پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

سخنگوی فراجا: هزینه نگهداری سارقان ماهانه حدود ۱۰ میلیون تومان است

يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 811194
سخنگوی فراجا با اشاره به افزایش میزان سرقت‌های خرد، گفت: هزینه نگهداری سارقان ماهانه به طور میانگین حدود ۱۰ میلیون تومان است و این در حالیست که می‌توان با نصف این مبلغ اقدامات موثری پیشگیرانه انجام داد.
هزینه نگهداری سارقان ماهانه چقدر است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، سردار مهدی حاجیان سخنگوی فراجا در سومین نشست شورای عالی صبر اظهارداشت: فرماندهی انتظامی ساختاری را برای صلح و سازش و میانجیگری تعریف کرده است.

وی ادامه داد: اکنون ۱۰۳۳ کلانتری مجهز به دایره مشاوره و مددکاری است و این کارشناسان تحصیلات روانشناسی و علوم اجتماعی دارند و سعی بر این است که مراجعه‌کنندگان را به سمت سازش و صلح سوق دهند.

حاجیان افزود: در سال ۱۴۰۰، تعداد ۷۸۶ هزار و ۹۴۵ فقره پرونده به دایره مشاوره و مددکاری ارجاع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته و از این میزان ۷۱ درصد از پرونده‌ها به مصالحه می‌انجامد.

سخنگوی فراجا اضافه کرد: علاوه بر دایره مشاوره و مددکاری اکنون ۵۴ مرکز مشاوره نیز فعال است که با نگاه روانشناختی با همکاری بیش از ۲۵۰۰ روانشناس موضوعات و اختلافات را حل و فصل می‌کنند.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تخصصی و نه تبلیغاتی به ضرورت ترویج صلح و سازش اشاره کرد و افزود: صلح و سازش باید دارای ساختار منظم باشد و در این زمینه توجه به اختیارات سازمان‌ها و حمایت سازمان‌های مردم نهاد بسیار حائز اهمیت است.

حاجیان با تاکید بر تشخیص کانونهای بحران‌ها اظهارداشت: در جرایم مختلف از جمله سرقت به عنوان یک آسیب اجتماعی، اگر کانونهای شرقت، افراد آسیب‌زا و آسیب‌پذیر را بشناسیم در کنترل آسیب می توانیم موفق عمل کنیم.

سخنگوی فراجا تصریح کرد: سرقت یک آسیب اجتماعی است و برخی افراد برای امرار معاش چاره‌ای جز سرقت ندارد به عنوان مثال معتادان متجاهر چاره‌ای جز سرقت ندارند و از این رو سرقت‌های خرد افزایش یافته و این موضوع باعث تنش‌های اجتماعی و کاهش احساس امنیت می‌شود.

حاجیان با تاکید بر لزوم توجه به عدالت ترمیمی و با اجتماعی شدن مجرمان تاکید کرد: هر چه در پیش رویدادها سرمایه‌گذاری کنیم در پس رویدادها گرفتاری کمتری خواهیم داشت بنابراین با به اشتراک گذاری اطلس اجتماعی و تأثیرگذاری در کانون‌های اثرگذار باید در پیش‌رویدادها موثر عمل کنیم.

سخنگوی فراجا از اعلام آمادگی فرماندهی انتظامی کشور برای همکاری با ستاد ملی صبر خبر داد و گفت: تلاش ما این است که با همراهی در سازش و صلح و میانجیگری بتوانیم سیاستهای این ستاد را همراهی کنیم و به سمت پیشگیری از وقوع جرم پیش برویم.

به گزارش ایرنا، سومین نشست شورای عالی صبر با حضور اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، معاون حقوقی شهرداری تهران و جمعی از مسئولان قضایی و انتظامی برگزار شد.
https://jahannews.com/vdcb98bwarhb88p.uiur.html
jahannews.com/vdcb98bwarhb88p.uiur.html
برچسب ها: هزینه سارق پلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
سارق ها را ازاد نکنید که برای امنیت و سلامت جامعه خطرناک است!