پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل/ مسکو: ۲ کارمند سفارت کشته شدند

دوشنبه ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 811317
منابع خبری از وقوع انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل خبر می‌دهند.
انفجار در نزدیکی سفارت روسیه در کابل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، منابع خبری از وقوع انفجار یک بمب در نزدیکی در ورودی سفارت روسیه در کابل خبر می‌دهد.

مقامات پلیس نیز با تأیید حمله می‌‎گویند یک عامل انتحاری هنگام نزدیک شدن به سفارت روسیه توسط محافظین شناسایی گردید و به ضرب گلوله کشته شد.

«مولوی صابر» رئیس پلیس ناحیه محل وقوع حمله به «رویترز» گفت مهاجم پیش از رسیدن به هدف توسط نیروهای امنیتی طالبان شناسایی شد و مورد شلیک گلوله قرار گرفت، اما هنوز جزئیات تلفات این حمله در دسترس نیست.

برخی منابع اما می‌گویند انفجار حدود 20 کشته و زخمی برجا گذاشته است که بیشتر آنها دانشجویان افغان متقاضی روادید روسیه بودند.

روسیه یکی از معدود کشورهایی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان سفارت خود را در کابل حفظ کرده است.

دو کارمند سفارت روسیه در حمله تروریستی امروز کابل کشته شدند
وزارت امور خارجه روسیه با انتشار پیامی اعلام کرد که در حمله تروریستی که صبح امروز دوشنبه در نزدیکی سفارت روسیه در کابل رخ داد، دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک این کشور در افغانستان کشته شدند.

در پیام وزارت خارجه آمده است: «امروز، دوشنبه، 5 سپتامبر، ساعت 10:50 صبح به وقت کابل، در مجاورت ورودی بخش کنسولگری سفارت روسیه در کابل، یک مهاجم ناشناس یک وسیله انفجاری را منفجر کرد. در نتیجه این حمله، دو کارمند نمایندگی دیپلماتیک روسیه جان خود را از دست دادند و قربانیانی نیز در بین شهروندان افغانستانی وجود دارد.»
https://jahannews.com/vdcizzavyt1azp2.cbct.html
jahannews.com/vdcizzavyt1azp2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *