پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳
شنبه‌های امید و افتخار؛

آغاز ساخت ۱۴ و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار/ زاکانی: ۱۲۹ محله پایتخت بازار میوه و تره بار ندارد

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 813321
شهردار تهران با بیان اینکه ۱۲۹ محله فاقد میدان و بازارچه میوه و تره بار است، عنوان کرد: تلاش می کنیم در هفته های آینده فروش مویرگی میوه را از طریق نرم افزارهای موبایلی آغاز و میوه دلخواه مردم را با قیمت مناسب درب خانه‌های آنها تحویل دهیم.
آغاز ساخت ۱۴ و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار/ زاکانی: ۱۲۹ محله پایتخت بازار میوه و تره بار ندارد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز به ساخت ۱۴ میدان، بازار و بازارچه میوه و تره بار و افتتاح و توسعه ۵ بازار میوه و تره بار اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور بزرگی ها و عظمتی است که امام (ره) به ما عطا کرد. شهیدان ما چراغ راه، راهبر و دستگیری کننده هستند و امیدواریم که آغاز این افتتاح در هفته دفاع مقدس میمون و مبارک باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برای ما اهدافی را ترسیم و شعارهایی را مطرح کرد که به سرعت مورد توجه جهانیان قرار گرفت، افزود: تمامی دشمنی ها با انقلاب به واسطه همین اهداف متعالی است و امروز در گام دوم انقلاب نیازمند ساختن یک الگو مبتنی بر همین شعارها هستیم. این الگو در تهران با همت مردم و بر محور نخبگان و با فداکاری و ایثار شکل خواهد گرفت. این چشم اندازی است که ما به سمت آن حرکت می کنیم و مقدمه این پیشرفت و تحول، مشارکت مردم است.

زاکانی با اشاره به اینکه مشارکت، نیازمند داشتن سرمایه اجتماعی بالای مدیریت شهری برای شهروندان است که در سایه خدمت صورت خواهد گرفت، ادامه داد: بر همین اساس نقطه آغاز خود را خدمت گذاشتیم که منجر به اعتمادزایی و مشارکت مردم شود و آغاز این خدمتگزاری باید با ویژگی هایی از جمله مسئولیت پذیری همراه باشد.

شهردار تهران با بیان اینکه یکی از این مسئولیت پذیری ها در بخش خدمت در حوزه معیشت مردم است، تصریح کرد: امروز مردم در فشارند و بر همین اساس سه مجموعه اقدامات را مورد هدف قرار دادیم؛ نخست بخش مسکن که قرارگاه جهادی مسکن را ایجاد و خودمان را متعهد کردیم زمینه ساخت سالانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن را فراهم و کمبود یک میلیونی مسکن را جبران کنیم تا آرزوی خانه دار شدن را به یک واقعیت در دسترس تبدیل کنیم.

وی اضافه کرد: دومین مسأله ناظر به میادین میوه و تره بار است، از سال ۵۸ تا سال قبل و پیش از دوره ششم مدیریت شهری، ۲۶۳ میدان و بازارچه تره بار داشتیم. این در حالی است که در ماه های پایانی سال قبل ۳۱ بازارچه اضافه شد و در برنامه امسال افزایش ۱۰۰ و برای سال آینده نیز همین تعداد را افزایش می دهیم تا تعداد میادین را طی دو سال به ۵۰۰ میدان و بازارچه برسانیم.

زاکانی با بیان اینکه ۱۲۹ محله فاقد میدان و بازارچه میوه و تره بار است، عنوان کرد: تلاش می کنیم در هفته های آینده فروش مویرگی میوه را از طریق نرم افزارهای موبایلی آغاز و میوه دلخواه مردم را با قیمت مناسب درب خانه های آنها تحویل دهیم.

وی افزود؛ تلاش می کنیم مبتنی بر برند میادین خودمان میوه ها با بسته بندی خاص در اختیار مغازه های محلات قرار گیرد و ثبات در این حوزه ایجاد شود.

شهردار تهران با بیان اینکه حدود ۴۹ درصد میوه و تره‌بار شهر توسط این میادین توزیع می شود و این میادین لنگرگاه هایی هستند که اجازه نمی دهند مردم دچار تلاطم قیمتی شوند و مانع دخالت سوداگران در قیمت ها می شوند، گفت: طرح های دیگری نیز دنبال می شود، از جمله خرید قراردادی میوه تا میوه ها را مستقیما از کشاورز خریداری کنیم و دست واسطه ها کوتاه و کشاورز سود کند و تولید رونق بگیرد.

وی یادآور شد: تعهد امسال ما ۱۰۰ میدان و بازارچه بود که ۲۲۰ زمین برای این کار هدف گذاری شده که ۴۰ مورد آن تاکنون به قطعیت رسیده است.

زاکانی سرفصل سوم اقدام در بخش معیشت را درباره کالاها و لوازم منزل عنوان کرد و افزود: در بخش فروشگاه‌های شهروند ۳۹ شهروند به صورت فعال تحویل گرفتیم و امسال توسعه این فروشگاه ها را خواهیم داشت. به طوری که شهروند محله را ایجاد می کنیم تا با مشارکت مردم حرکت جدی را در جهت ایجاد ثبات و کاهش قیمت در بخش لوازم خانگی داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه رویکردی که امروز در تهران دنبال می شود گره گشایی از زندگی مردم و ایجاد آسایش برای آنها است، خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری تمام توجه ما معطوف به نیازسنجی و ارائه خدمت مبتنی بر این نیازها است.

وی با بیان اینکه عده ای از این کارها ناراحتند و ناراحتی خود را به شرایط مختلف دنبال می کنند، اضافه کرد: دیدید که در روزهای اخیر پاکبانان ما و خادمان مردم را زدند اما این اتفاقات نباید ما را از خدمت به مردم غافل کند.

زاکانی با اشاره به اینکه بحث مسکن در ظاهر به شهرداری ارتباطی ندارد، اما واقع امر این است که شهرداری امکانات گسترده ای دارد که می تواند در این مسأله کمک کند و موضوع میوه و تره بار و شهروند نیز مسئولیت مستقیم شهرداری است، بیان کرد: در منطقه ۱۷ هستیم که  ۴ هزار شهید تقدیم کرده است و امیدواریم در مسیر تحقق اهداف شهدا گام برداریم. امروز در دوره ای به سر می بریم که رییس جمهور ما در سازمان ملل ندای حق خواهی سر داده و پرچم اسلام از هر روزی برافراشته تر و بالاتر است.
https://jahannews.com/vdcf0mdcyw6dyma.igiw.html
jahannews.com/vdcf0mdcyw6dyma.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بازاری با میوه های بی کیفیت
فهیم
Iran, Islamic Republic of
مشکلات مردم میدان تره بار نیست مشکل مسکن .
حمید
Iran, Islamic Republic of
ماکه مسکن داریم نباید میوه بخوریم ؟!