کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیسی: عضویت ایران در شانگهای قطعی می‌شود

23 شهريور 1401 ساعت 14:55

روابط خوبی با ازبکستان داریم و روابط تجاریمان به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد، اما باید بیشتر شود.


به گزارش جهان نیوز، رییس جمهور کشورمان به دعوت رسمی همتای ازبکستانی خود، چهارشنبه و در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی، به منظور دیدار رسمی دوجانبه و نیز شرکت در بیست و دومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، تهران را به مقصد سمرقند سفر ترک کرد.

 در مراسم بدرقه  حجت‌الاسلام رئیسی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت حضور داشتند.

رئیس‌جمهور در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی رئیس‌جمهور ازبکستان، ملاقاتی خصوصی با شوکت میرضیایف خواهد داشت و مقامات دو کشور در حضور روسای جمهور چند سند همکاری امضا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی همچنین ضمن شرکت و سخنرانی در بیست و دومین اجلاس سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های که در روز‌های پنجشنبه و جمعه در سمرقند برگزار خواهد شد، با سران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

حضور در بیست و یکمین دوره اجلاس شانگ‌های در شهریور ۱۴۰۰ نخستین سفر خارجی رییسی بود که به دعوت رسمی امام‌علی رحمان همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های به این کشور سفر کرد.

رئیس جمهور پیش از سفر به ازبکستان گفت: روابط بسیار خوبی با ازبکستان داریم و الان روابط تجاریمان به ۵۰۰ میلیون دلار می‌رسد، اما از نظر دو دولت این میزان کافی نیست و باید بیشتر شود.

به گفته وی عضویت ایران در اجلاس گذشته تایید شد و اسناد آن باید مورد بررسی قرار می‌گرفت که مراحل آن در کشور طی شده است.اقدامات مهم این سفر قطعی شدن این اسناد است که باید به امضای وزرای خارجه کشور‌های عضو برسد.


کد مطلب: 812296

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/812296/رئیسی-عضویت-ایران-شانگهای-قطعی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com