پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

قیمت‌های به روز خرید ملک در دولت تهران

پنجشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 812351
خرید خانه در ایران طرفداران زیادی دارد و نوعی سرمایه‌گذاری در کشورمان ایران محسوب می‌شود. در حالی‌که خرید خانه توسط مردم معایبی به‌همراه دارد و اختلالاتی که در سیستم اقتصادی ایجاد می‌کند که باعث تورم و افزایش فاصله طبقاتی می‌شود، اهداف بسیاری از ایرانیان به صاحب‌خانه شدن منتهی می‌شود.

خرید خانه، ریشه در گذشته دارد!

از سال‌های دور، خرید خانه یکی از اهداف ایرانیان محسوب بوده و هست و اکثریت مردم در تلاشند تا روزی صاحب خانه‌ی خود شوند. در گذشته به دلیل کشاورزی گسترده و پویای کشور، بسیاری از کشاورزان و دامداران، با خرید خانه و فعالیت روی آن کسب درآمد می‌کردند اما در سال‌های اخیر، با پیشرفت ساخت وساز و صنعت، قیمت زمین‌ها و املاک خریداری شده چندین برابر شد و این فرهنگ کهن، یعنی خرید خانه، نسل به نسل به ما رسیده است. احتمالا شما نیز قصه‌ها و خاطراتی از خرید و فروش زمین یا خانه در اطرافیان و آشنایان خود شنیده باشید. قصه‌ی زمینی که پدربزرگتان 40 سال پیش فروخت و اگر نفروخته بود الان میلیاردها قیمتش بود!!

بنابر همین رسم و رسومات دیرینه و تورم کمرشکن کشور و بی‌ثباتی اقتصاد، درصد بالایی از مردم به این نتیجه رسیده‌اند که امن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری چیزی نیست جز، خرید زمین یا ملک! فارغ ازمعایب خرید خانه و ملک از امن‌ترین و معتبرترین راه‌های سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

خرید بدون ضرر!

در هر نقطه از تاریخ که نگاه می‌کنیم، قیمت ملک و خانه در هر مرحله رو‌به افزایش و یا در بهترین حالت ثابت بوده است. از دیرباز تاکنون، قیمت زمین و خانه از متری چند ریال به چند صد میلیون رسیده است و بسیاری از سرمایه‌داران از این افزایش قیمت، نهایت بهره را برده و به قول معروف «بار خود را بستند!»! اما هنوز بسیاری از افراد خرید خانه را بهترین نوع سرمایه‌گذاری می‌دانند چرا که جز سود و چند برابر شدن سرمایه‌ اولیه چیزی برایشان ندارد!

البته بهتر است بگوییم که ارزش سرمایه‌ی آن‌ها پایدار می‌ماند زیرا هزینه بقیه امور و کالاها نسبت به تورم همیشگی کشور نیز بالا می‌رود و کسانی که صاحب خانه خود هستند، مادامی‌که صاحب آن هستند، می‌توانند مطمئن باشند که ارزش پولشان همیشه حفظ خواهد شد.

سند ملک، قالی کرمان است!

اگر در گذشته، زمانی که پدران یا پدربرگان خیلی از سرمایه‌داران کنونی، پول خود را برای طلا، دلار، ماشین و یا دیگر روش‌های رایج سرمایه‌گذاری خرج می‌کردند، شاید سودشان بسیار ناچیز بود و یا حتی ضرر می‌کردند چرا که طلا و دلار، به راحتی به پول نقد تبدیل می‌شوند و دیگر اثری از آن‌ها باقی نمی‌ماند! خرید ماشین نیز انتخاب مناسبی نمی‌تواند باشد چون با پیشرفت صنعت و تولید اتومبیل‌های به‌روزتر با آپشن‌های بیشتر و جدیدتر، کسی به دنبال ماشین‌های کهنه قدیمی و مستهلک نمی‌رود! پس تنها و بهترین انتخاب خرید خانه یا زمین است. چراکه هرچه زمان می‌گذرد نه تنها ارزش آن افت نمی‌کند، بلکه غنی‌تر و ارزشمندتر می‌شود.

چاردیواری، اختیاری!

امروزه هزینه‌های بالایی صرف پرداخت اجاره به صاحب‌خانه می‌شود که خرید خانه، قسمت قابل‌توجهی از مخارج شما را کاهش می‌دهد. همچنین با خرید خانه و در دست داشتن سند آن، استقلال کامل دارید و فعالیت‌هایی مثل نوسازی یا تغییر دکوراسیون را با خیال راحت انجام می‌دهید. حتی می‌توانید ملک خود را به افراد دیگر اجاره دهید و از مبلغ اجاره دریافتی آن استفاده نمایید.

خرید خانه در تهران

می‌توان گفت پایتخت ایران، مجهزترین و کامل‌ترین شهر ایران است که هرگونه امکانات رفاهی، تفریحی، گردشگری و... را در خود جای داده است. به همین ترتیب، خانه‌ها در این شهر بسیار گران بوده و از ارزش بالایی برخوردار است. خصوصا مناطق شمالی و بالای شهر آن که به دلیل امکانات بیشتر و آب و هوای بهتر، قیمت‌هایی چندبرابر و نجومی دارند. خیابان دولت یکی از این مناطق است در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

خیابان دولت (خیابان کلاهدوز)

محله‌های اطراف و خیابان‌های مهم

زندگی کردن در دولت
خیابان کلاهدوز که اکثر مردم آن را به‌نام خیابان دولت می‌شناسند و یکی از خیابان‌های مهم تهران و محله‌ی قلهک است. این نقطه از شهر در قسمت شمال شرقی تهران واقع شده است و از محله‌های اطراف آن می‌توان به پاسداران، اختیاریه، زرگنده، قلهک و دروس اشاره کرد. این خیابان با خیابان‌های پاسداران از شرق و شریعتی از غرب و بلوار کاوه در اواسط آن در ارتباط است.

دسترسی به حمل و نقل عمومی

از ایستگاه‌های مترو در حومه این خیابان می‌توان به ایستگاه مترو قلهک و صدر در غرب و ایستگاه‌های هروی، نوبنیاد و حسین آباد در شرق آن اشاره کرد. به‌غیر از مترو، این منطقه از ایستگاه‌های BRT و اتوبوس متعددی نیز بهره‌مند است که در سراسر منطقه عبور و مرور می‌کنند.

مناطق مهم

این نقطه از شهر مناطق مهم دیگری را نیز در خود جای داده است. از نمونه آن‌ها می‌توان به کاخ سلطنت‌آباد اشاره کرد که یکی از آثار باستانی مهم فرهنگی و زیبای شهر تهران به حساب می‌آید. همچنین باغ سفارت انگلستان در این ناحیه قرار دارد که فضای این محدوده را امن‌تر می‌کند. خانه موزه شهید مطهری، خیریه کودکان ایران و مخبرالسلطنه (هدایت انجمن شاهران) نیز از مناطق مهم این محدوده به شمار می‌رود.

مراکز تحصیلی، درمانی و خدماتی عالی

برای خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، این نقطه از شهر دسترسی عالی‌ای به مدرسه، دانشگاه و موسسات متعدد زبان خارجی دارد. برای نمونه می‌توان به مدارس ایران و نیکان و دبیرستان دانش وحید در قلهک اشاره کرد. برای دسترسی به انواع خدمات درمانی مثل بیمارستان، دندانپزشکی و سایر، از هر نقطه از خیابان دولت، تنها 10 دقیقه زمان نیاز دارید تا به آن برسید. به علاوه، این منطقه چندین فضای سبز، باغ و بوستان‌های مختلف، داروخانه، بانک، سینما و... را در خود جای داده است که به عنوان مثال تعدادی ازآن‌ها را در زیر مشاهده می‌کنید:
  • کلیسای پروتستان آلمان
    سینما پردیس قلهک
    باغ قلهک
    بوستان محصل
    بوستان خلیج فارس
    زمین فوتبال چهل‌زار قلهک
    گورستان متفقین

قیمت خرید آپارتمان در خیابان دولت

قیمت به روز خیابان های دولت
از آنجاییکه این محله یکی از محله‌های سطح بالای تهران محسوب می‌شود، خرید خانه در این محله از شهر تهران از قیمت بالایی برخوردار است. این موضوع، دلایل متعددی را به‌همراه دارد که ازجمله دلایل آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • آب و هوای مناسب
    دسترسی عالی
    محله‌ای شیک و تمیز
    خانه‌های نوساز و زیبایی سطح شهر
    امنیت بالا ب‌دلیل وجود سفارت‌خانه
برحسب همین فاکتورها قیمت خانه و آپارتمان در خیابان دولت بسیار متنوع بوده و بسته به متراژ، قدمت ساختمان، موقعیت مکانی، تعداد اتاق‌خواب و دیگر شاخصه‌ها تغییر می‌کند. به‌طور مثال هر چه بیشتر به‌سمت مناطق لوکس‌تر و مدرن‌تر می‌روید (مثلا محله دروس)، قیمت خانه‌ها نیز همراه با آن تغییر می‌کند. درحالی‌که خیابان دولت نیز مانند مناطق دیگر تهران، بافت قدیمی‌تر و با قیمت پایین‌تری را در کوچه‌پس‌کوچه‌های خود دارد که معمولا قدمت خانه و آپارتمان‌ها بیشتر و کوچه‌های آن باریک‌تر و پر پیچ و خم‌تر می‌باشد.

درنهایت، به منظور رفاه شما عزیزان تعدادی از آگهی‌های ثبت‌شده در خیابان دولت را برای شما به نمایش می‌گذاریم.

قیمت آپارتمان در خیابان دولت - 1401

قیمت به روز خرید آپارتمان در دولت با مشاوران مسکن آکس

خیابان دولت یکی از محله‌های خوب و قدیمی قلهک به‌شمار می‌رود که خرید خانه در این منطقه، از رشد قیمت خوبی برخوردار بوده است و به دلیل شرایط رفاهی و جوی مناسب آن، بسیاری از شهروندان را به اسکان در این خیابان هدایت کرده است. همچنین میتوانید برای دیدن تمامی لیستینگ های به روز ملک در تهران و مناطق یک همانند خرید خانه و آپارتمان در قیطریه به سایت آکس هوم مراجعه نمایید.
https://jahannews.com/vdchmin6z23nzxd.tft2.html
jahannews.com/vdchmin6z23nzxd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیما تیموری
Iran, Islamic Republic of
فک کنم ما جوونا دیگ باید داشتن همچین خونه ای رو به گور ببریم
فاطمه سادات
Iran, Islamic Republic of
کاش یدونه از این خونه هام قسمت ما بشه
علی محمدی
Iran, Islamic Republic of
ما در این منطقه سکونت داریم اروم با اب و هوای بی نظیر اصلا نگم براتون