پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نگاهی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا

جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 810233
جدال تیم‌های پورتو و لورکوزن با وجود طارمی و آزمون در پیشانی خط حمله این تیم‌ها از حالا نوید دیدارهایی جذاب و تماشایی را می‌دهد.
نگاهی به قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از رسانه تحلیلی تصویری بهمن، رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۳-۲۰۲۲ قرعه کشی شد و ۳۲ تیم حاضر در مرحله نهایی رقابتها رقبای خود را شناختند. اگر نتوان تیمهای صعود کننده به مرحله بعد مسابقات را از همین حالا پیش بینی کرد، حداقل برخی از تیمها را از همین حالا می توان حذف شده دور گروهی دانست.

در رقابت‌های امسال اگر دو تیم ساختار دونتسک اوکراین و مکابی حیفا را از بین تیمها کنار بگذاریم، با توجه به غیبت نمایندگان روس و ناکامی تیمهای شرق اروپا در رسیدن به دور گروهی لیگ قهرمانان، این دوره را می توان رقابتی مختص تیمهای مرکز و غرب اروپا دانست. رقابتهایی که تنها چهار شهر اروپایی در آن، بیشتر از یک نماینده در مرحله گروهی دارند. این شهرها عبارت اند از لیسبون، گلاسکو، لندن و میلان.

اما در هر گروه چه تیمهایی قرار دارند و کدام تیمها از هر گروه، شانس بیشتری برای صعود دارند؟

گروه اول: آژاکس، لیورپول، ناپولی، رنجرز
اگر افت لیورپول همچنان ادامه پیدا کند، این گروه به معنای واقعی غیرقابل پیش بینی خواهد شد. رنجرز در مرحله پلی آف شگفتی خلق کرد و جشن صعود را در خانه آیندهوون هلند برپا کرد و ناپولی و آژاکس هم فعلا صدرنشینان لیگ داخلی کشور خود هستند. ظاهر کار رای به صعود آژاکس و لیورپول می دهد اما بعید است همه چیز به این سادگی در میدان مسابقه پیش برود.

گروه دوم: پورتو، اتلتیکو مادرید، لورکوزن، بروخه
با توجه به شرایط این تیمها در لیگهای داخلی خود، باید پورتو را شانس نخست صعود دانست و اتلتیکو مادرید و بروخه را تیمهای مدعی برای صعود از این گروه دانست. لورکوزن هم با کسب صفر امتیاز از ۳ بازی در بوندس لیگا، ظاهرا قرار است فصلی بسیار بد را آغاز و ادامه دهد. جذاب ترین مساله این گروه، رویارویی سردار آزمون و مهدی طارمی مهاجمان تیم ملی کشورمان در مسابقه لورکوزن و پورتو خواهد بود. آزمون در کارنامه خود، گلزنی به تیمهایی چون اتلتیکو مادرید، بایرن مونیخ و لیون را داراست و طارمی هم به یوونتوس، چلسی، لیورپول گلزنی کرده و حالا به دنبال ثبت گل مقابل لورکوزن خواهد بود.
 
گروه سوم: بایرن مونیخ، بارسلونا، اینتر، ویتوریا پلژن
ماشین جنگی بایرن فعلا شکست ناپذیر است و می توان از حالا این تیم را صدرنشین گروه دانست. ویتوریا پلژن چک هم که بیشتر به دلیل قرعه مناسب، مرحله پلی آف را پشت سر گذاشت، قطعا نمی تواند در برابر همگروهی های خود مقاومتی کند. اینتر و بارسلونا فعلا در بین بالانشین های لیگ ایتالیا و اسپانیا هستند و می توانند رقابتی جذاب برای دومی گروه داشته باشند.

گروه چهارم: اینتراخت فرانکفورت، تاتنهام، اسپورتینگ، مارسی
شگفتی های فرانکفورت همگی در لیگ اروپای فصل گذشته مصرف شد و این تیم در سوپرکاپ اروپا و سه بازی نخست بوندس لیگا نشان داد که کفش لیگ قهرمانان برای این تیم بزرگ است! تاتنهام و مارسی در لیگهای انگلیس و فرانسه در شمار بالانشین ها هستند و در برابر اسپورتینگی که در لیگ پرتغال در سه بازی ۴ امتیاز کسب کرده، شانس بیشتری برای صعود دارند.
 
گروه پنجم: میلان، چلسی، ردبول سالزبورگ، دینامو زاگرب
میلان و چلسی با توجه به سابقه و افتخارات خود باید به راحتی از این گروه صعود کنند. دینامو زاگرب سه مسابقه پلی آف آسان برای صعود به دور گروه داشت و هیچ گاه به شکلی جدی محک نخورد. اما کار دشواری در برابر هر سه رقیب دارد. اما سالزبورگ می تواند برای هر تیمی رقیبی جدی باشد. هرچند برای صعود، کار سختی پیش رو دارد.

گروه ششم: رئال مادرید، لایپزیش، شاختار دونتسک، سلتیک
با شروع ناامید کننده لایپزیش در لیگ آلمان، به نظر می رسد این تیم هم امسال کاری دشوار پیش رو داشته باشد. شاختار هم با توجه به شرایط داخلی اوکراین، بهانه اش برای حذف کاملا موجه است. رئالی ها که لیگ قهرمانان را لیگی مخصوص افزایش افتخارات خود کرده اند و کار سختی در این گروه ندارند و سلتیک بعد از این تیم، بیشترین شانس را برای صعود خواهد داشت.
 
گروه هفت: منچستر سیتی، کپنهاگن، سویا، دورتموند
جوانان دورتموند می توانند تنها رقیب جدی سیتیزن ها در این گروه باشند. سویا فصل لالیگا را بسیار بد شروع کرده و کپنهاگن هم مثل سایر ادوار حضور تیمهای دانمارکی در لیگ قهرمانان، با حضور در مرحله گروهی به سقف آرزوهای خود رسیده است و قطعا آرزوی بیشتری هم نمی تواند داشته باشد!
****  
گروه هشت: پاری سن ژرمن، یوونتوس، بنفیکا، مکابی
پاری سن ژرمن لیگ فرانسه را کوبنده آغاز کرد و یوونتوس هرچند اقتدار یک قدرت مطلق را در آغاز سری آ از خود نشان نداد، اما بعد از پاری سن ژرمن، مدعی اصلی صعود از این گروه است. بنفیکا هم در مراحل پلی آف انتخابی لیگ قهرمانان عملکردی درخشان داشت. این تیم (۷-۲) میدتیلاند دانمارک و (۵-۰) دینامو کیف اوکراین را از پیش رو برداشت.
https://jahannews.com/vdcex78vxjh8zwi.b9bj.html
jahannews.com/vdcex78vxjh8zwi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *