کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲؛

نشان نقره گرایی و برنز ساروی، صعود میرزا زاده به فينال +فیلم

21 شهريور 1401 ساعت 23:23

پنجاه و یکمین دوره کشتی فرنگی قهرمانی جهان امروز با حضور ملی پوشان ایران در بلگراد صربستان ادامه پیدا کرد.


به گزارش جهان نیوز، در پیکار‌های رده بندی و فینال ۴ وزن دوم مسابقات کشتی قهرمانی جهان امشب (۲۱ شهریور) محمدرضا گرایی ملی پوش المپیکی وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در دیدار پایانی ۴ به ۵ نتیجه را به مت نمس دارنده مدال برنز جهان از صربستان واگذار کرد و نشان نقره مسابقات را بر گردن آویخت.

گرایی دیروز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۹ - ۰ امانتور اسماعیل اف از قرقیزستان را ضربه فنی کرد. گرایی در دور یک چهارم نهایی ۸ - ۰ هان سو ریو از کره جنوبی را نیز ضربه فنی کرد. گرایی در دور نیمه نهایی در یک کشتی مقتدرانه با نتیجه ۸ - ۰ (امتیاز عالی) جانی ختسوریانی از گرجستان را از شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. 


دانلود فیلم

در دیدار رده بندی وزن ۶۳ کیلوگرم‏ علیرضا نجاتی با نتیجه یک به ۴ مغلوب تیو از چین شد و از کسب نشان بازماند.
نجاتی در دور نخست ۵ - ۰ احمت اویار از ترکیه را شکست داد و در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۷ - ۴ از سد عبدالمحمد پاپی از آلمان گذشت. نجاتی در یک چهارم نهایی ۵ - ۳ ویکتور چیوبانو از مولداوی را شکست داد، اما در نیمه نهایی ۱ - ۲ مقابل لری ابولادزه از گرجستان نتیجه را واگذار کرد و به دیدار رده بندی رفت.

در رده بندی وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی ۶ به یک میتیهان باشار از ترکیه را مغلوب کرد و گردن آویز برنز دریافت کرد.
ساروی دیروز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۸ - ۰ فلیکس بالدوف از نروژ را ضربه فنی کرد و در دور یک چهارم نهایی هم ۷ - ۰ رستم آساکالوف از ازبکستان را مغلوب کرد. ساروی، اما در نیمه نهایی ۳ به یک نتیجه را به آرتور آلکسانیان از ارمنستان واگذار کرد.

امروز در ۲ وزن پایانی مسابقات و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور نخست برابر علیم خان سیزدیکوف از قزاقستان ۵ - ۰ به پیروزی رسید.

میرزازاده در دور دوم (یک هشتم نهایی) ۹ - ۰ و با ضربه فنی بر صباح شریعتی از جمهوری آذربایجان غلبه کرد و در دور یک چهارم نهایی هم با نتیجه ۱ - ۱ از سد یاکوبی کایایا از گرجستان گذشت و به جمع ۴ نفر برتر راه یافت.
فرنگی کار وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران در مرحله نیمه نهایی ۲ به یک از سد مانتاس کنیستوتاس از لیتوانی گذشت و به دیدار پایانی صعود کرد.

میرزازاده برای کسب مدال طلا فردا به مصاف رضا کایالپ دارنده مدال طلای جهان و نقره و برنز المپیک از ترکیه می‌رود.

اما در وزن ۶۰ کیلوگرم ‏، مهدی محسن نژاد در دور اول ۸ - ۰ هان جای چونگ از کره جنوبی را ضربه فنی کرد و در دور دوم (یک هشتم نهایی) در مصاف با کرم کمال از ترکیه در حالی که ۹ - ۳ از حریف جلو بود، غافلگیر و ضربه فنی شد و با توجه به شکست این حریف ترکیه در دور بعد، محسن نژاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

با شکست کمال برابر فومیتا محسن نژاد حذف شد.


کد مطلب: 812081

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/812081/نشان-نقره-گرایی-برنز-ساروی-صعود-میرزا-زاده-فينال-فیلم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com