پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

تنها مانع توافق در وین از نظر امیرعبداللهیان

چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۷
کد مطلب: 812320
وزیر امور خارجه با بیان‌ این‌که ایران اراده کافی و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را بارها از خود نشان داده، گفت: تنها مانع پیش روی توافق در شرایط حاضر، عدم واقع بینی و نداشتن اراده لازم از سوی آمریکا است.
تنها مانع توافق در وین از نظر امیرعبداللهیان
به گزارش جهان نيوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۳ شهریور ماه در صفحه اینستاگرامش درباره گفت‌وگوی تلفنی‌اش با وزیر امور خارجه عمان نوشت: امروز با آقای بدر ابوالسعیدی وزیر خارجه عمان به صورت تلفنی گفت‌وگو کردم. در این گفت‌وگوی تلفنی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها به آقای بدر البوسعیدی گفتم ایران و باقی طرف‌های مذاکره طی چند ماه گذشته تلاش زیادی برای رسیدن به نقطه توافق انجام داده‌اند، ایران همواره به روند گفت‌وگو و تبادل پیام برای رفع تحریم‌ها پایبند بوده است و تنها مانع پیش روی توافق در شرایط حاضر، عدم واقع بینی و نداشتن اراده لازم از سوی آمریکا است. 

امیرعبداللهیان اضافه کرد: از سوی دیگر، در شرایطی که فاصله زیادی تا رسیدن به نقطه مطلوب توافق باقی نمانده، شاهد تلاش برای صدور بیانیه غیر سازنده در نشست جاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم که هیچ سودی نخواهد داشت. 

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: همانطور که همیشه تأکید کردم، ایران اراده کافی و حسن نیت لازم برای رسیدن به گام نهایی توافق خوب، قوی و پایدار را بارها از خود نشان داده و تغییری در مواضع ایران به وجود نیامده است. 

امیرعبداللهیان اضافه کرد: وزیر خارجه عمان هم با تأکید بر اهمیت رسیدن به توافق و بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات، ضمن قدردانی از نقش سازنده تهران در روند مذاکرات، بر ضرورت تلاش جهت نتیجه گیری مثبت از ماه‌ها مذاکره، تأکید کرد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین دیشب در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه نیجریه ابراز امیدواری کرد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وظیفه خود را در قالب فنی و به دور از سیاسی کاری دنبال کند و گفت: توافق در صورت واقع بینی طرف آمریکایی دست یافتنی است.
https://jahannews.com/vdcdxx0jzyt0fs6.2a2y.html
jahannews.com/vdcdxx0jzyt0fs6.2a2y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تنها مانع توافق خود توافق است!!!!