پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

جمعه ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 812410
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی تحریم های جدیدی را در پی جنگ اوکراین، علیه گروهی از اشخاص و نهادهای روسی وضع کرد.
تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که تحریم های جدید ۲۲ فرد و دو نهاد را به علت نقش آنها در جنگ علیه اوکراین مورد هدف قرار داده است.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، این تحریم‌ها با هماهنگی وزارت بازرگانی، وزارت خارجه، محدویت های جدید صادراتی را بر روسیه اعمال می‌کند و صنایع دفاعی و فناوری پیشرفته روسیه را مورد هدف قرار می‌ دهد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا از روز پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ که روسیه «عملیات ویژه» خود را علیه اوکراین آغاز کرده، تحریم‌های گسترده‌ای علیه مسکو اعمال کرده‌اند که باعث جهش قیمت‌های انرژی و بسیاری از کالاهای اساسی در جهان شده است.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پیش از این اعلام کرده  بود دولت بایدن در حال گفتگو با کنگره برای بررسی اقدامات مشابه علیه روسیه به جای قراردادن این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود:  این اقدام می تواند پیامدهای ناخواسته ای داشته باشد ولی ما در حال تعامل با کنگره برای یافتن ابزارهایی هستیم که این پیامدها را نداشته باشد اما در عین حال اقتصاد و دولت روسیه را مورد هدف قرار بگیرد.

این در حالی است که به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفته است مسکو  با اجرای اقدامات محافظتی، روش های نابودکننده غرب را شکست داده و بی‌اثر کرده به گونه ای که شاخص های بخش های گوناگون اقتصاد در پی رشته اقدامات اجرا شده، نشانگر حرکت اقتصاد روسیه به سوی رشد است.

پوتین با پافشاری بر لزوم پایبندی روسیه به منطق خود و اجرای وظایفش به رغم اقدامات بداندیشان،  وضع بودجه روسیه را در جایگاه بهتری نسبت به بسیاری از کشورهای عضو گروه ۲۰ و بریکس ارزیابی کرد و اجرای سریع اقدامات گسترده ضد بحران به همراه ثبات و نیروی اقتصاد روسیه را در برابر چالش های خارجی، عمدتا نتیجه سیاست های مسئولانه سال های گذشته در حوزه اقتصاد کلان، دانست.

 رئیس جمهوری روسیه پیمودن روند حذف دلار از اقتصاد کشورش را گریزناپذیر دانست و بر درک چگونگی ایجاد ضربه گیرهای اقتصادی و روش عملکرد آنها را در شرایط روزگار کنونی و هم زمان با اجرای روند گریز ناپذیر دلارزدایی از اقتصاد، تاکید کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.
https://jahannews.com/vdcdfx0jzyt0fo6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdfx0jzyt0fo6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *