کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از کدام بانک‌ها وام ۲۰۰ میلیون تومانی بگیریم؟

همشهری آنلاین , 1 شهريور 1401 ساعت 14:56

طبق قانون بودجه امسال، واجدان شرایط می‌توانند با مراجعه به ۶ بانک اعلام شده وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت کنند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بخشنامه بانک مرکزی در رابطه با تسهیلات قرض الحسنه «ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن»، برخی از افراد واجد شرایط می‌توانند وام ۲۰۰میلیون تومانی دریافت کنند.

 
سررسید بازپرداخت این وام حداکثر ۲۰ساله و با کارمزد سالانه حداکثر چهار درصد در نظر گرفته شده است.

چه کسانی وام ۲۰۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند؟
در این طرح خانواده‌هایی که مسکن ندارند و فرزند سوم یا بیشتر آنها، از ابتدای سال ۹۹ به دنیا آمده، می‌توانند ۲۰۰میلیون تومان وام بگیرند. بانک با مشاهده شناسنامه زوجین، فرزند متولد شده و استعلام از ثبت احوال، این شرایط را بررسی می‌کنند. 

تنها خانواده‌هایی می‌توانند این وام را دریافت کنند که علاوه بر برخورداری از شرایط بالا، تاکنون از کمک‌های دولتی و تسهیلات بانکی استفاده نکرده باشند. بانک‌ها با استفاده از سامانه‌های سمات و وزارت راه و شهرسازی، این شرایط را استعلام گرفته و تایید می‌کنند.

به علاوه متقاضیان باید برای تضمین بازپرداخت وام، سفته و یک ضامن معتبر به بانک ارائه کنند.
 
لازم به ذکر است که تنها سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آنها می‌توانند از بانک‌ها برای دریافت این وام تقاضا کنند.

همچنین متقاضیان این وام که نسبت به دریافت آن اعتراض دارند، می‌توانند شکایت خود را در سامانه ثبت و رسیدگی به شکایات بانک مرکزی ثبت کنند.

مطابق قانون بودجه سال جاری، شش بانک به عنوان متولی پرداخت این تسهیلات معرفی شده‌اند. بانک‌های مسکن، تجارت، صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک، بانک‌هایی هستند که متقاضیان دریافت وام ۲۰۰میلیون تومان، می‌توانند با مراجعه به آنها، این تسهیلات را دریافت کنند.

شانه خالی کردن بانک‌ها از پرداخت وام
دولت و بانک مرکزی در چند ماه گذشته چندین طرح پرداخت تسهیلات را معرفی کرده‌اند. با این وجود گزارش‌های متقاضیان این وام‌ها نشان‌دهنده آن است که بسیاری از بانک‌ها به بهانه‌های مختلف از پرداخت این گونه تسهیلات تکلیفی سر باز می‌زنند.


کد مطلب: 809954

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/809954/کدام-بانک-ها-وام-۲۰۰-میلیون-تومانی-بگیریم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com