جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

یارانه‌های بلوکه شده دیگر پرداخت نمی‌شود

يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 810465
وزارت رفاه بعد از دریافت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار اعتراض یک میلیون و ۷۰۰ هزار اعتراض عدم دریافت یارانه را طبق اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وارد دانست که تمام گروه های تایید شده از سوی وزارت رفاه امکان برداشت پول های بلوکه شده را داشتند.
یارانه‌های بلوکه شده دیگر پرداخت نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، احسان خاندوزی در پاسخ به سوال میزان مبنی بر اینکه تکلیف پول های بلوکه شده در حساب اعتراض کنندگان عدم دریافت یارانه چه زمانی مشخص می شود گفت: در نظام یارانه ای مسئله استحقاق سنجی به ویژه برای کشور ما که به تازگی وارد این فاز شده‌ایم با دشواری هایی همراه بوده است که موجب می شود تا این مشکلات توسط فعالان اقتصادی و شبکه بانکی و دستگاه‎هایی که ثبت اطلاعات و دارایی‌ها را انجام می دهند حل نشود و شاهد احتمال خطا در این زمینه باشیم.

وی بیان کرد: بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها ۴.۲ میلیون نفر به نتایج ارزیابی‌های خانوار در دهک های مختلف اعتراض داشتند که به نسبت به بیش از ۷۰ میلیون نفر که مشمول دریافت یارانه بودند عدد بزرگی نیست و درصد خطا باتوجه به اینکه سال‌های زیادی از اجرای طرح می گذرد درصد خطای بالایی نیست.

سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه گفت: وزارت رفاه بعد از دریافت ۴.۲ میلیون اعتراض ۱.۷ میلیون اعتراض را طبق اطلاعات موجود در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان وارد دانست.
خاندوزی تاکید کرد: تمام گروه های تایید شده از سوی وزارت رفاه امکان برداشت پول های بلوکه شده در حساب خود را داشته اند و فقط افرادی که از سوی وزارت رفاه اطلاعاتشان تایید نشده است امکان برداشت از حساب نخواهند داشت.

وی در ادامه گفت: مجموع نظام یارانه ای کشور در سال های گذشته به طور هدفمند و به گونه ای که به مردم اصابت کند و به قدرت خرید مردم کمک کند نبوده است و گاها به صورت کور و غیر هدفمند توزیع می‌شده است که بخشی از آن را مردم و بخشی را دلالان و واسطه‌هایی که در مسیر توزیع بودند استفاده می بردند و در این زمینه دولت قصد دارد چرخه دلالی و واسطه گری را به حداقل برساند و یارانه به تولید کننده و کشاورز پرداخت شود.
https://jahannews.com/vdcb0gbwsrhb8ap.uiur.html
jahannews.com/vdcb0gbwsrhb8ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *