چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱
حلقه به دور کاپ طلایی در برج میلاد؛

مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ +فیلم

پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 810840
مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی عصر امروز(پنجشنبه) در سالن همایش‌های برج میلاد تهران با حضور چهره‌های سرشناس فوتبال ایران برگزار شد.
مراسم رونمایی از کاپ جام جهانی ۲۰۲۲ +فیلم
گروه ورزشی جهان نيوز: شمارش معکوس برای آغاز مهم‌ترین رقابت‌های تک‌ورزشی جهان که از ۲۹ آبان‌ماه در قطر برگزار می‌شود، شروع شده است و کاپ این دوره از رقابت‌ها امروز به ایران رسید و برج میلاد تهران میزبان آن بود.

تور کاپ جام‌جهانی که از اردیبهشت‌ماه در دبی آغاز شده، قرار است تا آغاز مسابقات در ۵۱ کشور دنیا از جمله ۳۱ کشور حاضر در جام‌جهانی به نمایش درآید.

در ادامه این تور، ظهر امروز کاپ مسابقات که قبل از کشورمان در استرالیا به نمایش گذاشته شده بود، از سیدنی وارد ایران شد تا این اتفاق برای اولین بار در کشورمان ثبت شود.


رونمایی از کاپ جام‌جهانی در تهران سبب شده بود که برج میلاد ظهر میزبان جمع زیادی از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران از نسل‌های مختلف باشد؛ از بازیکنان ایران در جام‌جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین مانند ابراهیم قاسمپور و حسین فرکی گرفته تا ستاره‌های تیم ملی کشورمان در جام جهانی خاطره‌انگیز ۱۹۹۸ فرانسه از جمله خداداد عزیزی، احمدرضا عابدزاده و حمید استیلی و هچنین وحید امیری که پس از حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۸، خودش را برای ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند.


خارجی‌های حاضر در لیگ ایران هم از دیگر مهمانان مراسم بودند. سرشناس‌ترین‌ چهره خارجی، ژوزه مواریس سرمربی مشهور پرتغالی سپاهان و ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال بودند که امروز در برج میلاد حاضر شدند. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال نیز دیگر خارجی حاضر در این مراسم بود.


در محوطه لابی ورودی سالن اصلی همایش‌های برج میلاد هم تابلو فرش‌های با عکس پیشکسوتان فوتبال و سرمربیان تیم‌ملی در دوره‌های مختلف به چشم می‌خورد. 


مراسم در حالی با نزدیک به یک ساعت تاخیر و از ساعت ۱۵ آغاز شد که در رونمایی از کاپ جام‌جهانی نمایندگان فیفا هم حضور داشتند. آندره واشکوویچ، سارا دندودیی و آکریس به نمایندگی فدراسیون جهانی فوتبال در کنار مهدی تاج رئیس و محمد مهدی نبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال و مدیران باشگاه‌ها از حاضران این مراسم بودند.

مراسم امروز چهره‌های غیر ورزشی هم داشت؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران و مهدی چمران رئیس شورای شهر از جمله این مهمانان بودند.


در ابتدای‌ این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران در سخنانی گفت: بزرگان و ستارگان فوتبال ایران‌ که سالیان سال، با افتخار آنها را مرور کردیم و بخش‌های شیرینی از زندگی را سپری کردیم، در جمع حاضرند. فوتبال ایران به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران در جام‌جهانی خوش خواهد درخشید و تیم داوری ایران آقای فغانی و همکارانشان هم درخشش ویژه خواهند داشت. امیدوارم با خلق افتخاری دیگر ملت‌مان را سرافراز کنیم.

شهردار تهران اظهار داشت: مدیریت شهری در ورزش یک رسالت بزرگ را برای خودش قائل است؛ اول توجه به ورزش که سلامت فرد را به ارمغان خواهد آورد و یک فرصت طلایی است. دوم اینکه ورزش زمینه انسجام و وحدت ملی را فراهم می‌کند. نکته سوم انکه ورزشکاران بزرگ برای ملت خلق افتخار می‌کنند و همه این سه مورد را در فوتبال هم مشاهده می‌کنیم.

زاکانی در پایان گفت: در حالی جام‌جهانی در غرب آسیا برگزار می‌شود که منطقه در یک آرامش به سر می‌برد و این آرامش نتیجه مجاهدت‌های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است.

محمد پولادگر معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش هم در این مراسم گفت: حضور کشورها در جام‌جهانی فارغ از هر نتیجه‌ای، یک افتخار بزرگ است و نشان از اقتدار و عظمت یک کشور دارد.

پولادگر اظهار داشت: سر تعظیم برای قهرمانانی فرود می‌آوریم که جان‌شان را برای دفاع از کشور دادند و امیدواریم با همدلی و در کنار هم یک حضور قدرتمندانه و عزتمندانه در جام‌جهانی داشته باشیم.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال سخنران بعدی مراسم بود و گفت: فوتبالی‌ها دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند، تیم‌هایی که در جام‌جهانی هستند و کشورهایی که نیستند، برای پنجمین بار به جام‌جهانی می‌رویم و در دوره قبل درخشان‌ترین نتیجه تاریخ را گرفتیم که مقام معظم رهبرب چندین بار تیم ملی را مورد تفقد قرار دادند.

تاج اظهار داشت: این بار امیدوارم از گروه‌مان صعود کنیم، کاری دشوار اما عملی است. ما افتخار آسیا هستیم و بهترین نتایج آسیایی‌ها را در دوره قبل رقم زدیم و امیدواریم در این دوره هم این افتخار رقم بخورد، به خصوص که فوتبال ایران قله آسیا است.

خداداد عزیزی، پیشکسوت فوتبال ایران هم در این مراسم گفت: با توجه به بازیکنان و مربیانی که داریم‌ می‌توانیم به دور دوم صعود کنیم و امیدوارم در قطر شاهد این اتفاق باشیم.


در پایان مراسم امروز با حضور نمایندگان فیفا و چهره‌های سرشناس فوتبال ایران و مسئولان سیاسی از کاپ جام‌جهانی رونمایی شد هرچند در بخش‌های پایانی، هجوم حاضران برای گرفتن عکس یادگاری با جام، نماینده فیفا را کمی آشفته کرد.
 
https://jahannews.com/vdci5uavut1azv2.cbct.html
jahannews.com/vdci5uavut1azv2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
....