کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کنعانی: اسرائیل سرنوشتی جز فروپاشی ندارد

24 مرداد 1401 ساعت 21:42

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر حتمیت فروپاشی رژیم صهیونیستی، گفت که امروز آزادی قدس بیش از هر زمان دیگری نزدیکتر است.


به گزارش جهان نیوز، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت گذشت چهل سال از تأسیس حزب الله در لبنان، و همزمان با پیروزی در جنگ ۳۳ روز که در سال ۲۰۰۶ رخ داد، تأکید کرد که این پیروزی، به الگویی برای سرافرازی و قدرت نیروهای مقاومت در برابر رژیم موقت صهیونیستی بدل شد.

کنعانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «العهد» لبنان گفت که جنگ ۳۳ روزه، «نقطه تحول جدیدی برای مقاومت اسلامی و مردمی در فلسطین و قوه دافعه‌ای در مسیر مقاومت در برابر اسرائیل در اراضی فلسطین است».

وی با بیان اینکه بی‌تردید، رژیم آپارتاید صهیونیستی، سرنوشتی جز شکست ندارد، خاطر نشان کرد: این رژیم چاره‌ای جز فروپاشی ندارد. هر چند برخی از دولتهای عربی و اسلامی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، اکثر ملتهای منطقه و جهان، اسرائیل را تصویری از تجاوز، اشغالگری، نژادپرستی و فتنه‌افروزی می‌بینند».

سخنگوی وزارت خارج کشورمان ادامه داد: تحولات روزها و هفته‌های اخیر و تجاوزات وحشیانه این رژیم به غزه و ارتکاب جنایت جنگی علیه شهروندان، دلیل دیگری بر رفتار وحشیانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی است.

کنعانی با بیان اینکه  نیروهای مقاومت و مجاهدان فلسطینی به این یقین رسیده‌اند که تنها راه آزادی سرزمین و پایان اشغالگری، مقاومت است، خاطر نشان کرد: از طریق چانه‌زنی و مذاکره با یک رژیم غاصب که بنیان آن بر اساس تجاوز، جنایت و غصب اراضی است، نمی‌توانند آزادی برای میهنشان رقم بزنند.

وی با تأکید بر اینکه یک قدرت بازدارنده قدرتمندتر باعث توقف اشغالگری خواهد شد، تصریح کرد، امروز به برکت الگوی مقاومت، هدف مقدس که آزادسازی فلسطین است، محقق خواهد شد. قدس شریف بیش از هر زمان دیگری به ما نزدیک شده است.

این دیپلمات ایرانی با اشاره به اینکه مقاومت تجربه خود را در عراق، سوریه و یمن نشان داده است، مقاومت را فرصت عظیمی برای ملتها و دولتهای منطقه دانست و گفت که هر اندازه که دشمن بخواهد واقعیت را تغییر دهد، هرگز مقاومت، به تهدید تبدیل نخواهد شد.

کنعانی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و حامیانش، به ضعف خود واقف هستند، خاطر نشان کرد، دشمنان برای جلوگیری از تضعیف مستمر خود، به جنگهای ترکیبی در زمینه‌های اقتصادی، تبلیغاتی و روانی روی آورده‌اند و بیش از هر زمان دیگری از امپراتوی دیکتاتوری رسانه استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با جنگ ترکیبی دشمن نیازمند، هوشمندی و درایت بیشتر است، در پایان گفت که آینده متعلق به ملتهای منطقه است.


کد مطلب: 809241

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/809241/کنعانی-اسرائیل-سرنوشتی-جز-فروپاشی-ندارد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com