کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار تهران خبر داد:

۴۰۰ هزار واحد خالی در بالای شهر تهران وجود دارد

31 شهريور 1401 ساعت 9:17

زاکانی گفت: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در مناطق بالای شهر مثل منطقه ۱، ۲، ۴ و ... وجود دارد.


به گزارش جهان نیوز، آئین امضای تفاهم‌نامه تامین ۳۰ هزار واحد مسکونی در پایتخت امروز چهارشنبه سی‌ام شهریور ماه سال جاری با حضور شهردار تهران و برخی از مسئولان حوزه مسکن برگزار شد.

بر اساس گزارش خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم اظهار کرد: برای کلانشهر تهران و رفع مشکلات موجود نیاز به یک نگاه جدید و عملکرد تازه داریم.

وی اضافه کرد: امروز ما انباشتی از مشکلات متعدد در کنار خوبی‌ها است و بسیاری از شهر‌ها و کشور‌ها جلوتر یا عقب‌تر از کشور ما هستند.

زاکانی افزود: برای تحقق برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۶ در نظر گرفته‌ایم نیاز به یک برنامه‌ای دقیق است که تغییر و تحول لازم را بتوان ایجاد کرد.

وی تأکید کرد: ما مدنظر داشتیم که با جلب مشارکت و بهره‌مندی از حضور نخبگان به اهداف ارتقاء وضعیت دست پیدا کنیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما با عنوان یک مسئول هستیم که به همه حتی به افراد آسیب خورده خدمتی را ارائه بدهیم.

وی اضافه کرد: ۵ هزار و ۳۵۰ تخت در یکسال اخیر برای پذیرش و اسکان کارتن‌خواب‌ها که هیچ کسی سراغ آن‌ها نمی‌آمد و مثلا یا زخم باز داشتند یا صغر سن و کبر سن، اختصاص دادیم.

شهردار تهران یادآور شد: یک شرایطی را ایجاد کردیم تا با مسئولیت پذیری در حوزه‌های مختلف وارد شده و اقدامات لازم را انجام دهیم.

زاکانی در ادامه گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر به ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر افزوده می‌شود و اقدامات فوق را برای این انجام دادیم که منویات رهبری را در این زمینه محقق کنیم.

وی اضافه کرد: حل چیز‌هایی که به یک نوعی غیر قابل تصور بود، الحمدلله در این مسیر فراهم شد و ما همه توان خود را در این راه به کار گرفتیم.

شهردار تهران افزاود: در حال حاضر بالغ بر ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در مناطق بالای شهر مثل منطقه ۱، ۲، ۴ و ... وجود دارد.

زاکانی تصریح کرد: شهرداری تهران برای حل مشکل مسکن مردم پایتخت وارد عمل شده است و از ظرفیت ۱۲ هزار بافت فرسوده هم در این خصوص استفاده می‌کنیم.

وی همچنین اضافه کرد: حل مشکل حمل و نقل عمومی، ترافیک و آلودگی هوا، بی‌مسکنی امید را در جامعه از بین برده است و ما در شهرداری در این راستا ۱۰۰ هزار میلیارد پروژه جدید قابل مشارکت را تعریف کردیم و برای تحقق اهداف تعریف شده در پروژه‌های فوق بانک‌ها بزرگترین محمل همکاری هستند.


کد مطلب: 813092

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/813092/۴۰۰-هزار-واحد-خالی-بالای-شهر-تهران-وجود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com