پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده

يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 809734
معاون وزیر راه و شهرسازی با تشریح جزئیات پروژه‌های نهضت ملی مسکن از آغاز دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت خبر داد.
دور جدید ثبت‌نام نهضت ملی مسکن از هفته آینده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، محمود محمودزاده در نشست خبری با یادآوری تصویب قانون جهش تولید مسکن، اظهار کرد: از اوایل مهرماه سال گذشته یک سری اقدامات انجام شد.

وی ادامه داد: 20 روز پس از ابلاغ نیازسنجی 1400 شهر انجام و برای تأمین زمین مورد نیاز ساخت‌وساز نهضت ملی مسکن به استان‌ها ابلاغ شد. یکی از نکات مهم در طرح مذکور موضوع تراکم جمعیتی بود که تلاش کردیم در شهرهایی که زمین داریم تا حد امکان تراکم پایین‌تر از تراکم شهر باشد.

وی بیان کرد: تمام ساختارهای مالی نهضت ملی مسکن با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط تدوین شد و مراحل خود را طی می‌کند تا با حداقل تکانه‌های اقتصادی این طرح را به سرانجام برسانیم.

وی با بیان این‌که ارزش اقتصادی نهضت ملی مسکن (ساخت 4 میلیون مسکن) 4 هزار هزار میلیارد تومان است، گفت: وقتی صحبت از این مبلغ می‌شود به صورت کلی 70 درصد این مبلغ مربوط به مصالح ساختمانی است.

وی با بیان این‌که حدود 30 درصد مابقی نیز مربوط به خدمات در حوزه‌های مختلف است، تصریح کرد: از سوی دیگر اشتغال در این بخش نیز حفظ و ایجاد می‌شود. هر واحد مسکونی حدود 120 متر ناخالص یک شغل مستقیم و 1.1 شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند. در مجموع با ساخت 4 میلیون مسکن امکان ایجاد و حفظ 8.8 میلیون شغل وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: برای نهضت ملی مسکن 6 راهبرد تدوین شد؛‌اولین راهبرد افزایش ساخت و ساز بخش خصوصی بود. بخش خصوصی سالانه حدود 300 تا 350 هزار واحد مسکونی پروانه ساختمانی دریافت می‌کند. برای افزایش ساخت و ساز این بخش مجوزی دریافت کردیم تا بتوانیم تسهیلات ساخت را به آنها پرداخت کنیم.

محمودزاده با اشاره به تسهیلات مذکور بدون خرید اوراق و بدون سپرده‌گذاری خواهد بود، اظهار کرد: طی 5 ماه اخیر این رویکرد باعث شده تا 335 هزار متقاضی خودمالک در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

وی بیان کرد: راهبرد دوم افزایش ساخت وسازها در بافت فرسوده شهری بود. سالانه حدود 50 هزار واحد در این بخش پروانه صادر می‌شود. برای این موضوع امتیازاتی از جمله تسهیلات و تخفیفات در قالی نهضت ملی مسکن ارائه می‌شود. در راهبرد سوم ما به دنبال تامین مسکن دهک‌های یک تا 3 هستیم که حدود 330 هزار نفر مشمول این راهبرد شناسایی شده‌اند. بر اساس برنامه این دهک‌ها حداقل آورده را در طرح نهضت ملی مسکن خواهند داشت.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که نهضت ملی مسکن تنها طرح حمایتی است که برای دهک‌های مختلف تسهیلات،‌ سود و آورده متفاوت است،‌ اظهار کرد: دهک‌های یک تا سوم کمترین سود را پرداخت می‌کنند که البته مابه‌التفاوت سود را دولت پرداخت کند. راهبرد چهارم برای دهک‌های چهارم تا 6 است که برای آنها نیز سیاست‌های حمایتی اعمال می‌شود. یکی از دیگر از راهبردهای وزارت راه و شهرسازی نیز مسکن استیجاری است.

محمودزاده از امکان ثبت نام مجدد نهضت ملی مسکن همزمان با هفته دولت در شهرهایی خبر داد که زمین در آنها تامین شده است.

وی همچنین با اشاره به این‌که در مجموع حدود 1.5 میلیون واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است،‌گفت: بر این اساس 576 هزار واحد در مسکن شهری،  182 هزار واحد مسکن روستایی، 335 هزار واحد خودمالک و حدود 420 هزار واحد هم کلنگ زنی شده که به‌زودی وارد فاز اسکلت می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چرا اسامی شهرهایی را که زمین مورد نیاز در آنها تأمین شده اعلام نکردند؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
هنوز نتیجه قبلی هارو کامل اعلام نکردن