جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فکر نمی‌کردم به آقای هاشمی شباهت دارم

شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب: 811819
هیچ گاه فکر نمی‌کردم که به ایشان شباهت داشته باشم؛ حتی بیان و گفتار ایشان یک مدل خاصی است. اما کارگردان و طراح گریم حتی به این نتیجه رسیدند که بنده گریم خاصی نیاز ندارم و تنها با قرار دادن کمی مو شبیه ایشان می‌شوم.
فکر نمی‌کردم به آقای هاشمی شباهت دارم
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بازی کردن در نقش شخصیت‌های تاریخ معاصر همواره تجربه‌ای چالش برانگیز برای بازیگران است. تجربه‌ای که هر چند با نظرات متفاوتی از سوی مخاطبان همراه است، اما گا‌ها نقش‌های ماندگاری را در آثار تلوزیونی و سینمایی ثبت می‌کنند. به بهانه پخش سریال «راز ناتمام» با رامین راستاد بازیگر نقش آیت الله هاشمی در سریال "راز ناتمام" درباره نحوه انتخاب شدن برای این نقش و چالش‌های آن به گفتگو نشستیم.

اولین تصویری که از گریم شما در این سریال در فضای مجازی دست به دست شد نظرات متفاوتی را به همراه داشت. گریم شما در این سریال گریم سختی بود؟
راستاد: گریم سختی نبود، چون قطعه اضافه‌ای نداشت. تنها سایه‌کاری بود و چیزی حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه هر بار گریم بنده طول می‌کشید.

فکر می‌کردید پس از گریم تا این حد به ایشان شباهت داشته باشید؟
راستاد: اتفاقا هیچ گاه فکر نمی‌کردم که به آقای هاشمی شباهت دارم؛ حتی بیان و گفتار ایشان یک مدل خاصی است. کسانی که قابلیت تقلید صدا دارند خیلی می‌توانند شبیه ایشان صحبت کنند، اما من همان را نیز نمی‌توانستم و نمی‌شد که شبیه ایشان صحبت کنم.

گویا قرار بود نقش ایشان را در سریال معمای شاه بازی کنید؟
راستاد: بله یک بار برای ایفای نقش ادر ین سریال نزد آقای هاشمی هم رفتم، اما در مجموع نشد نقش ایشان را بازی کنم. البته شخصیت آقای هاشمی سکانس کوتاهی در سریال معمای شاه بود که هنرمند دیگری بازی کرد و خوشبختانه شرایطی فراهم شده است که بتوانم به صورت کامل نقش ایشان را بازی کنم.

چگونه به سریال "راز ناتمام" پیوستید؟
راستاد: سه سال پیش بازیگر سریالی بودم که امین امانی کارگردان همین سریال "راز ناتمام" آنجا نیز کارگردان بود. یک روز من زودتر از بقیه سر صحنه رسیدم و دیدم که لباس‌ها آماده است. لباس شخصیت روحانی سریال را پوشیدم و در آینه اتاق از خودم عکس گرفتم. همان‌جا حس کردم که چقدر شبیه به آقای هاشمی هستم. عکس را برای کارگردان فرستادم و ایشان نیز همین را گفت. تا همین چند ماه پیش که ایشان تماس گرفت و گفت عکس را دوباره برایش بفرستم و با طراح چهره به این نتیجه رسیدند که بنده برای این نقش مناسب هستم. حتی به این نتیجه رسیدند که بنده گریم خاصی نیاز ندارم و تنها با قرار دادن کمی مو شبیه ایشان می‌شوم.

قرار بود دوبلور به جای شما صحبت کند؟
راستاد: بنده از همان روز اول گفتم در صورتی قرارداد می‌بندم که خودم جای ایشان صحبت کنم. تمایلی ندارم دوبلور جای بنده صحبت کند. البته یک بار مرحوم جلیلوند عزیز در فیلم «تبریز در مه» که نقش ناپلئون بناپارت را بازی می‌کردم جای من صحبت کرد و این جزو افتخارات من است. اما در این کار تمام تلاشم این بود که خودم بتوانم جای آقای هاشمی صحبت کنم و از دوبلور استفاده نکنیم.
https://jahannews.com/vdcfyydc1w6dyca.igiw.html
jahannews.com/vdcfyydc1w6dyca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *