سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نشان فداکاری ارتش به خانواده شهیدان «بیات»

جمعه ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب: 809543
با حضور فرمانده کل ارتش در منزل مادر شهیدان والامقام محمدعلی، محمدجواد و علی اصغر بیات، نشان فداکاری ارتش به این خانواده معظم اهدا شد.
نشان فداکاری ارتش به خانواده شهیدان «بیات»
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، برابر تصویب «شورای عالی نشان‌ها» در ارتش، به‌پاس رشادت و مدیریت جهادی در صحنه‌ها و برهه‌های سرنوشت‌ساز دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و ایثار و بذل جان در اعتلای ایران سربلند اسلامی، نشان فداکاری به شهیدان محمدعلی، محمدجواد و علی اصغر بیات که مجاهدانه و سرسختانه در خط مقدم دفاع از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور یافتند، تعلق گرفت.

سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با حاجیه خانم راضیه سلطان محمدرضایی، مادر شهیدان علی اصغر، محمد علی و جواد امینی بیات اظهار داشت: ما در اوایل دوران جوانی در قم اولین آموزش‌های دفاعی خود را از شهید محمدعلی بیات که از قبل از پیروزی انقلاب فعالیت انقلابی داشت و با جنگ‌های چریکی نیز آشنایی کامل داشت آموختیم.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه این سه برادر شجاع و مؤمن، خالصانه و با تأسی از مکتب امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس پا به میدان نبرد با دشمن بعثی نهاده و به فیض شهادت نائل شدند، گفت: اگر آن دلاورمردی‌ها و جانفشانی‌ها نبود امروز این استقلال، امنیت، توانمندی و نهایتاً اقتدار را نداشتیم و همچنان درگیر تاخت‌وتاز بی‌رحمانه دشمنان بودیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که با تلاش مومنانه و مخلصانه، مسیر نورانی نیل به شهادت را ایجاد و ترسیم کرده و رزمندگان را در این انتخاب آگاهانه همراهی کردند، اجرشان کمتر از شهدا نیست.

در ادامه این دیدار حاجیه خانم راضیه سلطان محمدرضایی، مادر شهیدان علی اصغر، محمد علی و جواد امینی بیات نیز گفت: بنده و همسرم مشوق اصلی هر سه فرزندم برای حضور در جبهه جنگ و دفاع از انقلاب اسلامی ایران در برابر حزب بعث عراق بودیم، شهدا با خون و جان خود، دین‌شان را نسبت به انقلاب اسلامی ادا کرده و اکنون نوبت ماست که از این دستاوردها دفاع کنیم.

وی افزود: هر سه فرزندم گویا برای شهادت و میهمانی خداوند خلق شده بودند و رفتار، کردار، اخلاق و دیانت آنها رنگ و بوی خدایی داشت و در راه حفظ دین و قرآن و ارزشهای انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.

در ادامه این دیدار که سردار سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی، معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی و سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار مرتضی صفاری و سردار سرتیپ پاسدار محمدجعفر اسدی، معاونان قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) نیزحضور داشتند، نشان فداکاری ارتش توسط امیر سرلشکر موسوی به مادر شهیدان والامقام محمدعلی، محمدجواد و علی اصغر بیات اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *