جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پروژه پهپادی حزب‌الله یک تهدید بالقوه برای اسرائیل

پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 810180
مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره توسعه فناوری پهپادی گروه‌های مقاومت در منطقه اعلام کرد که پروژه پهپادی حزب‌الله یک تهدید بالقوه برای اسرائیل است.
پروژه پهپادی حزب‌الله یک تهدید بالقوه برای اسرائیل
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بعد از رونمایی مقاومت لبنان از بخشی از قدرت پهپادی خود، رژیم صهیونیستی اکنون آشکارا اعتراف می‌کند پهپادهایی که در اختیار حزب‌الله و همچنین سایر گروه‌های مقاومت منطقه قرار دارد از خطرناک‌ترین تهدیدها برای اسرائیل است. علاوه بر ترسی که صهیونیست‌ها از ناوگان پهپادی حزب‌الله دارند، افشای وجود کارخانه‌های تولید پهپاد در نوار غزه بر میزان نگرانی اشغالگران افزوده است. اسرائیلی‌ها معتقدند که این رژیم باید برای مقابله با موج شلیک انبوهی از پهپادها در هرجنگ احتمالی با هریک از گروه‌های مقاومت به ویژه حزب‌الله لبنان آماده باشد که همراه با هزاران موشک دقیقا سراسر فلسطین اشغالی را هدف می‌گیرند.

مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی وابسته به دانشگاه تل‌آویو در گزارشی به بررسی خطر پهپادها برای این رژیم پرداخته و اعلام کرد، هرچند که اسرائیل ادعا می‌کند توانسته پهپادهای حزب‌الله را که بر فراز میدان کاریش پرواز می‌کردند سرنگون کند اما هنوز قضاوت درباره توانایی ارتش برای مقابله با پهپادهای حزب‌الله زود است. به ویژه اینکه دشمنان اسرائیل شمار زیادی پهپاد در اختیار دارند و توانمندی‌های خود را در این زمینه توسعه می‌دهند.

در ادامه این گزارش آمده است، پهپادها در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین ابزارها در دست حزب‌الله و حماس تبدیل شده‌اند که می‌توانند برای اسرائیل بسیار آزاردهنده باشند. البته همه این‌ها جدا از تهدید پهپادهای ایران است که تبدیل به یک ابرقدرت در پروژه هواپیماهای بدون سرنشین شده است.

این مرکز مطالعاتی صهیونیستی افزود، شلیک پهپادهای حزب‌الله به سمت میدان کاریش در ماه جولای نشان می‌دهد که حزب ‌الله توانایی بالایی در تاثیرگذاری بر افکار عمومی دارد و این پهپادها با هدف به چالش کشیدن افکار عمومی اسرائیل شلیک شدند. همچنین اقدام حزب‌الله در ارسال این پهپادها در چارچوب تاکید بر توانمندی عملیاتی این حزب در زمینه مذاکرات غیرمستقیم میان اسرائیل و لبنان برای ترسیم مرزهای دریایی صورت گرفت. به طور کلی توسعه پروژه پهپادی حزب‌الله یک تهدید بالقوه برای اسرائیل است.

محققان مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که این گزارش را تهیه کرده‌اند در ادامه افزودند، چندین سناریو در این رابطه وجود دارد که اسرائیل باید برای آنها آماده شود.

از جمله اینکه یکی از گروه‌های مقاومت منطقه اقدام به شلیک پهپاد تهاجمیِ حامل مواد کشنده به داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) کند. بنابراین اسرائیل باید فناوری خود را برای مقابله با تهدید پهپادها توسعه دهد و با کشورهای منطقه که توافق عادی سازی با آنها امضا کرده و نیز سایر طرف‌های بین‌المللی در این زمینه همکاری داشته باشد.

صهیونیست‌ها اعتراف می‌کنند که پهپادهای حزب‌الله از نظر دقت، سرعت، مدت پرواز، برد و وزن مواد منفجره‌ای که می‌توانند حمل کنند، علاوه بر ارائه تکنیک‌های راداری و هوش مصنوعی به‌طور مداوم در حال توسعه هستند و در زمینه جنگ الکترونیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر حزب‌الله به‌شکل جمعی از پهپادهای خود در رویارویی آینده با دشمن استفاده کند خطرات آن برای اسرائیل به‌مراتب بیشتر خواهد بود. این خطر زمانی افزایش می‌یابد که حزب‌الله هم‌زمان اقدام به شلیک موشک‌های دقیق به عمق فلسطین اشغالی کند و سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل را کاملاً سردرگم کند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی با عنوان اینکه پهپادهای حزب‌الله جزء 5 تهدید اول برای اسرائیل هستند اعلام کرد: ازآن‌جایی که این پهپادها کوچک هستند و در ارتفاع کمی پرواز می‌کنند رهگیری آنها دشوار است. در همین زمینه، یونی بن مناخیم، نویسنده و تحلیلگر سایت عبری نیوز1 می‌گوید: هماهنگی و دقت بالای محور مقاومت در عملیاتی کردن این سلاح تهاجمی جدید، آن را به سلاحی بسیار خطرناک در خاورمیانه تبدیل کرده است.
https://jahannews.com/vdcfcxdcxw6dyya.igiw.html
jahannews.com/vdcfcxdcxw6dyya.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *