پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۵

انتقاد حجت‌الاسلام رفیعی از قضاوت‌های ناآگاهانه

دوشنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب: 812732
یک استاد حوزه علمیه گفت: وقتی طلبه جوان آمر به معروف را به شهادت می‌رسانند و در حوادثی مثل بمب گذاری در افغانستان و غیره هزاران نفر به شهادت می‌رسند عده‌ای ساکت هستند اما در حوادثی که هنوز اصل ماجرا مشخص نیست تمام نظام را به انتقاد می‌گیرند.
انتقاد حجت‌الاسلام رفیعی از قضاوت‌های ناآگاهانه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در سخنرانی شامگاه ۲۶ شهریور ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه (س) عنوان کرد: قرآن کریم درآیات آخر سوره فرقان از آیه ۶۴ تا پایان این سوره دوازده ویژگی برای انسان‌های کامل بیان نموده است و اگر این دوازده ویژگی در کسی باشد از نظر قرآن «عبادالرحمن» است.

وی با بیان اینکه عنوان انسان قرآنی و یک انسان مطلوب و نمونه بدون داشتن این ویژگی‌ها حاصل نمی‌شود، تاکید کرد: اولین ویژگی انسان‌های نمونه بر اساس فرموده خداوند، این است که تکبر ندارند و دارای تواضع هستند چون ریشه همه بدبختی‌ها کبر است.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: انسان‌های متواضع زمانی که در روی زمین راه می‌روند با تواضع حرکت می‌کنند و سبک زندگی آن‌ها همواره با فروتنی است.

رفیعی تاکید کرد: از نشانه‌های انسان‌های متکبر این است که دعوت فقرا را نمی‌پذیرند، از همگان انتظار سلام دارند، حرف حق را قبول نمی‌کنند، از دیگران خود را بالاتر می‌بینند و با نگاه تحقیرآمیز به دیگران نگاه می‌کنند.

وی بیان کرد: در تاریخ خلقت عالم هستی کسی به قدرت حضرت سلیمان نداریم، اما با تمام این قدرت بر سر سفره فقرا حاضر می‌شد و با فقرا طعام میل می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه مسئولین نظام باید تواضع و فروتنی را در سیره خود همواره عملی سازند، اظهار کرد: داشتن تکبر باعث می‌شود صفات رذیله دیگر همانند حسادت و…. در درون انسان رشد کند.

رفیعی تاکید کرد: دومین ویژگی بندگان نمونه قرآنی، این است که اگر در جامعه با انسان‌های نادان و جاهل برخورد می‌کنند با سلامت از کنار آن‌ها رد می‌شوند و با آن‌ها جدل نمی‌کنند.

کارشناس مذهبی آستان مقدس حضرت معصومه (س) ادامه داد: جهالت به معنای بی‌سوادی نیست بلکه به معنای ناآگاهی است و چه بسا شخص جاهل متخصص هم باشد، به همین خاطر عده‌ای از طریق شایعات فضای مجازی حرف‌هایی می‌زنند که نشانه جهالت است.

وی تاکید کرد: وقتی طلبه جوان آمر به معروف را به شهادت می‌رسانند و در حوادثی مثل بمب‌گذاری در افغانستان و غیره هزاران نفر به شهادت می‌رسند عده‌ای ساکت هستند اما در حوادثی که هنوز اصل ماجرا مشخص نیست تمام نظام را به انتقاد می‌گیرند.

سخنران حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: امام سجاد (ع) در روایتی می‌فرمایند با هرکسی مصاحبت و مجالست نکنید، هر کلامی را گوش ندهید و هر کلامی را قبول نکنید.

وی یادآور شد: دریافت اخبار و شایعات از شبکه‌های ضدانقلاب و ماهواره‌ای کاری جاهلانه است چرا که آلان منافقین شده‌اند مدافع حقوق جان انسان‌های ایرانی در حالیکه خودشان حدود ۱۷ هزار نفر از مردم همین سرزمین را ترور کرده‌اند.
https://jahannews.com/vdcaeunau49n601.k5k4.html
jahannews.com/vdcaeunau49n601.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
درود به شرفت .
Iran, Islamic Republic of
دو پهلو صحبت کردن انسان رو از درک واقعیت دور میکنه ،.
علی
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر وقتی این مملکت هزاران دشمن در داخل و خارج دارد که هر لحظه منتظر خبری هستند چرا باید یک عده کاری کنند که بهانه بدست اینها دهند ..؟
Iran, Islamic Republic of
کسی کاری نکرده و طرف خودش سکته کرده . قرار نیست چون دشمن داخلی و خارجی داریم هیچ کاری نکنیم
پروانه
Iran, Islamic Republic of
قانون و حکم اسلام تعطیل بردار نیست و باید در جامعه اسلامی جاری و ساری شود دشمن از نفس کشیدن مردم هم سوئ استفاده می کنه