جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

پیروزی درخشان ایران مقابل اروگوئه با بازگشت خوش‌ یمن

جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب: 813234
تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی مقابل اروگوئه به برتری رسید.
پیروزی درخشان ایران مقابل اروگوئه با بازگشت خوش‌ یمن
به گزارش جهان نيوز، تیم‌های ملی فوتبال ایران و اروگوئه از ساعت 19:30 امشب در دیداری دوستانه به میزبانی ورزشگاه NV آره نا سنت پولتن به مصاف هم رفتند که در نهایت این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش مقابل تیم سیزدهم رنکینگ فیفا تمام شد.

تیم ملی در شرایطی در اولین بازی تحت هدایت مرد پرتغالی توانست اروگوئه قدرتمند را شکست بدهد که لاسلسته در هفت بازی قبلی خود با دیه گو آلونسو، شش برد و یک تساوی کسب کرده و فقط یک گل خورده بودند. 

تیم ملی ایران که پیش از این در تنها بازی دوستانه خود مقابل اروگوئه در ضربات پنالتی بازنده شده بود در این مسابقه اولین برد خود را کسب کرد.

کمک‌ها: آندریاس استودینگر و مارکوس گوتشی(هر دو از اتریش)
کارت زرد: رودریگو بنتانکور از اروگوئه
کارت قرمز: -
گل: مهدی طارمی(79) برای ایران

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند(63- امیر عابدزاده) صادق محرمی، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، ابولفضل جلالی(69- احمد نوراللهی) سامان قدوس(84- وحید امیری) سعید عزت اللهی، احسان حاج صفی، علیرضا جهانبخش(69- علی قلی‌زاده) مهدی ترابی(69- مهدی طارمی) و سردار آزمون(69- کریم انصاری‌فرد)

سرمربی: کارلوس کی‌روش

ترکیب اروگوئه: سرخیو روچت، ماتیاس اولویرا(85- ماتیاس وینا) سباستین کاسرس، رونالد آرائوخو(4- آگوستین راخل) دامیان سوارز(72- گیلرمو وارلا) ماتیاس وسینو(72- جورجین ده آراسکائتا) رودریگو بنتانکور،(85- لوکاس توریرا) فده والورده، داروین نونیز، فاکوندو پلیستری(46- نیکولاس ده‌لا کروز) لوئیز سوارز
سرمربی: دیه گو آلونسو

دقایق حساس
دقیقه یک
شوت از راه دور مهدی ترابی در اختیار سرخیو روچت قرار گرفت

دقیقه 10
پاس در عمق لوئیز سوارز درون محوطه جریمه ایران به داروین نونیز نرسید و این توپ بیرون رفت.

دقیقه 16
روی اشتباه خط دفاعی ایران، داروین نونیز از پشت محوطه جریمه ضربه زد که شوت او را علیرضا بیرانوند با واکنشی تماشایی از زیر طاق دروازه به کرنر فرستاد.

دقیقه 18
ارسال ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی از سمت راست زمین اروگوئه بدون تاثیرگذاری بازیکنان دو تیم از کنار دروازه روچت بیرون رفت.

دقیقه 22
سامان قدوس با توپ ربایی از مقابل راجل به سمت دروازه اروگوئه طراحی حمله کرد اما ارسال او با دفع ماتیاس وسینو به سرخیو روچت رسید.

دقیقه 37
فده والورده در حالت بی تعادل توپ را پشت محوطه جریمه ایران به سوارز رساند اما ضربه چیپ کاپیتان اروگوئه روی دروازه بیرانوند فرود آمد.

دقیقه 43
ماتیاس وسینو با ارسالی بلند توپ را درون محوطه جریمه ایران به داروین نونیز رساند و او با هم با ضربه سر سوارز را در موقعیت گلزنی قرار داد اما این بار ضربه پای چپ وی با اختلاف کمی راهی اوت شد.

دقیقه 45
لو رفتن توپ قدوس سبب پیشروی ماتیاس اولیورا به سمت دروازه ایران شد اما ضربه کم جان او در اختیار بیرانوند قرار گرفت.

دقیقه 50
شوت سنگین والورده از پشت محوطه جریمه با واکنش زیبای بیرانوند دفع شد.

دقیقه 54
داروین نونیز با عبور از صادق محرمی از پشت محوطه جریمه ایران به توپ ضربه زد که این شوت در دستان بیرانوند آرام گرفت.

دقیقه 63
لوئیز سوارز پس از دریافت پاس بنتانکور با یک سر توپ زدن شجاع خلیل زاده و ابوالفضل جلالی را جا گذاشت اما ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از کنار تیر عمودی سمت راست دروازه بیرانوند بیرون رفت. البته دروازه‌بان تیم ملی پس از این موقعیت به دلیل مصدومیت جای خود را به امیر عابدزاده داد.

دقیقه 65
شوت پای راست احسان حاح‌صفی در دستان روچت قرار گرفت.

دقیقه 64
در جدی‌ترین موقعیت تیم ایران، یک و دو سامان قدوس با مهدی ترابی فرصت طلایی را برای ایران خلق کرد اما روچت ضربه ترابی را از زاویه تقریبا بسته دفع کرد و در ریباند نیز شوت این بازیکن از مقابل دروازه اروگوئه گذشت.

دقیقه 66
ارسال کرنر ده لا کروز با ضربه سر بازیکن اروگوئه همراه شد اما مهدی ترابی توپ را از روی خط دروازه ایران برگشت داد.

دقیقه 68
ارسال مواج ده‌لا کروز در مقابل دروازه ایران با ضربه ماتیاس وسینو همراه شد اما عابدزاده در دو مرحله با پا این موقعیت را دفع کرد.

دقیقه 75
روی حرکت تیمی بازیکنان ایران، پاس  نمایشی کریم انصاری‌فرد به سعید عزت‌اللهی رسید اما شوت او با اختلاف کمی از بالای دروازه اروگوئه بیرون رفت.

دقیقه 79
روی حرکت تیمی ایران پاس سامان قدوس به کریم انصاری فرد رسید و او هم با یک ارسال کوتاه از سمت چپ مهدی طارمی را در موقعیت مسلم گلزنی قرار داد تا وی با یک ضربه دقیقی که البته به بدن مدافع اروگوئه هم برخورد کرد، گل اول ایران را به ثمر برساند.
 

دقیقه 82
روی پاس نونیز به عمق دفاع ایران، ده آراسکائتا در موقعیت تک به تک با عابدزاده قرار گرفت اما ضربه چیپ وی با اختلاف از کنار دروازه ایران عبور کرد.

دقیقه 87
روی دفع ناقص خلیل‌زاده پاس ده آراسکائتا به لوئیز سوارز رسید اما شوت او از بالای دروازه عابدزاده راهی اوت شد.
https://jahannews.com/vdcippav5t1azr2.cbct.html
jahannews.com/vdcippav5t1azr2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *