جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

ربات واتساپ چیست و چه کاربردی دارد؟

چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 813031
این ‌روزها که مشتریان مانند گذشته صبر و حوصله زیادی ندارند و ترجیح می‌دهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به پاسخ پرسش‌های خود برسند، استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی مانند واتساپ می‌تواند تا حد زیادی به تسریع روند پیگیری امور مشتریان کمک کند. ولی از آنجایی ‌که پاسخگویی انبوهی از پیام‌ها یا ارسال تعداد زیادی پیام در واتساپ کار آسانی نیست، مدیریت پیام‌های واتس اپ به یکی از دغدغه های مهم مدیران روابط‌ عمومی و ارتباط با مشتریان شرکت‌ها تبدیل‌ شده است.

البته، ربات واتساپ این ‌کار را برای کسب و کارها راحت کرده ‌است. ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ یک ربات هوشمند است که به‌ عنوان جدیدترین فناوری مدیریت پیام در WhatsApp شناخته ‌شده و به‌ کمک آن می‌توانید انبوهی از پیام‌ها را به آسان‌ترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان مدیریت کنید. اگر تجربه استفاده از ربات واتساپ را ندارید و با قابلیت‌های آن آشنا نیستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم شما را با ربات واتساپ، قابلیت‌ها و کاربردهای آن آشنا کنیم.
 

ربات واتساپ (WhatsApp) چیست؟

ارسال پیام انبوه یکی از رایج ترین روش‌های تبلیغات برندها و اطلاع رسانی رویدادهای مهم است. پیش‌تر، اغلب کسب و کارها از پنل SMS استفاده می‌کردند، ولی به‌ دلیل برخی محدودیت های این سیستم، مانند بلاک بودن تبلیغات بسیاری از شماره‌ها، خوانده نشدن پیام‌ها توسط کاربران، عدم پشتیبانی از ارسال تصویر و پیام های چند رسانه ای و مواردی از این دست، کم‌کم استفاده از آن محدود شد و خدمات پیشرفته‌تری مانند ربات واتساپ (WhatsApp) پا به عرصه وجود گذاشتند.

ربات واتساپ که به آن ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ هم گفته‌ می‌شود، یکی از نرم‌افزارهای کاربردی و پرطرفدار در بستر واتساپ است که برای ارسال انبوه پیام متنی، صوتی و تصویری با مشتریان طراحی ‌شده است. این ربات هوشمند فرصت برقراری ارتباط با مشتریان در هر ساعت از شبانه ‌روز، اطلاع رسانی رویدادهای مهم، بازاریابی و تبلیغات را فراهم کرده ‌است. به ‌تازگی بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ به خرید ربات واتساپ علاقه‌مند شده‌اند، زیرا با اتصال آن به وبسایت کسب و کار خود می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن تبلیغات و اطلاع رسانی های مربوط به کسب و کار خود را انجام دهند.
 

7 قابلیت استثنائی ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ

همان طور که در بخش قبلی توضیح دادیم، با ربات پیام رسان واتساپ می‌توانید به‌ صورت تمام‌ وقت و با کمترین نیروی‌ انسانی پیگیر امور مشتریان خود باشید و در زمان و هزینه های بازاریابی و تبلیغات کسب و کار خود صرفه‌جویی کنید. البته این ربات هوشمند کاربردهای جالب دیگری هم دارد که در ادامه به طور مفصل آنها را توضیح می‌دهیم:

✔ ارسال پیام انبوه به واتس اپ مشتریان

ربات WhatsApp یک سامانه تحت وب است که از خدمات ارسال پیام‌های تبلیغاتی و اطلاع رسانی‌ها پشتیبانی می‌کند. اما مهم‌ترین مزیت این ربات، ارسال پیام انبوه به گروه های مختلف مشتریان است. با وارد کردن لیست مخاطبین جدید از طریق فایل اکسل در برنامه ربات واتساپ، می‌توانید ارسال انبوه پیام در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با هزینه کم را تجربه کنید.

✔ پاسخ خودکار و پیام خوش آمدگویی به مشتریان

یکی دیگر از قابلیت های ربات واتساپ، پاسخگویی خودکار 24 ساعته به پیام مشتریان و امکان ارسال پیام خوش ‌آمدگویی و محتوای آماده به آنها در هنگام دریافت پیام است. برای این ‌کار فقط کافی ا‌ست تا منوهای خود را در بخش منشی سامانه تنظیم و ایجاد کنید و متن ها، صوت ها و ویدیوهای مورد نظرتان را  در منوهای مختلف به ربات معرفی کنید.

✔ امکان ذخیره اطلاعات تماس مشتریان

قابلیت بعدی این ربات، امکان ذخیره اطلاعات تماس مشتریان قدیمی و جدید است. چه در مورد نسخه کامپیوتری و چه در مورد نسخه Android و IOS این ربات، امکان ذخیره کردن شماره‌های قدیمی از طریق فایل اکسل و امکان ثبت شماره تماس مشتریان جدید از طریق ربات وجود دارد. به‌ علاوه اینکه امکان تفکیک شماره‌های متصل به واتساپ از شماره‌های فاقد واتساپ نیز در این سرویس فراهم شده است.

✔ سهولت در ارسال انواع پیام های متنی و چند رسانه ای

امکان ارسال انواع پیام متنی، تصویری، لینک، فایل، صوتی، ویدیو و سایر موارد با تعداد نامحدود، یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ است. قابلیت ارسال نامحدود پیام در واتساپ به ‌همراه کپشن‌های طولانی و سهولت در ارسال لینک سایت (برای معرفی محصول یا خدمات)، قابلیت‌هایی هستند که کار با این ربات را برای کاربران بخش ارتباط با مشتریان کسب و کارها لذت‌بخش می‌کنند.

✔ قابلیت پاسخگویی 24 ساعته از طریق منشی واتساپ

یکی از نقطه ‌ضعف های سیستم پیگیری امور مشتریان در بعضی کسب و کارها، عدم پاسخگویی به مشتریان در ساعات غیر اداری است. خدمتی که سرویس ربات واتساپ در این مورد می‌تواند به کسب و کار شما بکند، قابلیت بازاریابی و پاسخگویی 24 ساعته توسط منشی واتساپ است. منشی ربات در ساعات غیر کاری هم می‌تواند ارتباط شما با مشتریان را حفظ کند.

✔ امکان استفاده از ربات روی کامپیوتر و دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و آیفون

ربات واتساپ طوری طراحی ‌شده که نه ‌تنها روی گوشی و تبلت های اندرویدی و آیفون قابل ‌استفاده است، بلکه روی لپتاپ و کامپیوتر شخصی از هر کجای دنیا می توان از آن بهره برد. دسترسی‌ها در هر دو پلتفرم یکسان است. به‌ عنوان‌ مثال، در ربات واتساپ کامپیوتر هم می‌توانید به‌ تمامی مخاطبین خط تلفن واتساپ شرکت، پیام ارسال کنید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد.

✔ امکان استفاده همزمان چند کاربر از یک شماره واتساپ

یکی دیگر از ویژگی‌های ربات واتس اپ، امکان استفاده همزمان چند کاربر از یک شماره واتساپ در زمان فعال بودن ربات است. این قابلیت باعث می‌شود چندین نیروی ‌انسانی به ‌صورت همزمان به پنل ربات دسترسی داشته ‌باشند و روند رسیدگی به امور مشتریان سریع‌تر پیش برود.
 

ربات واتساپ چه مزایایی برای کسب و کارها دارد؟

ربات واتساپ بر مبنای هوش ‌مصنوعی طراحی ‌شده است و همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم با هدف برندسازی و جذب مشتری استفاده می‌شود. ولی اگر بخواهیم به طور مفصل و جزئی‌تر به بررسی مزایای استفاده از ربات واتساپ برای کسب و کارها بپردازیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

◀ تسریع در ارائه خدمات به مشتریان

مهم‌ترین مزیت ربات واتساپ برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ، خدمت رسانی به مشتریان و جلب رضایت آنهاست. ربات هوشمند واتساپ با مدیریت پیام‌ها، حجم کاری تیم CRM را کاهش می‌دهد، سرعت پاسخگویی به مشتریان را بالا می‌برد و به نیروی ‌انسانی شما کمک می‌کند که سریع‌ترین زمان ممکن روند ثبت ‌سفارش یا پیگیری امور مشتریان را انجام دهند. همچنین در زمان و هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

◀ جلب رضایت مشتریان و افزایش فروش

پاسخ‌دهی در سریع‌ترین زمان ممکن از مهم‌ترین مزایای ربات ارسال پیام انبوه در واتساپ است. مشتریان همه کسب و کارها انتظار دارند که پاسخ سؤالات یا ابهامات خود را در سریع‌ترین زمان دریافت کنند. هر چقدر سرعت شما در این زمینه بیشتر باشد، احتمال تبدیل‌ شدن مشتری بالقوه به مشتری واقعی هم افزایش پیدا می‌کند. در نتیجه فروش و درآمد بیشتری را هم تجربه خواهید کرد.

◀ ایجاد فروشگاه در واتساپ

مزیت بعدی ربات واتساپ، ایجاد فروشگاه آنلاین و سهولت در پرداخت‌های اینترنتی مشتریان است. فرایند پرداخت باید در مکانی امن انجام شود و ربات واتساپ این امکان را فراهم می‌کند که لینک پرداخت و حساب‌های بانکی در فضایی امن به یکدیگر متصل شوند.

کدام کسب و کارها باید از ربات واتساپ استفاده‌ کنند؟

حالا که با مزایای سرویس ربات واتساپ آشنا شدید، برویم به سراغ معرفی کسب و کارهایی که برای رشد و پیشرفت در کار خود به این ربات نیاز دارند. به طور کلی همه کسب و کارهایی که لازم است حجم بالایی از پیام‌ها را به تعداد زیادی از مشتریان خود ارسال کنند، به ابزار کارآمدی مانند ربات واتساپ نیاز پیدا می‌کنند. کسب و کارهایی مانند:
  • فروشگاه های اینترنتی
    مشاغل آموزشی مانند آموزشگاه‌های هنری، زبان، فنی و...
    کسب و کارهای تبلیغاتی و بازاریابی (برای اطلاع رسانی جلسات و همایش‌ها)
    مشاغل حوزه سلامت و پزشکی مانند بخش ارتباط با بیماران یا پزشکان
    کلیه کسب و کارهایی که با گروه‌های مختلف مشتریان در ارتباط هستند
 

خرید ربات واتساپ اینباکسینو

اگر هنوز تجربه استفاده از ربات واتساپ را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم خدمات خرید ربات واتساپ اینباکسینو را امتحان کنید. نرم‌افزار ربات واتساپ اینباکسینو با به‌کارگیری اطلاعات برنامه ‌نویسی و هوش ‌مصنوعی، برای اولین بار توانسته یک ربات حرفه ای با قابلیت بررسی اتوماتیک پیام‌های ارسال ‌شده در هر ساعتی از شبانه‌روز را به صورت سامانه تحت وب ارائه کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
  • تحت وب بودن ربات واتساپ (وجه تمایز نسبت به دیگر ربات‌ها)
    امکان راه‌اندازی ربات روی دستگاه های آیفون یا اندروید از طریق اسکن کد  QR
    انتشار محتوای متنی، صوتی و ویدیویی به ‌صورت نامحدود
    فعال بودن تنها یک منشی در هر لحظه برای هر شماره
    اطلاع ‌رسانی به مشتریان با سرعت بیش‌تر با پرداخت هزینه کمتر
    مشاهده گزارشی از وضعیت پیام ارسال ‌شده به ‌همراه تاریخ
    مشخص ‌کردن تعداد دریافت ‌کنندگان هر پیام
    قابلیت وب ‌سرویس ربات اینباکسینو و اتصال آن به وبسایت یا اپلیکیشن برای ارسال اعلانات
البته این سرویس قابلیت های متنوع دیگری هم دارد که برای اطلاع از آنها و همچنین استفاده از فرصت تست رایگان، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا به سایت اینباکسینو مراجعه کنید و قبل از خرید پکیج ربات واتساپ، به صورت رایگان از طریق لینک https:// App.inboxino.com در پنل اینباکسینو ثبت نام کنید و از خدمات بی نظیر ربات واتساپ بهره مند شوید.
https://jahannews.com/vdcdss0jfyt0fz6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdss0jfyt0fz6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *