جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کشف اشیاء عجیب بر اثر خشکسالی بی سابقه

چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۵۲
کد مطلب: 810429
به علت خشکسالی و پائین رفتن آب رودخانه ها و دریاها اشیاء حیرت انگیزی در برخی نقاط جهان نمایان و کشف شده است.
کشف اشیاء عجیب بر اثر خشکسالی بی سابقه
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تابستان ۲۰۲۲ به دلیل کمبود شدید آب و ثبت رکورد گرمای هوا، به فصل دارای خشکسالی بی سابقه تبدیل شده است که سبب اکتشافات حیرت انگیزی در برخی مناطق شده است.
 
خشکسالی اخیر اکتشافات حیرت انگیزی در مناطقی که روزی آب فراوان در آن‌ها وجود داشت را رقم زده است. از ایالت تگزاس گرفته تا کالیفرنیا، ​کمبود شدید بارش‌ها سبب بروز خشکسالی در بسیاری از مناطق شده است.

حتی در مناطقی از اروپا، مانند صربستان نیز این وضع دیده می‌شود. کمبود سطح آب در بسیاری از مناطق جهان سبب کاهش منابع آبی روی زمین شده است.
 
خبرنگار گفت: صبح امروز در بخش‌هایی از نیویورک به دلیل کاهش سطح آب به پایین‌تر از سطح مورد نظر موجب شد تا این مناطق در وضعیت هشدار خشکسالی قرار گیرد.

این که آب رودخانه در این منطقه در شرق آمریکا کاهش یابد و سطح آن خشک شود واقعاً قابل تصور نیست، اما در بخش‌های دیگر آمریکا و جهان دقیقاً همین اتفاق در حال وقوع است.

کاهش سطح آب سبب شده شاهد اکتشاف اشیائی در مناطقی شویم که روزی در آن‌ها آب وجود داشت.

شارون مِگدال، کارشناس مرکز تحقیقاتی منابع آب گفت: تأثیر کمبود آب بسیار جدی و عمیق است.

اگر شما خبر‌ها را دنبال کرده باشید، شاهد خواهید بود تغییرات آب و هوایی و کمبود منابع آبی بسیاری از مناطق آمریکا و حتی جهان را تحت تاثیر قرار داده است؛ بنابراین خشکسالی موضوعی است که همانند سیل و دیگر بلایای طبیعی بسیار جدی است.

خشکسالی به نگرانی جهانی تبدیل شده است. منابع آبی که آب لازم در بسیاری از مناطق را برای نسل‌ها تامین می‌کرد حالا با کاهش شدید مواجه شده و نگرانی‌هایی را به وجود آورده است.

این نگرانی‌ها در کشور‌های غربی به نوع دیگری خود را نمایان کرده است. ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا در هفت ایالت این کشور که در نزدیکی رودخانه کلرادو ساکن هستند، تاکنون دو منبع ذخیره آب این رودخانه یعنی دریاچه «پاول» و دریاچه «مید» را از دست داده اند.

با کاهش یافتن منابع آبی در این دو دریاچه، اشیایی که روزی زیر آب قرار داشتند حالا نمایان شده اند.

در دریاچه مید، حالا با کاهش سطح آب و نمایان شدن خشکی سطح آن، بقایایی از خودرو، بدن انسان و حتی قایق‌های غرق شده به خوبی دیده می‌شود.

در هفته اخیر در ایالت تگزاس، کاهش سطح آب موارد حیرت انگیزی را نمایان کرد.

در «دره دایناسورها» در تگزاس سبب شده رد پای دایناسوری که ۱۱۳ میلیون سال قبل می‌زیسته، حالا به خوبی نمایان شود.


آسا ورمولن یکی از مقامات پارک ایالتی دره دایناسور گفت: با از بین رفتن آب در این منطقه، رد پایی از دایناسور که حالا در بستر این منطقه نمایان شده و ممکن است به دلیل وقوع سیل در گذشته تاکنون دیده نمی‌شد، حالا در معرض دید قرار گیرد.

به نظر می‌رسد این ردپا‌ها به دلایل مختلف، حذف شده باشد. این ردپا‌ها در این مدت طولانی زیر لایه‌هایی از سنگ و سپس آب رودخانه قرار داشته است.

۵۶۰۰ مایل دورتر از تگزاس، اروپا نیز با خشکسالی بی سابقه‌ای در ۵۰۰ سال اخیر مواجه شده است.

شماری از کشتی‌های جنگی آلمان مرتبط با جنگ جهانی دوم در بخشی از رودخانه دانوب در شرق صربستان نمایان شده است.

کاهش شدید سطح آب در این منطقه سبب بیرون آمدن بقایای این کشتی‌های قدیمی از زیر آب شده است.

در بخش‌هایی از این منطقه نیز بمب‌های منفجر نشده یافت شده است. دولت صربستان اقداماتی برای پاکسازی بمب‌های فعال نشده در این مناطق اجرا کرده است.

در اسپانیا نیز کمبود شدید آب موجب اکتشاف جدیدی شده است.

وقوع خشکسالی در نزدیکی سدی سبب کشف سنگ‌میز گوآدالپرال که قدمت آن به سال ۱۹۲۶ باز می‌گردد شده است.

در این مناطق سنگ‌هایی با نوشته‌هایی بر روی آن کشف شده که شاید بیانگر آثار بجای مانده از افرادی است که در سال‌های بسیار دور با خشکسالی مشابه مواجه بوده اند.

اگر کنجکاو هستید، باید بدانید که خشکسالی بزرگِ موسوم به داست بول (Dust Bowl) در دهه ۱۹۳۰، هنوز هم رکورد بدترین خشکسالی را در تاریخ آمریکا در اختیار دارد.
https://jahannews.com/vdcb5gbw9rhb8ap.uiur.html
jahannews.com/vdcb5gbw9rhb8ap.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *