پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در کشور

چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 809400
تنها یک مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور وجود دارد. خانمی در اهواز بود که این بیماری را از همسرش که به تازگی از کانادا آمده بود، گرفته بود.
نخستین مورد ابتلا به آبله میمون در کشور
به گزار جهان نيوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: بیماری آبله میمون تقریبا چند ماهی است در جهان شیوع پیدا کرده و در این مدت نیز از افرادی که خارج از کشور وارد می‌شدند، نمونه برداری می‌کردیم.

وی افزود: تنها یک مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور وجود دارد و دیروز خانمی در اهواز مبتلا شده بود که این بیماری را از همسرش که به تازگی از کانادا آمده بود، گرفته بود.

عین اللهی افزود: در جایی هستیم که در کشور‌های اطراف ما میزان شیوع بیماری‌ها زیاد است، ولی قدرت شیوع این بیماری مانند کرونا نبوده و نگران کننده نیست.

وزیر بهداشت عنوان کرد: در ایام کرونا تمام زیرساخت‌های مربوط به تهیه واکسن را آماده کردیم. توصیه ما این است که مردم باید حداقل یک دُز واکسن یادآور را تزریق کنند تا از موج‌های بعدی جلوگیری شود.

وزیر بهداشت اعلام کرد: در نشست امروز دولت، بسته‌های تشویقی ویژه حضور متخصصین پزشکی در مناطق محروم تصویب شد.

وی همچنین از تصویب قانونی در حمایت از جوانی و جمعیت خبر داد و گفت: امروز تصویب شد خانم‌های باردار تا ۲ سال تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و بچه‌هایی که متولد می‌شوند نیز تا ۵ سال تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *