کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

محور سفر رئیسی به نیویورک

28 شهريور 1401 ساعت 13:43

سفر آیت الله رئیسی به نیویورک فرصت مغتنمی است تا با طرح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهوری، هم افزایی جهانی در راستای نظم نوین بین‌المللی و پی ریزی روابط بین کشورها مبتنی بر عدالت، حکمت، عزت و مصلحت شکل بگیرد.


به گزارش جهان نیوز، علی بهادری جهرمی بیان کرد: عضویت ایران در شانگهای، ملموس ترین نتایج دیپلماسی و سیاست‌ خارجی پویا در دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت بیان کرد: سفر آیت الله رئیسی به نیویورک فرصت مغتنمی است تا با طرح دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران از سوی رئیس‌جمهوری، هم افزایی جهانی در راستای نظم نوین بین‌المللی و پی ریزی روابط بین کشورها مبتنی بر عدالت، حکمت، عزت و مصلحت شکل بگیرد.

وی ادامه داد: با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک گفت استفاده از ظرفیت سازمان ملل در راستای منافع ملی، محور سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک است.

علی بهادری جهرمی ضمن اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک برای حضور و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهار کرد: «سیاست خارجی در دولت سیزدهم از محدود بودن به مذاکرات خارج شد. فرصت‌های بسیار زیادی در حوزه سیاست خارجی وجود دارد که توجه متوازن به آن‌ها می‌تواند منافع ملی را تامین کند.»

سخنگوی دولت تصریح کرد: «موضوع مهم دیگری که در سیاست خارجی دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفت، توجه به دیپلماسی اقتصادی بود. نتایج این رویکرد را می‌توان در افزایش فروش نفت به‌رغم باقی‌ماندن تحریم‌های ظالمانه و افزایش چشمگیر درآمدهای حاصل از فروش نفت، گاز و میعانات و جایگزینی منابع حاصل از آن با خلق پول‌های گسترده قبل که آثار تورمی آن امروز گریبانگیر کشور است، مشاهده کرد.»

وی با اشاره به افزایش حجم تجارت با کشورهای همسایه، بیان کرد: «آشتی با همسایگان هم در کانون سیاست خارجی دولت سیزدهم قرار گرفت. چندبرابر شدن مراودات اقتصادی با همه کشورهای همسایه، نتیجه این رویکرد است.»


کد مطلب: 812752

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/812752/محور-سفر-رئیسی-نیویورک

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com