌های بریتانیا نشان داد‌ نزدیک به نیمی از تولیدکنندگان شاهد افزایش بیش از 100 درصدی هزینه های قبوض انرژی در یک سال گذشته بوده‌اند.

بنا بر اعلام MakeUK، ‌بحران کنونی کسب و کارها را با یک انتخاب جدی روبرو می‌کند؛ درصورتی که به زودی کمکی صورت نگیرد، یا باید تولید را کاهش داد یا کارخانه را تعطیل کرد.‌


کد مطلب: 813718

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/813718/گرانی-کالاها-انگلیس-رکورد-جدیدی-ثبت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com