پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

طلاق هم برای بچه‌پولدارهاست!

پنجشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 809362
طلاق، آسیب اجتماعی‌ای که خیلی‌ها گمان می‌کنند زاده فقر و بیکاری است، اما این روز‌ها در میان قشر مرفه بیشتر از قشر متوسط و حتی فقیر شده است.
طلاق هم برای بچه‌پولدارهاست!
به گزارش جهان نيوز به نقل از همشهری آنلاین، معاون اجتماعی وزیر کشور معتقد است: عده‌ای بدون درنظرگرفتن ریشه‌ها و علل اصلی طلاق، فقر و بیکاری را علت اصلی معرفی می‌کنند این در حالی است که بیشترین طلاق‌ها در میان قشر ثروتمند اتفاق می‌افتد.
 
علی اسماعیلی، متخصص روانشناسی می‌گوید: بخش اعظم مشاوره‌های ما اختلافات خانوادگی زوجین مرفه و ثروتمندی است که راهی جز طلاق برایشان باقی نمانده است. عمده اختلافات زوجین در قشر مرفه یا به‌اصطلاح بالاشهرنشین تناسب نداشتن سبک‌های زندگی خانواده‌ها و تفاوت‌های فرهنگی آنهاست».

اما سیدمحمود محمدی، قاضی دادگستری دراین باره می‌گوید: اتفاقا عوامل اقتصادی یکی از عوامل مؤثر بر جدایی‌ها در قشر مرفه است با شکل و شمایلی متفاوت! ضمن اینکه در مناطق بالای شهر خیانت عامل اصلی جدایی افراد نیست.

به گفته این حقوقدان، «یکی از عوامل جامعه‌شناختی مؤثر در طلاق زوجین مرفه، تب مهاجرت و مخالفت یکی از زوجین است. ممکن است از سوی هرکدام از زوجین مطرح و باعث ازهم‌پاشیدگی کانون خانواده شود.

به عقیده او «نبود فرزند مشترک بین زوجین ثروتمند باعث شده تا این افراد خیلی راحت‌تر و بی‌دغدغه نسبت به جدایی فکر کنند و تلاشی هم برای رفع مشکلاتشان نداشته باشند».

این حقوقدان می‌گوید: رقابت برای داشتن زندگی لوکس‌تر در قیاس با دیگران یکی از مهم‌ترین عوامل جدایی‌ها در مناطق ثروتمندنشین است؛ موضوعی که همواره باعث دورشدن زوجین از همدیگر و جلب توجه آن‌ها به حاشیه‌های زندگی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *