پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱
معاون وزیر صمت اعلام کرد

گرانفروشی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی

يکشنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 811865
منوچهر منطقی در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، ۲ تا ۳ برابر قیمت‌های واقعی است؛ به این ترتیب خودروهای خارجی مونتاژ داخل بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.
گرانفروشی خودروهای مونتاژی
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت از گرانفروشی ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومانی خودروهای خارجی مونتاژ داخل خبر داد و گفت: اخیراً سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرده تا آنها را تعیین تکلیف کند.

منوچهر منطقی در یک گفت و گوی تلویزیونی اظهار کرد: قیمت فروش خودروهای خارجی مونتاژ داخل، ۲ تا ۳ برابر قیمت‌های واقعی است؛ به این ترتیب خودروهای خارجی مونتاژ داخل بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان بالاتر از قیمت واقعی به فروش می‌رسند.

معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت گفت: برای کنترل این قیمت‌ها باید سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اقدامات لازم را انجام دهد و از طرفی با شروع واردات خودرو، این خودروها نیز به قیمت واقعی خودشان برمی‌گردند.

وی افزود: به‌خاطر ممنوعیت واردات خودرو در سال‌های اخیر، خودروهای خارجی مونتاژی داخل توانسته‌اند بازار را به دست آورند و با قیمت بالا عرضه می‌شوند.

بر اساس گزارش مهر، منطقی تاکید کرد: شورای رقابت این خودروها را از قیمت‌گذاری معاف کرده است، اما اخیراً سازمان حمایت به این موضوع ورود پیدا کرده تا آنها را تعیین تکلیف کند.

اوائل امسال، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو گفته بود سازمان حمایت موظف نیست راجع به قیمت‌گذاری خودرو‌های مونتاژی تصمیم‌گیری کند. صرفا اگر شخصی بر قیمت خودروهای مونتاژی شکایت داشته باشد، می‌تواند از سازمان حمایت استعلام کند و فعلا این سازمان بر شکایت قیمت‌گذاری رسیدگی می‌کند اما این سازمان وظیفه ای در تعیین قیمت برعهده ندارد.

این در حالی است که سال ۹۸ مرجع تعیین کننده قیمت خودرو در بازار براساس مصوبه سران قوا، سازمان حمایت اعلام شد.

رضا شیوا رئیس سابق شورای رقابت پیش‌تر گفته بود: وزارت صمت برای خودرو‌هایی که به صورت CKD وارد می‌شود، آئین‌نامه دارد یعنی باید هزینه تمام‌شده واقعی همراه با سود منطقی و منصفانه به قیمت اصلی خودرو اضافه شود و با آن نرخ فروخته شود.

ورود خودروهای وارداتی از آذرماه
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیراً گفت: اگر تمام شرایط واردات خودرو به خوبی انجام شود این خودروها در آذرماه وارد بازار کشور می‌شود.

امید قالیباف افزود: براساس آئین نامه واردات، شرکت‌های مشمول واردات خودرو باید تقاضای خود را تا ۱۹ شهریورماه به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه دهند. بر این اساس تقاضاهای ارائه شده از سوی شرکت‌های متقاضی، توسط وزارت صمت تا آخر شهریورماه بررسی و در ابتدای مهرماه نیز مشخص می‌شود که کدام شرکت‌ها واجد شرایط واردات خودرو هستند.

وی با بیان اینکه بنابراین از ابتدای مهرماه شرکت‌های واردکننده مشمول می‌دانند که می‌توانند خودرو وارد کنند، گفت: ضمن اینکه قبل از این نیز این شرکت‌ها مذاکرات‌شان را با شرکت‌های خودروساز دنیا آغاز کرده‌اند.

قالیباف ادامه داد: از ابتدای مهرماه امکان واردات خودرو وجود دارد، اما شرکت واردکننده باید ثبت سفارش کند و مراحل تخصیص و تأمین ارز را طی کند.

وی افزود: بنابراین پس از مرحله تأیید شرکت‌های واردکننده و اعلام اسامی شرکت‌های مشمول واردات خودرو دیگر وزارت صمت مسئولیتی ندارد و مراحل دیگر در بانک مرکزی، گمرک و... باید پیگیری شود.
https://jahannews.com/vdcg3q97nak9q74.rpra.html
jahannews.com/vdcg3q97nak9q74.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
پول این گران فروشی به جیب کی میرود؟؟!!!