جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

از قاچاق «مار پایتون» تا «شیر هندی» در بازارهای تهران

يکشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 809719
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با انتقاد از وجود شرایط برای قاچاق حیوانات به داخل کشور گفت: الان موضوع قاچاق حیات وحش به داخل کشور به شدت رها شده است به صورتی که در جنگل‌های هیرکانی شاهد حضور راکون و میمون رزوس هستیم و اگر به یافت آباد یا بازار آزادگان تهران مراجعه کنید انواع حیوانات غیرمتعارف از مار پایتون گرفته تا شیر هندی می‌توان خریداری کرد که این وضعیت مناسب نیست.
به گزارش جهان نيوز، سمیه رفیعی رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه «کلاً هیچ قاعده و قانون خاصی برای نگهداری حیوانات غیرمتعارف در منازل وجود ندارد»، اظهار کرد: این اقدامات حاصل تفکرات سرمایه‌داری و پیروی از مد و ژست پولداری و این قبیل موضوعات است و با آن نیز مخالف هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در این خصوص طرح‌هایی در مجلس دنبال می‌شود و لایحه‌ای هم از سوی دولت در خصوص حمایت از حیوانات تقدیم مجلس شده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس گفت: پیشنهاد ما این است که سه قوه با یکدیگر سر یک میز بنشینند و بلاخره این مسئله را یک‌بار برای همیشه حل کنند؛ نمی‌شود که فقط مسائل مربوط به این موضوع بر دوش یک قوه قرار بگیرد؛ سه قوه باید فارغ از طرح‌ها و مسائلی که دارند باید در این باره به یک تصمیم واحد برسند و انصافا نیز پای آن بایستند.

رفیعی تاکید کرد: امروز در حوزه حقوق حیوانات در کشورمان به شدت دچار به هم ریختگی، بی قانونی و هرج و مرج هستیم؛ بنابراین امکان دارد در این زمینه در آینده نیز شاهد اتفاقات بسیاری باشیم.

وی با انتقاد از وجود شرایط برای قاچاق حیات وحش به داخل کشور گفت: الان موضوع قاچاق حیات وحش به داخل کشور به شدت رها شده است به صورتی که در جنگل‌های هیرکانی شاهد حضور راکون و میمون رزوس هستیم. در همین گوشه و کنار تهران اگر به یافت آباد یا بازار آزادگان مراجعه کنید انواع حیوانات غیرمتعارف از مار پایتون گرفته تا شیر هندی می‌توان خریداری کرد که این وضعیت مناسب نیست.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با تاکید بر لزوم ساماندهی موضوع نگهداری حیوانات در کشور خاطر نشان کرد: در این زمینه به کمیسیون امنیت ملی نیز پیشنهاداتی داده‌ام و احتمالاً جلسه‌ای مشترک میان کمیسیون‌های امنیت ملی و کشاورزی برگزار شود و در آن جلسه سه قوه را مکلف به انجام اقداماتی در این زمینه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عبداله
Iran, Islamic Republic of
بی خود نیست که هر روز خبر تصادفات جاده ای با حیوانات وجشی را می شنویم. معلومه وقتی بزرگتر میشن براشون میشه معضل و میارن در در جاده ها رهایشان می کنند.
Iran, Islamic Republic of
حقوق انسان ها را رها کردید، چسبیدید به حقوق حیوانات؟
از روند مذاکرات و متن مذاکرات و توافق اطلاعی دارید؟