جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

چرا قیمت سرور مجازی نباید دلیلی برای انتخاب آن باشد؟

شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۶
کد مطلب: 812498
چرا قیمت سرور مجازی نباید دلیلی برای انتخاب آن باشد؟
قیمت یکی از مواردی است که در انتخاب سرور مجازی مورد توجه خریداران قرار می گیرد. اما ما به شما می گوییم که قیمت سرور مجازی نباید دلیلی برای انتخاب آن باشد. شاید به خودتان بگویید که میزان بودجه هرکسی تعیین کننده سرور انتخابی او است، اما فاکتور های زیادی است که باید آن ها را برای خرید سرور مجازی در نظر بگیرید.

ما در این مقاله در مورد فاکتورهایی که در قیمت سرور مجازی تاثیر گذار هستند و مواردی که باید در زمان خرید سرور مجازی در نظر بگیرید، صحبت خواهیم کرد. پس همراهمان باشید تا این موارد را بررسی کنیم.

سرور مجازی ارزان بخریم یا نه؟

سرور مجازی ارزان بخریم یا نه؟

زمانی که شما بابت محصولی هزینه ای پرداخت می کنید، این هزینه صرفا بابت کالای خریداری شده نیست، بلکه شما بابت خدماتی هم که دریافت می کنید، هزینه می پردازید. هر اندازه که سرور خریداری شما ارزان تر باشد، طبیعتا کیفیت خدمات و محصول خریداری شده شما نیز پایین تر خواهد بود.

سرور یکی از ابزارهای کسب و کار شما است که هر هزینه ای که انجام می دهید، یک سرمایه گذاری پنهان محسوب می شود! چرا که هر اندازه سرور شما قدرتمند تر باشد، خدمات ارائه شده به مشتریانتان و یا هر استفاده دیگری که از vps دارید، بهتر خواهد بود و درامد شما افزایش خواهد یافت.

سرور مجازی با کیفیت می تواند سرعت شما را بیشتر کند و عملکردتان را بهتر کند و این می تواند درآمد شما را افزایش دهد؛ اما در صورتی که برعکس این وضعیت را تصور کنید، احتمال این که مشکلات زیادی برایتان به وجود بیاید، زیاد است و علاوه بر آن می تواند به هویت برند شما آسیب زیادی وارد کند.

موضوعی که باید در نظر داشته باشید، این است که هرچند سرور مجازی ارزان نشان دهنده کیفیت پایین خدمات است، اما قیمت بالای آن نیز دلیل بر کیفیت بالای آن نیست! بنابراین قیمت سرور مجازی نباید دلیلی برای انتخاب آن باشد! بلکه فاکتورهایی که در ادامه بیان می کنیم باید معیار انتخاب شما باشد.

چرا قیمت سرور مجازی در هر جایی متفاوت است؟

عواملی که در تعیین قیمت نهایی خرید سرور مجازی نقش دارند، زیاد هستند؛ از جمله موارد زیر:
  • دیتاسنتر
    لوکیشن
    خدماتی که ارائه دهنده در اختیار کاربرانش قرار می دهد
    و ...

لوکیشن سرور مجازی

موقعیت جغرافیایی سروری که استفاده می کنید، یکی دیگر از مواردی است که در لوکیشن سرور مجازی شما موثر است. اینکه شما سرور مجازی ایران بخرید یا خارج، می تواند در تعیین قیمت نهایی سرور شما موثر باشد.
در برخی از موقعیت های مکانی، دیتاسنترهایی وجود دارند که از قطعات سخت افزاری استوک و دست دوم استفاده می کنند و به همین دلیل سرور مجازی ارائه شده قیمت پایین تری دارد، اما کیفیت آن هم پایین تر است و ممکن است مشکلات زیادی را برایتان پیش بیاورد.

اگر شما از موقعیت جغرافیایی سرور تهیه کنید که کیفیت سخت افزاری بالایی داشته باشد، ممکن است کمی هزینه بالایی پرداخت کنید، اما در نهایت با عملکرد خوب سرور متوجه می شوید که سود زیادی نصیبتان می شود!

خدمات ارائه شده

یکی از خدماتی که توسط ارائه دهنده ها، در اختیار مشتریان قرار داده می شود، پشتیبانی و مانیتورینگ سرور است. تمامی افرادی که سرور و سرور مجازی خریداری می کنند، در این زمینه صاحب تخصص نیستند و نیاز است که شرکت ارائه دهنده مشکلات و اختلالاتی که وجود دارد را بررسی کند و آن ها را رفع کند یا در صورت بروز یک مشکل برای کاربر، راهنمایی های لازم را انجام دهد.

در صورتی که تیم پشتیبانی شرکت ارائه دهنده به موقع در دسترس نباشد، می تواند مشکلات زیادی را در پی داشته باشد.

سخت افزار

سخت افزار به روز، قدرتمند و با کیفیت می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و چندین برابر سرمایه شما را به شما بدهد! اما کمی هزینه آن بالاتر از سرور مجازی خواهد بود که کیفیت پایینی دارد.

انتخاب با شماست که سخت افزار با کیفیت بالا خریداری کنید و کمی هزینه بیشتر پرداخت کنید یا با پرداخت هزینه پایین، سخت افزار با کیفیت پایین خریداری کنید.

تقسیم منابع به وسیله ارائه دهنده

کاری که برخی از ارائه دهندگان برای فروش بیشتر سرور مجازی هایشان انجام می دهند، این است که بیش از ظرفیت سرور، تقسیم بندی می کنند. در این صورت هزینه نهایی کاربران پایین تر خواهد بود، اما در نهایت به ضرر کاربر است! چرا که با اختلال و افت عملکردی مواجه خواهد شد که می تواند برای کسب و کارشان، آسیب زننده باشد.

اگر بودجه کافی برای خرید سرور مجازی با کیفیت ندارید، بخوانید!

اگر بودجه کافی برای خرید سرور مجازی با کیفیت ندارید، بخوانید!

بسیاری از افرادی که در آستانه شروع کسب و کارشان هستند، با مشکل تامین بودجه برای خرید سرور مواجه می شوند و به همین دلیل احتمال زیادی وجود دارد که به سمت خرید سرور مجازی ارزان و بی کیفیت بروند؛ اما ما با توجه به نکاتی که بیان کردیم، به شما می گوییم که چگونه با هزینه پایین، صاحب سرور مجازی با کیفیت شوید.

نیاز به سخت افزار با مشخصات بالا نیست!

فضای رم، فضای سرور و پردازنده از مواردی هستند که در تعیین قیمت سرور شما تاثیر گذار هستند، اگر نیاز به رم و پردازنده و فضای سرور بسیار زیاد ندارید، می تواند از سرویس های پایه خریداری کنید و هزینه کمتری بپردازید؛ البته بابت یک سرور با کیفیت!
از ارائه دهندگان کار درست سرور مجازی خریداری کنید!

بسیاری از ارائه دهندگان بدون در نظر گرفتن رضایت کاربران، سخت افزار ها و خدمات بی کیفیت را با قیمت های بالا به کاربران ارائه می دهند. اما برخی از ارائه دهندگان با وجود ارائه سخت افزارهای قدرتمند و با کیفیت، برای رضایت مشتریان قیمت مناسب تری دارند. می توانید پس از اطمینان از کیفیت سخت افزار و خدمات، خرید سرور مجازی را انجام دهید.

سخن آخر

در این مقاله به صورت مفصل در مورد اینکه چرا قیمت سرور مجازی نباید دلیلی برای انتخاب آن باشد، صحبت کردیم و فاکتورهایی که باید در زمان خرید در نظر بگیرید را بیان کردیم. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، می توانید با ما در قسمت نظرات مطرح کنید. اگر هم تجربه ای در این زمینه دارید، با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.
https://jahannews.com/vdcjh8eoouqevxz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjh8eoouqevxz.fsfu.html
برچسب ها: رپورتاژ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *