پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱

شهاب حسینی: آرزویم بازی در نقش «حر» است

دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب: 812747
فرارسیدن دهه اول محرم و برگزاری مراسم محفل عاشورایی سینمای ایران با عنوان «سینماتکیه»، بهانه‌ای شده تا بنیاد سینمایی فارابی به‌واسطه نقش‌آفرینی و حضور سیدشهاب حسینی در آثار عاشورایی، چون «من و زیبا» و «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» با او به گفتگو بنشیند.
شهاب حسینی: آرزویم بازی در نقش «حر» است
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، شهاب حسینی در آخرین گفت‌وگویی که با بنیاد سینمایی فارابی در مراسمی با عنوان «سینماتکیه» انجام داده است، از آرزوی سینمایی‌اش پرده برداشت.

شهاب حسینی در سینماتکیه که به مناسبت دهه محرم تهیه شده است یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های زندگی‌اش را این‌گونه مطرح می‌کند: «یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌هام اینه که احساس می‌کنم هر کدام از ادیان دیگر اگر شخصیتی مثل امام حسین (ع) در تاریخ خودشون داشتن، تا الان بیش از صد‌ها اثر ازش ساخته شده بود که بیانگر شکوه آن اتفاقی که در آن روز افتاده برای جهانیان باشد. ما متولی هستیم به عنوان کشور‌هایی که امام حسین (ع) برامون جزو بافت اصلی زندگیمون هست، هنوز آن کاری که شایسته مقام و شان ایشان باشه، به نظرم هنوز نتونستیم انجام بدیم.

وقتی فیلم مصائب مسیح مل گیبسون را دیدم، واقعا به پهنای صورت برای مصائبی که بر حضرت مسیح رفته اشک ریختم و آرزو کردم که‌ای کاش یک فیلم و یک اثری با همچین قدرتی درباره عاشورا ساخته می‌شود. آرزومند بازی در نقش حر بن یزید ریاحی هستم، تبدیل اشقیا به اولیا امیدبخش است، عاشق بازنمایی افکار امام حسین (ع) هستم.

عاشورا غفلت‌های مغفول مانده بسیار دارد. به هر عنوانی که بتونم خدمتی انجام بدم و لایق باشم برای آقا امام حسین (ع) دلم می‌خواهد هرکاری از دستم بربیاد انجام بدم...»
https://jahannews.com/vdcgtx97uak9qu4.rpra.html
jahannews.com/vdcgtx97uak9qu4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باید با نقش حر سنخیتی داشته باشی که بتوانی آن نقش را بازی کنی.