پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۶

سکوت مجید انصاری در مقابل یک سؤال سیاسی

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 811870
قانون توجه به تمام جامعه کرده است. قانون برای تهذیب همه ملت است و برای آرامش خاطر همه‌‌ ‌ملت است و برای مصالح همه ملت است، باید محترم شمرده بشود.
سکوت مجید انصاری در مقابل یک سؤال سیاسی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، مجید انصاری، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت روحانی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون نگاه امام خمینی(ره) به مسئله "قانون" گفته است:‌ در نظام فکری و فلسفی و بینشی و الهی امام خمینی در موضوع خداشناسی و جهان‌شناسی و انسان‌شناسی، قانون جایگاه برجسته و ویژه‌ای دارد... امام قانون را ابزار و وسیله‌ای برای رسیدن به این مقصد متعالی می‌دانند و چون زندگی انسان به عنوان یک موجود اجتماعی زندگی جمعی است و به اصطلاح انسان، مدنی بالطبع است، قانون وسیله‌ای برای برقراری نظم اجتماعی، گسترش عدالت و ابزاری برای پرورش و تزکیه و تهذیب و تعالی انسان تلقی می‌شود.

او می‌افزاید: امام در جمله‌ای که در صحیفه امام، جلد ۱۴ صفحه ۴۱۴ آمده تعریفی از قانون را ارائه می‌دهند به این مضمون که: «قانون توجه به تمام جامعه کرده است. قانون برای تهذیب همه ملت است و برای آرامش خاطر همه‌‌ ‌ملت است و برای مصالح همه ملت است، باید محترم شمرده بشود.»

انصاری تصریح می‌کند: امام می‌فرمایند: حکومت اسلامی حکومت قانون است، نه خودسری و نه حکومت اشخاص بر مردم و ولایت فقیه در حقیقت ولایت فقه و قانون است. این جمله از امام در جاهای مختلف آمده است: «شرف و ارزش انسان‌ها در تبعیت از قانون است» .

*در اقتفای این اظهارات؛ مهدی فضائلی، فعال اصولگرا و از چهره‌های رسانه‌ای کشورمان در یک توییت نکته جالبی را مطرح کرده است که از حیث لزوم ترویج "تحلیل‌های صحیح نخبگانی" خوانش آن ضروری به نظر می‌رسد.

فضائلی در اشاره به اظهارات انصاری می‌نویسد:

"جماران/مجید انصاری: «قانون‌گرایی» مبنای اندیشه امام خمینی است. وی به هفته نامه «حریم امام» گفت: این جمله از امام در جاهای مختلف آمده است: «شرف و ارزش انسان‌ها در تبعیت از قانون است. " پ. ن:مطابق این نظر مهم امام، مسببان و حامیان فتنه۸۸ چه نمره ای از شرف و ارزش انسانی می گیرند؟ "

طبعا اگر آقای انصاری احترامی برای تفکر و مسئولیت‌پذیری قائل است باید پاسخ این سؤال نخبگانی آقای فضائلی را بدهد.

چه اینکه مجید انصاری در سال ۸۸ از حامیان ستادی خاتمی و میرحسین موسوی بوده است.

صحبت‌های انصاری درباره تأکید بر قانون در گفتمان امام و خط امام همچنین رسواکننده کسانی در هسته سخت اصلاحات است که در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ دست به رفتار شریرانه "تحریم انتخابات" زدند و برای این کار بیانیه هم صادر کردند!
https://jahannews.com/vdccmsq4x2bqs48.ala2.html
jahannews.com/vdccmsq4x2bqs48.ala2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فتنه های سیاسی/ اقتصادی و فرهنگی و لشکر کشی خیابانی و تهدید نظام اسلامی غربگرایان در سی سال گذشته در فضای سیاسی ایران همه مبتنی برقانون بوده است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
....
محمد.قم
Iran, Islamic Republic of
از نظر اصلاح طلبان قانون آنجایی است که منافعشان حکم کند در غیر اینصورت قانون ناقص و قابل تفسیر به رای است و نیازی به تبعیت نیست.78 و88و98 موید این تفاسیر قانونی است
Iran, Islamic Republic of
اگر سال 88 در لشکرکشی خیابانی که صحبت می کرد با فتنه گراها بازخواست میشد معنای قانون رو می دید
حمید
Iran, Islamic Republic of
....