جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حضور ۴۰ مداح برجسته در مراسم اربعین امسال

شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 811136
مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین گفت: امسال حدود ۴۰ مداح و ۳۰ سخنران برجسته را برای اعزام به موکب‌ها در نظر گرفته‌ایم.
حضور ۴۰ مداح برجسته در مراسم اربعین امسال
به گزارش جهان نيوز، سردار مداحی مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین در نشست خبری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: امسال حدود ۴۰ مداح و ۳۰ سخنران برجسته را برای اعزام به موکب‌ها در نظر گرفته‌ایم. و از تاریخ ۱۵ تا ۲۶ شهریور از چهار شهر عراق برای موکب‌هایی که امکانات کافی داشته باشند، مداح و سخنران اعزام می‌کنیم.

به گفته سردار مداحی، در نجف و کربلا و همینطور در مسیر راهپیمایی چندین "موکب رسانه‌ای" برای پخش زنده مراسم اربعین در نظر گرفته شده است.

او افزود: آقایان سید مهدی میرباقری، ناصر رفیعی، عابدینی، حاج علی اکبری، میرهاشم حسینی، ابوالحسن مهدوی، حاجت‌مراد حاجتی، محمد برادران، سید حسین آقامیری، کرمی، ابوالقاسمی، موسوی مطلق، حسین کاردان، علی سعیدیان، واضحی، جواد محمدزمانی، علی ثمری، بی‌آزار تهرانی و حسین زاده و از سخنرانان هستند.

مداحان ایرانی در کربلا مرثیه سرایی می‌کنند
مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین ادامه داد: همچنین صادق آهنگران، مرتضی طاهری، کلامی زنجانی، حسین سازور، نریمان پناهی، محمود کریمی، میثم مطیعی، محمدرضا طاهری، مهدی رسولی، عباس حیدرزاده، سید محمود علوی، مجتبی رمضانی، رضا نبوی، حمید رمضانپور، علی مهدوی‌نژاد، محمدجواد احمدی، مهدی مختاری، امیر نعیمی، عباس طهماسب پور، روح‌الله رحیمیان، سیدعلی موسوی، مرتضی خلیلی، حسین موحدی‌نیا، مهدی قربانعلی، سیدمهدی میرداماد، محمدحسین پویانفر، امیر عباسی، ابوذر روحی، مهدی سروری، احمد نیکبختیان، حسن شالبافان، حسین طاهری، سیدرضا نریمانی، امین شادکام، امین قدیم، مهدی سلحشور، یزدان ناصری و مهدی ذاکری از جمله مداحان حاضر هستند.

حضور دو موکب عرب زبان در کربلا
به گفته سردار مداحی، دو موکب عرب‌زبان در کربلا داریم که در ساعت‌های ۱۰ صبح و ۱۷ بعدازظهر روضه‌های عربی برگزار می‌کند. البته این برنامه، برنامه زائران ایرانی است و عمدتاً هم ایرانی‌ها در موکب ما شرکت می‌کنند. البته ممکن است زائران عرب‌زبان هم به موکب ما سری بزنند و استراحت کنند. در بحث اسکان و پذیرایی هم تاکید کردیم که سعی کنید موکبتان با برادران عراقی مشترک باشد. چراکه معتقدیم عراقی‌ها میزبان هستند و ما میهمان هستیم.

راه اندازی موکب‌المجاهدین در عراق
او افزود: حشد الشعبی‌ها یک درخواستی را به ما گفتند که به کمکشان برویم و موکب‌المجاهدین را در عراق راه‌اندازی کنیم. یعنی تجربه‌ای که در هیئت رزمندگان داشتیم، به آن‌ها منتقل کنیم. برای شروع قرار شد که آن‌ها در چند موکب ما حضور پیدا کنند و کمک کنند تا کار مشترک ایرانی - عربی را تجربه کنیم.
https://jahannews.com/vdchxzn6-23nzzd.tft2.html
jahannews.com/vdchxzn6-23nzzd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *