جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

مرزها ظرفیت پذیرش زائر جدید را ندارند

شنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب: 811778
ظرفیت پذیرش زائران جدید در مرزها وجود ندارد و خواهش می‌کنیم مردم از استان‌های خود به سمت مرزها حرکت نکنند.
مرزها ظرفیت پذیرش زائر جدید را ندارند
به گزارش جهان نيوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد وحیدی روز شنبه در جریان بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این ازدحام جمعیت مربوط به زائرانی است که قبلا در پایانه های شهرهای اطراف مانند قصرشیرین، اسلام آبادغرب و سرپل ذهاب وجود داشتند و با تلاش استاندار، مرزبانی و سایر مسئولان انشاالله این زائران بدون مشکل به سمت عراق هدایت شوند.

وی در ادامه گفت: گرمای هوا بسیاری از زائران را اذیت می کند و تلاش می‌کنیم زائرانی که از قبل به سمت مرزها حرکت کرده بودند را با مدیریت خوبی عبور دهیم لذا مجددا از مردم تقاضا می‌کنیم از سایر استان های کشور به سمت مرزها حرکت نکنند تا موجب آزار و اذیت آنها نشود.

زائران اربعین  به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند

سیدمجیدمیراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی نیز امروز در مرز خسروی  با اعلام اینکه شرایط امسال عراق با سال‌های قبل مقداری متفاوت است و هوا در این کشور به شدت گرم و ظرفیت‌های آنها در حال تکمیل شدن است، از زائران اربعین خواست به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

سیدمجیدمیراحمدی با بیان اینکه تا حالا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر زائر از کشور عازم کشور عراق شده‌اند، افزود: همچنان تاکید و اصرار ما از زائران این است که به هیچ وجه به مرزها مراجعه نکنند.

وی در مورد مرز خسروی نیز با اشاره به اینکه در این مرز شاهد ازدحام زوار هستیم، گفت: متاسفانه با وجود اینکه تاکید شده که زوار مراجعه نکنند اما این مراجعه وجود دارد و ما دوست نداریم که زوار اذیت شوند و مشکلی برای آنها پیش بیاید.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در مورد تعداد زواری که از مرز خسروی عازم عراق شده اند را بیش از ۳۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: اکنون در اطراف جاده منتهی به مرز خسروی شاهد حضور زوار هستیم که اجازه نمی‌دهیم این افراد وارد مرز شوند.

خسروی کوتاهترین مسیر به کربلای معلی
مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به حلب و سپس ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و۵۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.
https://jahannews.com/vdcjaveoouqevaz.fsfu.html
jahannews.com/vdcjaveoouqevaz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا خیر دهد مدیران دولت انقلابی را که مفتخر شدند به خادمی اباعبدالله .... مدیریت و امکانات امسال به برکت دولت فوق العاده بهتر بود از سالهای قبل و مثال زدنی .....
ولیکن جمعیت عاشق زیارت هم بسیار بیشتر شده و کمی مشکلات ایجاد شده ....
United States
عصائب اهل الحق خودروهایشان را برای حمل زائرین به کربلا اعزام کرده اند و دیگر مشکلی وجود ندارد.....