کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تمهیدات پلیس برای بازگشایی مدارس

30 شهريور 1401 ساعت 16:00

فرمانده انتظامی پایتخت از آمادگی پلیس برای بازگشایی مدارس خبر داد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، سردار "حسین رحیمی" فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به اول مهر و بازگشایی مدارس اشاره و تصریح کرد: یکی از عملیات‌های سنگین و پرمشغله پلیس، موضوع ایام اول مهرماه است.

وی با بیان این مطلب که پلیس از مدت‌ها قبل تدارک ویژه‌ای در این خصوص دیده است گفت: در پلیس راهور نیز برنامه ریزی و پیش‌بینی‌های لازم با برگزاری جلسات متعدد انجام شده تا این ایام به صورت باشکوه انجام شود. فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: برآورد پلیس از ترافیک امسال با توجه به تعطیلی دو ساله مدارس، حجم ترافیک بالاست؛ برآورد می‌شود بالغ بر ۳۰ درصد افزایش ترافیک در صبح و عصر داشته باشیم.

سردار رحیمی به تلاش مضاعف ۵ هزار نفر از همکاران پلیس راهور که به صورت آماده باش در بحث ترافیک و کنترل تردد در ایام مهرماه فعال خواهند بود اشاره کرد و گفت:

جمع کثیری از ماموران پلیس کلانتری و یگان‌های امداد نیز که حدود ۵ هزار نفر هستند در ماموریت بسیار مهم مهرماه برای تسهیل در عبور و مرور و تردد دانش آموزان، خانواده‌ها و مربیان فعال خواهند بود.

فرمانده انتظامی پایتخت با بیان این مطلب که اولویت ماموریتی پلیس تهران در مهرماه بحث مدارس است اعلام کرد: مهمترین مساله ترافیک مهر ماه و نظم و انضباط و امنیت دانش آموزان و خانواده‌ها است.

وی افزود: البته در طول سال نیز بحث مراقبت و حفاظت، امنیت مدارس و دانش آموزان در مقاطع ابتدایی و هم دبیرستان‌ها در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس تهران ادامه داد: بحث نظم و انضباط، امنیت و پاکسازی اطراف محیط مدارس همه و همه در دستور کار پلیس بوده و کلانتری‌ها و پلیس راهور مناطق مدارس حوزه استحفاظی خود را شناسایی کرده و پوشش می‌دهند.

سردار رحیمی به موضوع سرویس مدارس اشاره و بیان داشت: این موضوع از مدت‌ها قبل ساماندهی شده؛ اما با توجه به اینکه سرویس مدارس نیز دوسال دچار رکود بود بحث آموزش رانندگان سرویس مدارس توسط پلیس راهور آغاز شده و بخشی دیگر نیز در مهر و آبان آموزش می‌بینند تا اصول جابجایی و همچنین قوانین حمل و نقل را فرابگیرند.
رئیس پلیس تهران افزود: بحث استاندارد و ایمنی خودرو‌های سرویس مدارس نیز به طور ویژه در دستور کار پلیس است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک اعلام کرد: ساعت اجرای طرح ترافیک از اول مهرماه از ساعت ۶:۳۰ دقیقه بامداد تا ساعت ۱۸ عصر خواهد بود.


کد مطلب: 813055

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/813055/تمهیدات-پلیس-بازگشایی-مدارس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com