پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

پلیس فتا: مراقب کلاهبرداران اربعین باشید

شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب: 811085
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت با اشاره به اینکه مجرمان سایبری در هر مناسبتی به دنبال سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی هستند در خصوص ترفند جدید کلاهبرداران در ایام اربعین حسینی تحت عنوان فروش لوازم پیاده روی اربعین با قیمت بسیار ناچیز هشدار داد.
پلیس فتا: مراقب کلاهبرداران اربعین باشید
به گزارش جهان نيوز به نقل پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به فرا رسیدن ایام اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اظهار داشت افراد سودجو ضمن تبلیغات دروغین در فضای مجازی مبنی بر فروش لوازم ارزان قیمت سفر، سفرهای ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق و … با سوءاستفاده از عواطف و احساسات مذهبی مردم با بهانه جمع‌آوری کمک‌های مالی برای نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: شهروندان هرگونه خروج از کشور را از طریق مبادی قانونی و معتبر انجام داده و وجه مربوط به نذورات را به شماره حساب هیئت‌های مذهبی و مؤسسات خیریه معتبر و شناخته شده واریز کرده و جهت پیشگیری از سرقت و یا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی از مراجعه به لینک‌های پرداخت درگاه بانکی منتشر شده در فضای مجازی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا پایتخت توضیح داد: در روشی دیگر مجرمان با درج آگهی‌های دروغین در شبکه‌های اجتماعی از قبیل فروش اجناس و اقلام مورد نیاز پیاده روی اربعین با کمترین قیمت و یا سفر ارزان قیمت و اقساطی به کشور عراق، کاربران را به درگاه‌های جعلی بانکی هدایت و درنهایت به اطلاعات بانکی هموطنان دسترسی و اقدام به برداشت غیرمجاز می کنند، هموطنان می‌بایست دقت داشته باشند در صورتی که قصد خرید اینترنتی دارند فقط از طریق سایت‌های معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است اقدام کنند و هرگز فریب‌آگهی‌های دروغین را نخورند.

سرهنگ گودرزی با اشاره به متصور بودن افزایش سوء استفاده‌های احتمالی در این ایام ادامه داد: یکی از مهمترین اهداف پلیس در فضای مجازی، ارتقای سطح سواد رسانه ای شهروندان در حوزه فضای سایبر و به تبع آن افزایش امنیت سایبری در راستای کاهش آمار جرائم سایبری و استفاده امن کاربران از این فضا است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: شهروندان می توانند جهت ارتقاء اطلاعات سایبری خود به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند و هرگونه موارد مشکوک را نیز از این طریق اطلاع رسانی نمایند.
https://jahannews.com/vdcaa6nam49n6w1.k5k4.html
jahannews.com/vdcaa6nam49n6w1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه اون کسیکه بخواد از زوار اباعبدالله دزدی کنه .