پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازگشت ۲.۱ میلیون زائر اربعین به ایران

شنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 812480
از ساعت صفر بامداد امروز تا کنون ۹۰۰ اتوبوس به مرز مهران اعزام شده است.
بازگشت ۲.۱ میلیون زائر اربعین به ایران
به گزارش جهان نيوز، مهدی مخبر معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد:  بر اساس آمار تا شب گذشته حدود 3 میلیون زائر خروجی اربعین داشتیم که از این تعداد 2 میلیون و 123 هزار زائر تاکنون به کشور بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: حدود 860 هزار زائر در عراق باقی مانده‌اند که طی روزهای آتی از این کشور خارج می‌شوند.

وی با اعلام این‌که دیروز (جمعه 25 شهریور 1401) 320 هزار زائر به کشور بازگشتند، افزود:  پیش‌بینی می‌کنیم این تعداد طی امروز افزایش یابد.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور با بیان این‌که از صبح امروز تا الان حدود 170 هزار زائر از مرز مهران وارد کشور شده‌اند، گفت: سهم مهران از تردد زائران اربعین حدود 50 درصد است که نسبت به اربعین سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است. همچنین سهم مرز شلمچه 30 و چذابه نیز 11 درصد بوده است.

مخبر با یادآوری این‌که سهم سواری شخصی از جابجایی سفرهای اربعین حدود 70 درصد بوده است، اضافه کرد: 30 درصد مابقی توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابجا شده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که تمام تمرکز روی مرز مهران است که ورود زائران بدون وقفه انجام شود، تصریح کرد: از ساعت صفر بامداد امروز تا کنون 900 دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام شده است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه طرح جابجایی زائران اربعین با موفقیت در حال اتمام است، اظهار کرد: پارکینگ پایانه‌های مرزی در حال خالی شدن است.
 
https://jahannews.com/vdcaaunaw49n6y1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaaunaw49n6y1.k5k4.html
برچسب ها: اربعین مهران زائر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *