پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

طالبان: فرهنگ غربی جایی در افغانستان ندارد

جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 810227
افغانستان با کشور‌های اروپایی قابل مقایسه نیست و فرهنگ و هنجار‌های اسلامی خاص خود را دارد.
طالبان: فرهنگ غربی جایی در افغانستان ندارد
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، «سهیل شاهین»، نماینده منتخب طالبان برای سازمان ملل اظهاراتی را در خصوص آموزش دختران افغانستان ارائه کرد.

این مقام ارشد طالبان گفت: افغانستان با کشور‌های اروپایی قابل مقایسه نیست و فرهنگ و هنجار‌های اسلامی خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه طالبان با آموزش دختران مخالفتی ندارد، افزود: برای پیاده کردن قوانین اسلامی و هنجار‌های جامعه نیاز به زمان داریم تا بتوانیم تمام مشکلات موجود را حل کنیم.

این مقام طالبان به فاکس نیوز گفت: «طالبان مخالف آموزش دختران نیست و در حال حاضر میلیون‌ها دختر سرگرم آموزش در مدارس ابتدایی در افغانستان هستند و زنان نیز در وزارتخانه‌های مختلف، چون وزارت آموزش و پرورش، تحصیلات عالی و بهداشت مشغول به کار هستند.»

شاهین ادامه داد: ما هیچگاه با آموزش زنان مخالف نبودیم و آموزش حق جهانی برای تمام انسان‌هاست.

شاهین بار دیگر اعلام کرده است که طالبان متعهد به توافق‌نامه دوحه است و به کسی اجازه داده نخواهد شد تا از خاک افغانستان ضد امریکا و کشور‌های دیگر کار گیرد و این تعهد و پالیسی ماست که تغییر نکرده است.

این مقام طالبان درباره مرگ الظواهری در کابل نیز گفت: تحقیقات در این زمینه آغاز شده و پس از تکمیل شدن نتایج آن اعلام خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: «سیاست طالبان مشخص است و به هیچ گروهی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه کشور دیگری را نخواهد داد.»

طالبان بیش از 300 روز می‌شود که دختران را از رفتن به مدارس بازداشته و با آنکه این تصمیم واکنش‌های تند جهانی را به همراه داشته است و، اما تصمیم طالبان مبنی بر مسدود ماندن مدارس به روی دختران همچنان پا برجاست.

طالبان برای چندمین بار است، که وعده بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان را می‌دهد و با گذشت ماه‌ها هنوز بر تعهد خود در قبال دختران افغانستان عملی نکرده است.

به گزارش فارس، حکومت سرپرست در افغانستان پس از روی کار آمدن اعلام کرد که مدارس دخترانه با مکانیسم و شیوه جدیدی بازگشایی می‌شوند، اما علی‌رغم گذشت بیش از 11 ماه همچنان دختران از رفتن به مدارس در این کشور محروم هستند.
https://jahannews.com/vdchivn6q23nzid.tft2.html
jahannews.com/vdchivn6q23nzid.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *