پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

منتظر کاهش قیمت خودرو نباشید

چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 810798
با آیین نامه فعلی واردات خودرو حداکثر ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو وارد کشور می‌شود که تاثیر چندانی در تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت
منتظر کاهش قیمت خودرو نباشید
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، لطف الله سیاهکلی مرادی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به آیین‌نامه واردات خودرو اظهارکرد: متاسفانه تدوین آیین نامه واردات خودرو بدون همکاری با مجلس شورای اسلامی تصویب شد؛ این آیین نامه واردات خودرو را تا سقف 20 هزار دلار پیش بینی کرده است درحالی که باید 25هزار دلار باشد.

وی افزود: کشور ما درحال حاضر به خودروهای ویژه برای راه سازی و عملیات عمرانی و معدنی نیاز دارد؛ اما متاسفانه خودروهای مناسبی در این حوزه نداریم و با این سقف قیمتی نمی‌توانیم وارد کنیم. قرار بود خودروهای زیر 25هزار دلار، حداکثر 10 تا 20 درصد تعرفه داشته باشند؛ درحالی که این موضوع در آیین نامه شناور شده و تعرفه بالاتری در نظر گرفته شده است.

سیاهکلی گفت: هماهنگی واردات خودرو با خودروسازان باعث انحصار در بازار می‌شود؛ بزرگترین مشکل ما انحصار در بازار خودرو است لذا نباید فرآیند واردات نیز در اختیار دو شرکت بزرگ خودروسازی باشد. با این آیین نامه حداکثر 50 تا 60 هزار خودرو وارد کشور می‌شود که تاثیر چندانی در تنظیم بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت. درحالی که واردات حدود 100 تا 150 هزار خودرو می‌تواند بر بازار اثر گذار باشد.
https://jahannews.com/vdcaownaa49n601.k5k4.html
jahannews.com/vdcaownaa49n601.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *