جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

موافقت رئیسی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس

سه شنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 812118
وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند.
موافقت رئیسی با افزایش تعداد نمایندگان مجلس
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمدرضا صباغیان، درباره آخرین اقدامات مجلس برای اصلاح قانون انتخابات، اظهار داشت: بررسی «طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان» در کمیته‌ای ذیل کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: ما در این طرح، اصلاحاتی را در برخی از حوزه‌های انتخابیه مجلس اعمال کردیم و تعداد نمایندگان برخی از حوزه‌های انتخابیه افزایش خواهد یافت. قطعاً تعداد نمایندگان هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کاهش نمی‌یابد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان احتمالاً در جلسه بعدی کمیسیون شورا‌ها در دستورکار قرار گرفته و مفاد آن مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم بافق و مهریز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هدف ما این است که طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان هر چه زودتر در مجلس شورای اسلامی تعیین تکلیف شود و به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ برسد.

صباغیان با بیان اینکه شاخص‌های جمعیت، وسعت و محرومیت و ملاحظات سیاسی و امنیتی در طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان مورد توجه قرار گرفته است، گفت: اگر این طرح در صحن مجلس تصویب و از سوی شورای نگهبان تأیید شود، ۴۰ نماینده به تعداد نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی اضافه می‌شود و تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر افزایش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: وزیر کشور و رئیس جمهور به صورت شفاهی به ما گفته‌اند که با طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان موافق هستند. امیدواریم این طرح با همراهی دولت به سرانجام برسد و شاهد اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان باشیم.
https://jahannews.com/vdcizravvt1azz2.cbct.html
jahannews.com/vdcizravvt1azz2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تنها نتیجه ای که افزایش تعداد نماینده های مجلس دارد ,افزایش هزینه های گزاف مجلس است و بس.