جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تقویت روابط عربستان با ایران به‌نفع منطقه است

سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 810620
بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به‌نفع امنیت منطقه است.
تقویت روابط عربستان با ایران به‌نفع منطقه است
به گزارش جهان نيوز، سید ابراهیم رئیسی شامگاه دوشنبه در دیدار «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه برقراری امنیت و ثبات در عراق تنها از طریق گفتگو بین همه جریان‌های سیاسی این کشور، بر مبنای قانون اساسی و به‌منظور تفاهم بر سر تشکیل دولت جدید برای رفع مشکلات ملت عراق میسر است، تأکید کرد: پایگاه مرجعیت در این رابطه نقش بسیار مهمی دارد.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با قدردانی از رایزنی‌های دولت عراق درباره امور منطقه‌ای افزود: ابتکارات و اقدامات عراق برای بهبود فضای همکاری میان کشورهای منطقه بدون دخالت بیگانگان، در تقویت همگرایی منطقه‌ای مؤثر خواهد بود.

رئیسی پنج دور گفتگو بین ایران و عربستان با وساطت عراق را مفید توصیف و تأکید کرد که با تکمیل اجرای توافقات قبلی، مسیر برای ارتقای تعاملات هموار می‌شود.

رئیس شورای‌عالی امنیت ملی همچنین گفت: بازسازی و تقویت روابط عربستان با ایران به‌نفع امنیت منطقه است.

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق نیز در این دیدار از حمایت‌های مستمر و قاطع جمهوری اسلامی ایران از برقراری ثبات و امنیت در عراق و نیز تکمیل روند سیاسی تشکیل دولت جدید در این کشور قدردانی و بر تداوم نقش‌آفرینی دولت عراق در راستای بهبود روابط ایران و عربستان تأکید کرد و در این رابطه گزارشی مفصل ارایه داد.
https://jahannews.com/vdcew78v7jh8zpi.b9bj.html
jahannews.com/vdcew78v7jh8zpi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *