جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سیل در چین مرگبار شد +فیلم و عکس

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۷
کد مطلب: 809498
منابع رسانه‌ای در چین روز پنجشنبه (امروز) از وقوع سیل مرگبار در استان «کینگ‎‌های» این کشور با ده‌ها کشته و مفقود خبر دادند.
سیل در چین مرگبار شد +فیلم و عکس
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، بارش شدید باران در یک استان واقع در شمال غربی چین سبب وقوع سیل ویرانگر شده است.

منابع رسانه‌ای از چین خبر دادند، در نتیجه سیل در استان «کینگ‎‌های» چین حداقل ۱۶ نفر کشته شده‌اند و ۳۶ نفر دیگر هم در نتیجه سیل مفقود شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، شبکه دولتی «سی‌سی‌تی‌وی» چین گزارش داده که چهارشنبه شب (دیشب) در نتیجه بارش شدید باران در این استان، آب یک رودخانه به شدت بالا آمده و خرابی‌های بسیار برجا گذاشته است.

در نتیجه بالا آمدن شدید آب، در شهرستان «داتونگ» در استان کینگ‌های سیل راه افتاده و زندگی بیش از 6 هزار نفر و بیشتر از ۱۵۰۰ منزل مسکونی را تحت تاثیر قرار داده است.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد: «چین طی فصل تابستان جاری با مجموعه‌ای از فجایع ناشی از سیل، گرمای شدید هوا و خسکسالی در بخش‌های دیگری از این کشور مواجه شده است و رسانه‌های دولتی چین گرما و خسکسالی اخیر را فاجعه‌بارترین گرما و خشکسالی ۶۰ سال اخیر توصیف کرده‌اند».

خبرگزاری فرانسه هم در گزارشی درباره سیل مرگبار و ویرانگر در شمال غربی چین نوشت: «دانشمندان می‌گویند آب و هوای شدید در سراسر جهان به دلیل تغییرات آب و هوایی بیشتر شده است و احتمالاً با افزایش دما شدیدتر خواهد شد».

این رسانه غربی افزود: «سیل شدید در جنوب چین در ماه ژوئن بیش از نیم میلیون نفر را آواره کرد و حدود 250 میلیون دلار خسارت به بار آورد».

برچسب ها: سیل چین مرگ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *