دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۱

هدررفت ۴۰۰۰ تن گندم در سیزده‌ بدر

دوشنبه ۷ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 810561
به ‌جای این کار بذر نهال در اختیار مردم قرار بگیرد که نهال سبز کنند و روز سیزده ‌بدر در عرصه منابع طبیعی یا کنار خانه خود بکارند و از آن مراقبت کنند.
هدررفت ۴۰۰۰ تن گندم در سیزده‌ بدر
به گزارش جهان نيوز به نقل از روزنامه خراسان، صحبت های سرپرست منابع طبیعی در خصوص هدررفت گندم در سیزده بدر در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت.

عباسعلی نوبخت  در برنامه تلویزیونی شبکه 3 گفته: «بر اساس سنت اگر هر ایرانی برای ایام عید نوروز ۲۰۰ گرم گندم بکارد در سال حدودا ۴۰۰۰ هزار تُن گندم سبز می‌شود که عاقبتی ندارد.»

او در ادامه پیشنهاد داده به ‌جای این کار بذر نهال در اختیار مردم قرار بگیرد که نهال سبز کنند و روز سیزده ‌بدر در عرصه منابع طبیعی یا کنار خانه خود بکارند و از آن مراقبت کنند.

کاربران هم از این پیشنهاد استقبال کردند. کاربری نوشت: «با همین کارها می شه به راحتی جنگل ها رو نه تنها احیا کرد که یک نهضت جنگل کاری هم راه انداخت.» کاربری هم نوشت: «لازمه این کار اول فرهنگ سازیه که باید نه تنها در رسانه ها بلکه در کتاب های درسی هم لحاظ بشه تا بچه ها پدر و مادرها رو تشویق به این کار کنن.»
https://jahannews.com/vdciquavzt1azw2.cbct.html
jahannews.com/vdciquavzt1azw2.cbct.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر بهادادن به محیط زیست و جنگل و آب و هوا از همان دوران مدرسه فرهنگ سازی میشد بسیاری از رفتارهای زشت مردم در طبیعت و بدرفتاری با محیط زیست را در جامعه شاهد نبودیم.