کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امیرعبداللهیان:

آمریکا به جای اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد

29 شهريور 1401 ساعت 18:07

وزیر امور خارجه در توئیتی درباره مهسا امینی و مداخله جویی‌های مقامات آمریکایی با بیان اینکه حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد، نوشت: آمریکا به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.


به گزارش جهان نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک حضور دارد، امروز (سه شنبه) ۲۹ شهریور در توئیتی در پی اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی در پی درگذشت مهسا امینی نوشت: دستور تحقیق در مورد فوت تراژیک مهسا (مهسا امینی)، که چنانکه رئیس ‌جمهور گفت، مانند دختران خود ما بود، صادر شده است.

‏وزیر خارجه خاطرنشان کرد: حقوق بشر، برای ایران ارزشی ذاتی دارد - بر خلاف کسانی که به آن به چشم ابزاری علیه رقبا می‌نگرند.

‏وی تصریح کرد: آمریکا باید به جای ریختن اشک تمساح، به تروریسم اقتصادی پایان دهد.

به گزارش فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه دیروز دوشنبه ۲۸ شهریور در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره اظهارات مشاور امنیت ملی آمریکا درباره مهسا امینی گفت: هرگونه اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی را در موضوعات داخلی ایران قاطعا مردود می‌دانیم. دولت آمریکا اگر نگران ملت ایران است دست از محاصره ظالمانه، یکجانبه و غیرقانونی چند دهه‌ای خود علیه ملت ایران و همچنین سیاست‌های ظالمانه علیه این ملت دست بردارد.

کنعانی اضافه کرد: اینگونه اظهارات مقامات آمریکا مداخله جویی در امور داخلی ایران است و ایران این اظهارات را غیرمفید می‌داند و به مقامات دولت آمریکا توصیه می‌کند به مسائل داخلی خود و حقوق ملت آمریکا بپردازند و در امور داخلی کشورهای مستقل مداخله نکنند.


کد مطلب: 812915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/812915/آمریکا-جای-اشک-تمساح-تروریسم-اقتصادی-پایان-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com