کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا منتظر شورش/ هشدار دو نهاد امنیتی آمریکا درباره جنگ مسلحانه داخلی

25 مرداد 1401 ساعت 10:28

سی‌ان‌ان: افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی می‌توانند انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 در نوامبر را به «نقطه آتش» تهدیدات تبدیل کنند.


گروه بین الملل جهان نیوز: «اف‌بی‌آی» و وزارت امنیت داخلی آمریکا پس از بازرسی از عمارت ترامپ در فلوریدا، در بیانیه‌ای مشترک درباره افزایش تهدیدات علیه مقامات فدرال هشدار دادند. این ۲ نهاد در بیانیه خود هشدار دادند تهدیدهای احتمالی علیه مقامات اجرایی فدرال پس از یورش اف‌بی‌آی به عمارت مارالاگو در برخی رسانه‌های اجتماعی، انجمن‌های اینترنتی و پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدئوها دیده شده است.

به گزارش وطن امروز، این بیانیه که در شبکه سی‌بی‌اس نیوز منتشر شده، به مقامات محلی، دولتی و قبیله‌ای در سراسر آمریکا هشدار داده که جانب احتیاط را رعایت کنند. همچنین در این بیانیه درباره تهدید به بمب‌گذاری در مقرهای اف‌بی‌آی و دیگر تهدیدات داخلی با عناوین «جنگ داخلی» و «طغیان مسلحانه» در سراسر کشور هشدار داده و تاکید کردند این تهدیدات ممکن است اهداف، تاکتیک‌ها و تسلیحات را هدف قرار دهد. 
 

بر اساس این بیانیه، وزارت امنیت داخلی هشدارهای متعددی را شناسایی کرده و درباره احتمال کشته شدن مقامات قضایی، اجرایی و دولتی مرتبط با پرونده تفتیش عمارت ترامپ از جمله قاضی فدرالی که حکم تفتیش را تایید کرد، هشدار داد. علاوه بر این، در این بیانیه هشدار داده شده که اطلاعات شخصی مانند آدرس و مشخصات اعضای خانواده عوامل این بازرسی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. 
 
اف‌بی‌آی در این باره گفت: اف‌بی‌آی همیشه درباره خشونت و تهدیدهای خشونت‌آمیز علیه مقامات اجرایی این نهاد نگران است. ما با همکاران خود برای مقابله با این تهدیدها همکاری نزدیکی داریم. ما مثل همیشه از مردم می‌خواهیم که اگر مورد مشکوکی دیدند بلافاصله آن را به اطلاع مقامات برسانند. 
 
سخنگوی وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز اظهار کرد که این وزارتخانه به طور مستمر اطلاعات مرتبط با تهدیدهای فزاینده علیه مقامات فدرال، دولتی و محلی را به اشتراک می‌گذارد تا امنیت و ایمنی تمام جوامع در سراسر کشور را تضمین کند. 
 
در همین حال، روز گذشته گروهی از طرفداران مسلح دونالد ترامپ در اعتراض به یورش پلیس به عمارت وی در فلوریدا، در مقابل دفتر اف‌بی‌آی در ایالت فونیکس تجمع کرده و اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند. بر اساس این گزارش، معترضان پلاکاردهایی با عنوان «اف‌بی‌آی را منحل کنید» در دست داشته و فریاد اعتراض سر دادند. 
 
روز یکشنبه هم پلیس واشنگتن دی‌سی اعلام کرد مردی بامداد روز یکشنبه پس از کوبیدن خودروی خود به موانع نزدیک محوطه ساختمان کنگره آمریکا و تیراندازی هوایی از داخل خودرو، خودکشی کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس در این باره نوشت هنوز هویت یا انگیزه این مهاجم روشن نشده که به گفته پلیس کپیتول با نزدیک شدن ماموران خودکشی کرده است. این در حالی است که مجلس نمایندگان و سنا در تعطیلی موقت به سر می‌بردند و در ساعت‌های اولیه بامداد شمار بسیار اندکی از کارکنان کنگره در آن حضور داشتند.  این اتفاق افکار عمومی را به واقعه ۶ ژانویه 2021 که در آن حامیان ترامپ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا به ساختمان کنگره یورش بوده و آن را اشغال کردند معطوف کرد. در رخدادی دیگر، پنجشنبه گذشته مرد مسلحی که طرفدار ترامپ بود، پس از تلاش برای ورود به دفتر اف‌بی‌آی در سینسیناتی، مورد اصابت گلوله پلیس قرار گرفت و کشته شد. این در حالی است که روزنامه نیویورک‌تایمز در یک گزارش تحلیلی نوشت در سال های گذشته طرفداران دونالد ترامپ، هر زمان که مأموران اجرای قانون قصد تحقیق از رئیس‌جمهور سابق را داشته‌اند بشدت به این مأموران تاخته و تلاش کرده‌اند آنها را تضعیف کنند. اما مطابق این تحلیل، این بار واکنش طرفداران ترامپ به بازرسی اف‌بی‌آی فراتر از خشم و انزجارهای متداول و مرسوم بوده است. شماری از حامیان ترامپ و حتی بعضی چهره‌های طرفدار او در رسانه‌ها یا نامزدهای حزب جمهوری‌خواه اکنون به زبان خشونت برای ابراز مخالفت‌شان با اقدام اف‌بی‌آی روی آورده‌اند. 
 
در تازه‌ترین مورد، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک و یکی از دوستان و طرفداران ترامپ در مصاحبه با نشریه نیویورک‌پست اظهار کرد اگر ترامپ در انتخابات 2024 پیروز شود، به خانه جو بایدن حمله خواهد کرد.  رودی جولیانی، وکیل ترامپ و شهردار پیشین نیویورک اعلام کرد اگر موکل او در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا پیروز شود، به املاک جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی حمله می‌کند. به گزارش تارنمای اینسایدر، جولیانی که یکی از وفاداران قدیمی ترامپ است در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک‌پست به تشریح انتقام احتمالی ترامپ از بایدن در صورت بازگشت به قدرت پرداخت و در عین حال آمریکا را به «جمهوری موز» تشبیه کرد.
 
* سی‌ان‌ان: انتخابات 2022 نقطه آتش‌ جدید برای تهدید
سی‌ان‌ان در تحلیل این گزارش بیان می‌کند تهدیدهایی که تاکنون از زمان جست‌وجوی عمارت ترامپ مشاهده شده، به این احتمال اشاره می‌کند که افراط‌گرایان خشونت‌طلب داخلی می‌توانند انتخابات میان‌دوره‌ای 2022 در نوامبر را به ‌عنوان «نقطه آتش‌سوزی جدید برای تشدید تهدیدات علیه مخالفان ایدئولوژیک، از جمله کارکنان مجری قانون فدرال» ببینند. 
 
«جاناتان گرینبلات» مدیرعامل اتحادیه ضد افترا (ADL) در توئیتر نوشت: «جزئیات این بولتن DHS/FBI خیره‌کننده است. بگذارید واضح بگویم، این نتیجه مستقیم لفاظی‌های غیرمسؤولانه و تحریک‌آمیز از سوی سیاستمداران و مفسران دست راستی است». 
 
در همین حال یک مقام سابق که در «اف‌بی‌آی» و سیا خدمت می‌کرد، گفت پیامدهای یورش «مارآلاگو» شبیه وقایعی است که منجر به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره شد و پیش‌بینی کرد ممکن است «رویداد فاجعه‌بار» دیگری رخ دهد. 
 
«فیل ماد» که اکنون یک تحلیلگر ضد تروریسم CNN است و قبلا برای سیا به عنوان یک تحلیلگر متخصص در جنوب آسیا و خاورمیانه کار می‌کرد، گفت: زمانی که افراط‌گرایان را در خارج از کشور دنبال می‌کردم، هرگز پیش‌بینی نمی‌کردم چنین چیزی را در آمریکا ببینم. آنها به رهبری نیاز دارند که به آنها بگوید آنچه فکر می‌کنند، خوب است. آنها به تأیید آن رهبر نیاز دارند تا به آنها توصیه کند ابراز خشونت مشکلی ندارد».
 
ماد به اظهارات ترامپ در هفته گذشته اشاره کرد که به تحقیقات پیرامون جست‌و‌‌جو به عنوان یک اقدام فریب‌دهنده اشاره کرد و بدون شواهد نشان داد که «اف‌بی‌آی» ممکن است موادی را در «مارآلاگو» عمداً کار گذاشته باشد. او در اشاره‌ای آشکار به ادعاهای ترامپ درباره انتخابات 2020 قبل از شورش کنگره، گفت: «همان چیزی که قبل از 6 ژانویه اتفاق افتاد، امروز نیز اتفاق می‌افتد». در همین رابطه نیویورک‌تایمز نوشت ترامپ در پی یورش «اف‌بی‌آی» به اقامتگاهش در فلوریدا، تلاش کرد پیامی مرموز به دادستان کل «مریک گارلند» برساند. آن پیام این بود: «کشور در آتش است؛ برای کاهش گرما چه کار کنم؟»


کد مطلب: 809279

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/809279/آمریکا-منتظر-شورش-هشدار-دو-نهاد-امنیتی-درباره-جنگ-مسلحانه-داخلی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com